1.Kurumsal Hizmetler
a.Kurumsal Yapı
a.1.Misyon, Vizyon, Temel Değerler
a.2. Amaç, Hedef
a.4. Organizasyon Şeması
a.5. Görev Tanımları
a.6. Kurumsal İletişim Prosedürü
a.5 Kurum Tanıtımı ve Toplumun Bilgilendirilmesi
b.Kalite Yönetimi
b.1. Komite Toplantılarının İşleyiş Prosedürü
b.2. Kalite Yönetim Sistemi Yapısı
b.3 Kurum Kalite Politikası
b.5 Öz Değerlendirme Talimatı
b.6 Kalite Yönetimi Etkinliğinin Sağlanması Komitesi.
b.8 Çalışan Sağlığı ve Güvenliği Komitesi
b.9 Eğitim Komitesi
b.10 Tesisi Güvenliği Komitesi
b.11 Komite Toplantılarının Yönetimine İlişkin Düzenlemeler
b.12 Uygunsuzluklara Yönelik Kalite İyileştirme Çalışmaları
b.13 komite çalışmalarında yer alcak kişilerin görev tanımları talimatı
b.14 Çalışanların Tanıtım Kartı Kullanmasına Yönelik Talimat
c.Döküman Yönetimi
c.1. Döküman Hazırlama Prosedürü
d.Risk Yönetimi
d.1. Düşme Riskini Önleme Prosedürü
d.2. İzolasyon Önlemleri Talimatı
d.3 Risk Yönetimine İlişkin Görev ve Sorumlulukların Tanımlanması Talimatı
d.4 Kurumda Gerçekleşebilecek Risklerin Yönetimine İlişkin Düzenlemeler
d.5 Kurum Risk ve Değerlendirme Eylem Planı
d.6 Kurum Risk ve Değerlendirme Eylem Planı Doğrultusunda Belirlenen Çalışmalar
d.7 Kurum Risk ve Değerlendirmesi ve Güncellemeleri
d.8 Risk Yönetimi kapsamında gerçekleştirilen düzeltici ve iyileştirici faliyetler
e. Kurumsal Verimlilik
e.1İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi
e.2 Hizmet Sürecinde Herimliliğin İzlenmesi ve İyileştirilmesine Yönelik Talimatlar
e.3 Verimlilik Ölçümleri Planı
e.4 Verimlilik Ölçümleri ve Alanlar ile Ölçüm Metodları Tanımlanmalı
e.5 Belirlenen Her Konu ile Mevcut Durum Analizi Yapılmalıdır
e.6 Verimliliğin Artmasına Yönelik Faaliyet Planı
f.Acil Durum ve Afet Yönetim
f.1. Acil Eylem Planı
f.2 İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi
f.3 Afet acil durum yönetimi ile ilgili görev yetki ve sorumluluklar
f.4afet ve acil durum yönetimine ilişkin risk değerlendirmesi yapılmalıdır
f.5 kuruma ait acil durum krokileri bulunmalıdır
f.6 kurumda görevli tüm çalışanlara afet ve acil durum planına yönelik düzenlemeler
f.7 tesisin acil durumlarada tahliyesine yönelik düzenleme
f.8 depreme yönelik düzenlemeler yapılmalıdır
f.9 mavi kod yönetimine yönelik düzenleme
f.10 sağlık çalışanlarına yönelik şiddet oalylarının yönetimine ilişkin düzenlemeler
f.11 kırmızı kod yönetimine yönelik düzenleme
f.12 kurumun yangınla ilgili yasal düzenlemelere uygun şekilde yapılandırılması talimatı
f.13 yangın söndürme sistemine yönelik düzenleme
f.13 bina çatılarında yangına karşı alınması gereken ölemler talimatı
g.Eğitim Yönetimi
g.1. Personel Oryantasyon Eğitim Formu
g.2. Eğitim-Seminer Katılım İmza Formu
g.3. Eğitim Prosedürü
g.5. Eğitim Etkinliğini Değerlendirme formu
g.6 Hasta ve Hasta Yakını Eğitim Prosedürü
h.Sosyal Sorumluluk
h.2. Sosyal Sorumluluk Programları
2.Hasta ve Çalışan Odaklı Hizmetleri
a.Hasta Deneyimi
a.1. Hasta Bilgilendirilmesi ve Rızasının Alınması
a.2. Hasta Hakları ve Mahremiyeti Talimatı
a.3. Hasta Güvenliği Komitesi ve Çalışma Talimatı
a.4. Hastanın Güvenli Transferi
a.5. Hasta Bilgilendirilmesi ve Rızasının Alınması Prosedürü
a.6. Anamnez Formu
a.8hastanın bakım sürecine katılımı sağlanmalıdır
a.9 hasta deneyimi anetleri uygulanmalıdır
a.10 hastanın bakım süresi ile ilgili tıbbi kayıtlara erişebilmesi talimatı
a.11 hasta ziyaretlerine ilişkin planlama
a.12 hasta rafakatçilerine ilişkin planlama
b.Hizmete Erişim
b.1. hasta kayıt işlemlerinin etkin ve doğru şekilde yapılabilmesi için gerekli düzenlemeler
b.2. teşhis ve tedavi amaçlı randevu verme süreçlerine ilişkin düzenlemeler
b.3. yaşlı ve engelli kişilerin sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırmaya yönelik düzenlemeler
c.Sağlıklı Çalışma Yaşamı
c.1. Restoratif Diş Tedavisi ABD Çalışma Talimatı
c.2. Protetik Diş Tedavisi ABD Çalışma Talimatı
c.3. Ortodonti ABD Çalışma Talimatı
c.4. Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi ABD Çalışma Talimatı
c.5. Periodontoloji ABD Çalışma Talimatı
c.6. Klinikler Kişisel Koruyucu Ekipman Listesi
c.7. insan kaynaklarının yönetimine yönelik düzenlemeler
c.7. insan kaynakları ihtiyaçları doğrultusunda personel temin planı
c.8 personel istihdamına yönelik süreçler tanımlanmalıdır
c.9.sağlık çalışanlarının performansını ölçmeye yönelik kriterler
c.10 çalışanların sağlığını ve güvenliğini tehtid eden risklere yönelik düzenlemeler
c.11 çalışanların sağlık gözetiminin yapılmasına yönelik düzenleme
c.12. çalışanlar tarafaından kişisel koruyucu donanım kullanılmalıdır
c.13 çalışanın iş yaşamı ile ilgili bireysel ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik düzenlemeler
c.14 çalışanların görüş, öneri,şikayetleri alınmalı ve değerlendirilmelidir
c.15 çalışan geri bildirim anketleri uygulanmalıdır
3.Sağlık Hizmetleri
a.Hasta Bakımı
a.1. Ayaktan Hasta Bakım Süreçleri Prosedürü
a.2.yatan hastaların bakım ihtiyaçları bütüncül bir yaklaşımla değerlendirilmelidir
a.3.bakım ihtiyaçları doğrultusunda yatan hastalara yönelik bakım planı düzenlenmelidir
a.4 .hasta grupları tanımlanmalı bu gruplara özgü hizmet sunumları ve klinik bakım uygulamalarına yönelik süreçler düzenlenmeli
a.5. konsürtasyon süreçlerinin etkin şekilde yürütülmesi sağlanmalıdır
a.6. acil müdahale gerektiren hastalar için acil müdahale seti bulunmalıdır
a.7. cerrahi uygulama yapılacak hastaların hazırlık sürecine yönelik düzenlemeler
a.8.klinikte cerrahi uygulamaların güvenliğini sağlamaya yönelik düzenlemeler
a.9.tanı ve tedavi amacıyla yapılacak tüm işlemlerde hasta kimliği doğrulanması talimatı
a.10 hasta düşmelerinin önlenmesine yönelik tedbirler
a.11 hastaların güvenli transferinin sağlanması talimatı
b.İlaç Yönetimi
b.1. Narkotik Defteri ve Psikotrop İlaç Teslim
b.2. İlaç ve Tıbbi Sarf Malzeme İmha Tutanak Formu
b.3. Sarf Depo Ambar İlaç Listesi
b.4. ilaçların muhafazasına yönelik düzenleme bulunmalıdır
b.5.ilaçların stok ve miat takibine yönelik düzenleme yapılmalıdır .
b.6 ilaç istem süreçlerine ilişkin kurallar belirlemelidir
b.7.ilaçların güvenli, uygulanmasına yönelik düzenleme
c.Enfeksiyonların Önlenmesi ve Kontrolü
c.1. enfeksiyon kontrol komitesi
c.2. çalışanlar el hijyeni konusun da bilgilendirilmeli ve teşfik edilmelidir
c.3. çalışanların el hijyeni kurallarına uyumu değerlendirilmelidir
c.4. çalışanların çalışma ortamından kaynaklı enfeksiyonlardan korunmasına yönelik düzenlemeler
d.Temizlik, Dezenfeksiyon ve Sterilizasyon Hizmetleri
d.1. Sterilizasyon Ünitesi Alet ve Malzeme Teslim Formu
d.2. Sterilizasyon Hizmetleri Talimatı
d.3. Kişisel Koruyucu Ekipman Listesi
d.4. Çamaşırhane Teslim ve Kayıt Formu
d.5. kurum temizliğine yönelik kurallar tanımlanmalıdır
d.6. yüksek düzey dezenfektanlarla gerçekleştirilen uygulamaların kontrolü ve güvenliği sağlanmalıdır.
d.sterilizasyon işleminin etkinliği sağlanmalıdır
e.Radyasyon Güvenliği
e.1Röntgen Cihazı Kullanma Talimatı (Panoramik, Prepikal)
e.2 Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Röntgen Çalışma Talimatı
e.3Radyoloji Dozimetri Takibi Formu
e.4 Radyoloji Hizmetleri Kişisel Koruyucu Ekipman Kontrol Formu
e.5 Radyoloji Kişisel Koruyucu Ekipman Listesi
e.6 Bitewing (ısırtma) Radyografisi Çekim Talimatı
e.7 radyasyon yayan cihazların bulunduğu alanlara yönelik düzenleme yapılmalıdır
e.8 radyolojik işlemlere ait çekim protokolleri
e.9 hasta ve yakınlarının radyasyondan korunmasına yönelik tedbirler
e.10 çalışanların radyasyondan korunmasına yönelik tedbirler
e.11 denetimli alanlar dışında yapılan çekimlerde hasta ve yakının ,çalışanların radyasyondan korunmasına yönelik tedbirler
f.Diş Protez Laboratuvarı Hizmetleri
f.1. Protez Laboratuvarı Kişisel Koruyucu Ekipman Listesi
f.2 çalışanların toz ve kimyasal madde maruziyetinden korunmasına yönelik gerekli tedbirler alınmalıdır
f.3. protez yapım süreci ile ilgili işlem öncesi süreçlerin kontrolü sağlanmalıdır
f.4.protez yapımına ilişkin süreçlerin kontrolü sağlanmalıdır
f.5 protez yapım sürecinde kullanılan cihazların kontrolü sağlanmalı,güvenli ve verimli kullanımına yönelik düzenleme yapılmalıdır.
f.6protez teslimine ilişkin kurallar kullanılmalıdır
g.Ameliyathane
g.1.Ameliyat Sonrası Dikkat Edilmesi Gereken Genel Hususlar
g.2. Ameliyat Odası İlk Temizlik Kontrol Çizelgesi
g.3. Ameliyat Odası Hazırlık Kontrol Formu
g.4 cerrahi uygulamaların güvenliği sağlanmalıdır
g.5 anestezi uygulamalarının güvenliği sağlanmalıdır
g.6 tanı amaçlı alınan dokuların güvenliğine yönelik düzenlemeler
h.Evde Sağlık Hizmetleri
4.Destek Hizmetleri
a.Tesis Yönetimi
a.1. Tesis Güvenliği Komitesi Çalışma Talimatı
a.2. Bina Turu Formu
a.4. Taşınır İstek Formu
a.5. Su Deposu Bakım Ve Boşaltma Talimatı
a.6.acil çıkışların etkin ve işlevsel nitelikte olması talimatı
a.7 kurumda enerji kaynaklarının kesintisi durumunda kullanılabilecek alternatif kaynakların kapasitesi ve kullanma koşulları elirlenmelidir
b.Otelcilik Hizmetleri
b.1. Otelcilik Hizmetleri Talimatı
b.2.hasta hasta yakını ve çalışanların can ve mal güvenliği sağlanmalıdır
b.3 gıdaların hazırlanma süreçlerine yönelik düzenleme yapılmalıdır.
c.Bilgi Yönetim Sistemi
c.1. Sunucu Odası Isı ve Nem Takip Formu
c.3. Dış Ortamdan İç Ortama Yapılan Erişimler İçin Takip Formu
c.4. HBYS Erişim ve Yetkilendirme Talep Formu
c.5. HBYS Üzerinden Veri Kurtarma Test Formu
c.6.sistem odalarının güvenliği sağlanmalıdır
c.7 sunucunun güvenliğini sağlamaya yönelik tedbirler
c.8 dış ortamdan iç ortama erişimlerde güvenlik tedbirleri alınmalıdır
d.Malzeme ve Cihaz Yönetimi
d.1.Mavi Kod Çantası Malzeme Kontrol Formu
d.2. Malzeme ve CihazYönetimi Talimatı
d.3. Diş Ünit Cihazı Çalıştırma ve Bakım Onarım Talimatı
d.4. Oksijen Tüpü Kullanma Talimatı
d.5 tehlikeli maddelerin yönetimine yönelik düzenleme yapılmalıdır
d.6 tıbbi cihazların güvenli kullanımına yönelik kontrol ve bakım,kontrol ve kalibrasyonu yapılmalıdır
d.7 hasta başı test cihazlarının kullanım süreci ve kalite kontrol çalışmalarına yönelik düzenlemeler
e.Tıbbi Kayıt ve Arşiv Hizmetleri
e.1hasta dosyaları sabit bir dosya numarası ile standart bir dosya içeriğine sahip olmalıdır
f.Atık Yönetimi
f.1. Atık Deposu Temizlik Talimatı
f.3 atıkların kaynagından ayrıştırılmasına yönelik talimat
g.Dış Kaynaklı Yönetimi
g.1. Dış Kaynak Kullanımı Prosedürü
5.Gösterge Yönetimi
a.Göstergelerin İzlenmesi
a.1göstergeler aracılığı ile ölçme ,değerlendirme ve iyileştirme faaliyetleri gerçekleştirilmelidir
a.2 kurumda izlenecek her gösterge için süreçler tanımlanmalıdır
b.Kalite Göstergeleri
b.1.Eksiksiz Hasta Dosyası Oranı
b.2Eksiksiz Doldurulan Beyaz Kod Olay Formu Oranı
b.3. Düşen Hasta Oranı
b.4. Mavi Kod Olay Bildirim Formu
b.5. Beyaz Kod Çalışma Talimatı
b.6. Mavi Kod Çalışma Talimatı
b.9. Delici ve Kesici Yaralanmalardan Korunma ve İzleme Talimatı
b.10. Düşme Olayları Bildirim Formu
b.11. Aylık Temizlik Kontrol Formu