Üniversitemiz idari ve akademik birimleri ilgili Kanunlar, Yönetmelikler, Bakanlar Kurulu Kararları, Kararnameler ve Kanun Hükmünde Kararnameler ile kurulmuştur. Üniversitemizin organizasyon yapısının kanuni temeli “2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu” ve “Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname”dir. Ayrıca 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu tüm bileşenleriyle uygulanmaktadır. Selçuk Üniversitesi, kurumsal ve sürdürülebilir bir yönetim modeline sahiptir. Üniversite’nin yönetim modeli; Türk yükseköğretim sistemindeki konumunu, tarihsel geçmişini ve sunduğu hizmetleri temel almaktadır. Üniversite, yönetsel ve idari yapılanmasını bu paralelde oluşturarak organizasyon şemasını kurumsal internet sayfası üzerinden kamuoyu ile paylaşmıştır.
Üniversitemiz stratejik hedefleri doğrultusunda etkili bir kurumsal sistemin kurulmasını sağlamak ve gereken tedbirlerin alınması amacıyla Rektör ve Rektör Yardımcıları, birimler tarafından düzenlenen akademik kurul toplantılarına katılarak, birim yöneticileri, akademik personel, idari personel ve öğrenci temsilcileri ile değerlendirmelerde bulunmaktadır.
Kurumumuzda kalite güvencesi çalışmalarına verilen önem, eğitim-öğretim hizmetlerimizin yanı sıra her türlü hizmetin düzenlenmesine yönelik hızlı ve dinamik kararlar almamızda öncü olmaktadır. Selçuk Üniversitesi, sürekli gelişim hedefine yönelik olarak performans yönetimi süreçlerini bütünsel bir yaklaşımla ele almakta ve stratejik amaçları doğrultusunda kullanmaktadır. Kurumumuz, Yükseköğretim ekosistemi içerisindeki yenilikleri, global yeni yaklaşımları, ulusal düzeyde belirlenen stratejik hedefleri, iç ve dış paydaş beklentilerini birimlerinde periyodik olarak gerçekleştirdiği toplantılar, kurullar vb. karar alma mekanizmalarıyla sağlamakta ve gelecekte olması muhtemel değişiklere birimlerin hazır olmasını amaçlamaktadır. Olağanüstü durumlarda eğitimin kesintisiz sürdürülebilirliğini sağlamak için diğer eğitim kurumları ile gerçekleştirilen protokollerimiz buna birer örnek teşkil etmektedir.
Üniversitemiz İç Kalite Güvence Sistemi kapsamında “Planla-Uygula- Kontrol Et-Önlem Al” döngüsü takip edilerek liderlik-yönetim-kalite, eğitim-öğretim, araştırma, geliştirme ve toplumsal katkı süreçleri izlenmektedir. İdari karar mekanizmalarının kurum genelini kapsayacak şekilde uygulamaları yürütülmekte; süreç içerisinde ihtiyaç duyulan alanlar geliştirilmektedir. PUKÖ döngülerinin tamamlanması ve izlenmesi kalite güvence sisteminin vazgeçilmez unsuru olarak görülmektedir.
Özetle;
Selçuk Üniversitesi’nin kalite güvencesi ve kurumsal gelişim çalışmaları üst yönetimin liderliğinde şekillendirilmekte ve sürdürülmektedir. Kurumsal liderlik gereği akademik birimlerde yürütülen eğitim-öğretim faaliyetleri ile akademik çalışmaların, idari birimlerde yürütülen faaliyetlerin iyileştirilmesini sağlamak adına akademik ve idari personel ile öğrencilerin motivasyonunu arttırıcı çalışmalar ve etkinlikler yürütülmektedir. Akademik ve idari birimlerde ileriye yönelik kısa, orta ve uzun vadeli iyileştirme projeleri ve hedefleri toplanmış ve bunlar stratejik planın oluşturulmasında kullanılmıştır. Stratejik plandaki anahtar göstergelerin belirlenmesinde de kalite komisyon hem gösterge seçiminde hem de hedeflerin belirlenmesinde aktif katkı sağlamıştır. Üniversitemizde kalite çalışmalarının daha koordineli ve planlı yapılabilmesi için kalite komisyonumuz alanında uzman akademik ve idari personel il güçlendirilmiş, alt çalışma grupları güncellenmiştir. İç ve dış paydaşlardan alınan geri bildirimler doğrultusunda tüm yönetim sistemleri yapılandırılmıştır. Şeffaflık anlayışı çerçevesinde faaliyet ve sürdü rülebilirlik raporları hazırlanarak kamuoyuna sunulmuştur.