23.02.2023 - Sosyal Bilimler Enstitüsü
Selçuk Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü
2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Dönemi’nde derslerin işlenişi, savunma ve sınavların yapılması, ek süre ve kayıt dondurmaya ilişkin uygulanacak usul ve esaslar
Derslerin İşlenişi:
- Doktora, tezli yüksek lisans, ve II. öğretim tezli yüksek lisans dersleri 06 Mart 2023 tarihinden itibaren senkron (çevirim içi/eş zamanlı) veya asenkron (çevrim dışı/eş zamanlı olmayan) yapılabilir.
- öğretim tezsiz yüksek lisans dersleri Üniversitemiz uzaktan eğitim platformu uzaktanegitim.selcuk.edu.tr web adresinden senkron (çevirim içi/eş zamanlı) yapılacaktır. II. öğretim tezsiz yüksek lisans dersleri 18 Mart-25 Haziran 2023 tarihleri arasında sisteme 14 Hafta ders kaydı eklenmeli ve kayıt süresi 1 ders saati için minimum 20 dakika olmalıdır. Örneğin 3 ders saati için toplam ders kaydı minimum 60 dakika olmalıdır.
- Uzmanlık alan dersleri bilişim teknolojilerinden faydalanılarak danışman öğretim üyesinin sorumluluğunda işlenmelidir.
- Öğrencilerin derslere devam zorunluluğu bulunmamaktadır.
Savunma Sınavları ve Ders Sınavlarının Yapılması:
- Tez savunma sınavı ve yeterlik sınavları Anabilim Dalı’nda hazır bulunan jüri üyelerinin bir araya gelmesi ile Üniversitemiz uzaktan eğitim platformu uzaktanegitim.selcuk.edu.tr web adresinden online yapılabilir. Uygulama olarak Microsoft Teams uygulaması kullanılacaktır.
- Tez savunma sınavı ve yeterlik sınavları danışman öğretim üyesinin sorumluluk ve koordinesinde yapılmalıdır.
- Tez savunma sınavı ve yeterlik sınavlarına online katılan jüri üyesi tez savunma/yeterlik sınav evraklarını imzalayarak taratıp danışmana E-posta ile ulaştırır. Danışman online katılan jüri üyelerinin gönderdiği evraklarla birlikte, Anabilim Dalı’nda hazır bulunan jüri üyelerinin imzaladığı ıslak imzalı sınav evraklarını, Anabilim Dalı Başkanlığına kayıt CD/DVD si ile birlikte teslim etmelidir.
- Tez savunma sınavı ve yeterlik sınavlarına online katılan jüri üyesi sonuç hakkındaki (başarılı/başarısız) görüşünü kayıt esnasında açık bir şekilde belirtmesi gerekir. Ayrıca danışman öğretim üyesi tarafından online katılan jüri üyesinin görüşü, online katıldığı belirtilerek sonuç evrakına yazılmalı/işaretlenmelidir.
- Seminer ve Tez izleme komitesi toplantıları kayıt şartı aranmadan online yapılabilir. Toplantıya uzaktan katılan üyeler görüşlerini E-posta ile danışman öğretim üyesine bildirir. Danışman, E-postaları da ek yaparak seminer/TİK raporunu Anabilim Dalı Başkanlığına teslim etmelidir.
- Final ve bütünleme sınavlarının yapılmasına ilişkin duyuru ileriki tarihlerde yapılacaktır.
Kayıt Dondurma- Ek Süre:
- 24.03.2023 tarihine kadar (bahar yarıyılı başladıktan itibaren 3 hafta içerisinde) kayıt dondurma talep eden lisansüstü öğrencilerin kayıtları Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile bir dönem (2022/23 bahar yy.) dondurulur.
- Tez aşamasında olup deprem bölgesinde yaşayan veya birinci derecede yakını deprem bölgesinde ikamet eden veya tez çalışması deprem bölgesi ile alakalı olan öğrencilere, talepleri halinde Selçuk Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliğinin 55 maddesinin 12 fıkrası çerçevesinde bir yarıyıl ek süre verilir. İkinci defa ek süre talepleri sonraki yarıyıllarda değerlendirilir.
- Öğrenci aynı yarıyıl içinde kayıt dondurma ve ek süre haklarından sadece birinden yararlanabilir.
- Kayıt dondurma dilekçesi için tıklayınız.