31.10.2024 - Sosyal Bilimler Enstitüsü
Enstitümüz 22.10.2024 tarih ve 46/67 sayılı Yönetim Kurulu Kararı aşağıda sıralanmıştır.
1- Selçuk Üniversitesi Lisansüstü Eğitim – Öğretim Yönetmeliğinin derslere devam, sınavlar ve başarı koşulları başlıklı 20. Maddesinin 2. Fıkrasında “Öğrencilerin final ve bütünleme sınavlarına girebilmeleri için teorik derslerin %70’ine, uygulama ve laboratuvar çalışmalarının %80’ine devam etmiş olmaları gerekir. Devamsız öğrencilerin durumu, final sınavlarından önce ilgili öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilir.” denilmektedir. Lisansüstü programlarda öğrencilerin derslere devamlılığının önemsenmesi ve devam takiplerinin düzenli olarak otomasyon sistemine işlenmesi çıktılarının anabilim dalına teslim edilmesi,
2- Öğretim üyelerinin tüm lisansüstü programlarının ders saatlerini, derslerin işleneceği derslik, sınıf, laboratuvar vb. yerlerini gösterir programların anabilim dalı başkanlıkları aracılığı ile enstitümüze bildirilmesi,
3- Öğretim üyelerinin lisansüstü derslerde öğrencileri dersten geçirmek için kullandıkları ölçme tekniklerini belirten dilekçelerini dönem başlarında anabilim dalları üzerinden enstitümüze ulaştırmaları ve kullandıkları yönteme ait evrakları (sınav evrakları, makale, proje ödevi vb.) her dönemin sonlarında kapalı zarf içerisinde anabilim dallarına teslim edilmesi,
4- Enstitümüze öğrencilerimiz tarafından mail yâda telefon yoluyla danışmanlarına ulaşmada sıkıntılar yaşadıkları yönünde yoğun şikâyetler gelmektedir. Anabilim Dalı başkanlıklarımızın ilgili öğretim üyelerimize akademik personel görüşme gün ve saatlerini gösterir çizelgeler hazırlatarak web sayfamızda yayınlanmak üzere enstitümüze ulaştırılmasının sağlanması,
5- Öğretim üyelerinin ek ders puantajlarını düzenli olarak kontrol ederek rapor veya görevlendirmeler nedeni ile gerçekleştiremedikleri dersleri anabilim dallarına bildirmeleri ve ayrıca mezun olan, ilişiği kesilen, danışmanlığı başka öğretim üyelerine aktarılan öğrencilerini ek ders otomasyon sisteminden kontrol edilerek haksız bir ödeme oluşumunun engellenmesi,
6- Selçuk Üniversitesi Lisansüstü Eğitim – Öğretim Yönetmeliğinin Danışman Ataması başlıklı 14. Maddesinin 8. Fıkrasında “Lisansüstü program kontenjanları, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından belirlenen lisansüstü programlarda görev alabilecek öğretim üyesi sayısı ve mevcut öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısı dikkate alınarak, tezli yüksek lisans ve doktora programları için öğretim üyesi başına düşen tez danışmanlığı en fazla 14, tezsiz yüksek lisans programları için ise tezli yüksek lisans ve doktora programları hariç en fazla 16 öğrenci düşecek şekilde belirlenir. Ancak, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ile yapılan protokol dâhilinde ve Üniversite sanayi işbirliği çerçevesinde yürütülen lisansüstü programlar için bu kontenjan %50’ye kadar artırılabilir.” denilmektedir. Anabilim Dalı Başkanlıklarının öğretim üyelerine danışman ataması yaparken ilgili madde doğrultusunda üst sınırlara riayet ederek akademik unvan ve çalışma alanlarını da dikkate alarak bölüm içerisinde adil bir dağılımın olmasına dikkat edilmesi,
7- Selçuk Üniversitesi Lisansüstü (Doktora) Danışmanlık Yönergesinin Danışmanda Aranan Nitelikler başlıklı 5. Maddesinin 2. Fıkrası “Bir öğretim üyesinin Doktora programındaki öğrencilere danışmanlık yapabilmesi için; son üç yılda, E-SCI, SCI, SCI-Expanded, SSCI, AHCI, Alan İndeksi veya TR dizin kapsamındaki dergilerde yayımlanmış makalesinin veya kendi bilim alanında yayımlanmış en az bir kitabı veya kendi bilim alanında alınmış en az bir patentinin olması gerekir.” denilmektedir. Doktora öğrencilerine danışman atanırken yönergenin ilgili maddesinin dikkat edilmesi,
8- Ek ders ödemelerinin zamanında ve düzenli ödenebilmesi için her ayın ilk beş günü içerisinde ek ders ödemesine esas belgelerin (ders yüklerini gösterir, ek ders yükü çarşafı ve puantaj) müdürlüğümüze gönderilmesi, bu süre içerisinde ilgili evrakları göndermeyen birimlerin ek ders ödemelerinin bir sonraki ay ödeneceğinin ilgili tahakkuk birimlerine bildirilmesine karar verilmiştir.