25.03.2025 - Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinden Dünya Su Günü'ne Özel Etkinlik
“Suyun Değeriyle Buluş” Temalı Standlar, Minik Ziyaretçilere Bilinçli Tüketimi Eğlenceli Yolla Anlattı”
Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı öğrencileri, 22 Mart Dünya Su Günü kapsamında farkındalık yaratmak amacıyla suyun bilinçli tüketimine ilişkin kapsamlı ve yaratıcı bir etkinlik gerçekleştirdi. Etkinlikte, ilkokul öğrencileri için özel olarak tasarlanmış 14 farklı tema ve içerikte etkileşimli öğrenme standı yer aldı. Etkinliğe Şerife Akkanat İlkokulu öğrencileri ve öğretmenleri ile Fakültemiz İdari Kadrosu ve öğretim üyelerimiz katıldı.
Doç.Dr.Sema AYDIN CERAN’ın rehberliğinde hazırlanan etkinlikte öğretmen adayları, su döngüsü, su ayak izi, hidroelektrik enerji, sabun yapımı, su arıtımı, akıllı ev tasarımı gibi çeşitli konuları içeren yaratıcı etkinlikler geliştirdi. Aynı zamanda öğrenciler, etkinliklerini destekleyen ve farkındalık oluşturan bilgilendirici posterler tasarladı. Bununla birikte Dr.Öğr. Üyesi Selva BAKKALOĞLU Danışmanlığında Fakültemiz öğrencilerinin rol aldığı “Su Damlası ve Arkadaşları” başlıklı suyun önemine yönelik farkındalık geliştiren bir tiyatro gösterisi sergilendi.
Posterler ve Sloganlar Yarıştı
Her grup, hazırladığı etkinliğin yanı sıra "suyun önemi" temalı özgün posterler üretti. Ziyaretçiler tarafından en beğenilen posterler oylanarak seçildi ve dereceye giren gruplara ödüller verildi. Etkinlik alanında ayrıca, çocukların yaratıcılıklarını kullanarak bez çantalara su tasarrufuna dair sloganlar yazdığı bir atölye alanı da yer aldı.
Minik Ziyaretçiler Eğlenerek Öğrendi
İlkokul öğrencileri, etkinlik alanında kurulan standları tek tek gezerek deney, oyun, tasarım ve STEM tabanlı uygulamalara aktif olarak katıldılar. Tiyatro gösterisine dikkatli bir şekilde ve eğlenerek izlediler. Öğrenciler sadece bilimsel bilgilerle değil, aynı zamanda empati, iş birliği, çevresel sorumluluk ve sosyal farkındalık gibi sosyal-duygusal becerilerle de buluştular. Etkinliğe dahil edilen tiyatro gösterisi ise öğrencilerin suyun yaşam için önemini duygusal ve sanatsal bir anlatımla kavramalarını sağladı.
Topluma Hizmet ve Öğretmenlik Becerileri Buluştu
Etkinliği yürüten sınıf öğretmenliği öğrencileri hem çevre bilinci hem de öğretmenlik yeterlikleri açısından değerli deneyimler kazandılar. Etkinliğin planlanmasından uygulanmasına kadar geçen süreçte öğretim elemanı tarafından sağlanan sürekli geri bildirimlerle içerikler daha etkili hâle getirildi.
Sürdürülebilir Gelecek İçin Bilinçli Adımlar
Bu anlamlı etkinlik, yalnızca suyun bilinçli tüketimine dikkat çekmekle kalmadı, aynı zamanda öğretmen adaylarının çevre eğitimi, bilim okuryazarlığı ve toplumsal katkı gibi temel değerleri deneyimleyerek öğrenmelerini sağladı.