12.01.2025 - Akademik Teşvik Birimi
2024 Yılı Akademik Teşvik Ödeneği başvuruları 13 Ocak 2025 tarihi itibariyle başlayacak olup 17 Ocak 2025 tarihinde son bulacaktır. Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonları tarafından başvurular değerlendirilirken Üniversitemiz Yönetim Kurulu kararı ile belirlenen Nihai Bilimsel Etkinlik Listesi, Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği, S.Ü. Akademik Teşvik Ödeneği Uygulama Usul ve Esasları dikkate alınarak titizlikle uygulanması gerekmektedir. Sürecin sağlıklı işleyebilmesi için aşağıdaki hatırlatmalara ihtiyaç duyulmuştur.
1) Akademik Personeller, faaliyet bilgilerini YÖKSİS sistemine girdikten sonra Üniversitemiz Akademik Teşvik Portalı üzerinden (https://akademiktesvik.selcuk.edu.tr/) başvurularını
tamamlayacaktır. Tüm kanıt dosyaları Akademik Teşvik Portalına yüklenecektir. Daha sonra YÖKSİS çıktısı ile birlikte Portaldan alacağı başvuru çıktısını Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonuna teslim etmeleri gerekmektedir.
2) Üniversitemiz Akademik Teşvik Başvuru Takvimi gereğince Birimlere sunulan Akademik Teşvik başvuru dosyaları Birim Komisyonları tarafından değerlendirildikten sonra Akademik Teşvik Başvuru Değerlendirme Tutanakları, YÖKSİS çıktıları, Portaldan alınmış olan imzalı başvuru formları ve faaliyet alanlarına göre puanların işlenmiş olduğu Excel formatındaki Puan tablosu 28 Ocak 2025 tarihi saat 17:00'a kadar Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu'na ilgili birimlerin Fakülte dekanlıkları, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokul Müdürlükleri tarafından EBYS üzerinden gönderilmesi gerekmektedir.
3) Akademik personellerin başvuru formunda belirttikleri puanlarla Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonları tarafından belirlenen puanlar arasında bir farklılık olması ve/veya kararın oy çokluğu ile alınması halinde birim komisyonları tarafından gerekçesi tutanağa mutlaka işlenmelidir. Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu gerekli görülen hallerde daha sonra kanıtlayıcı belgeler ve/veya ilave belgeler talep edebilir.
4) Kadrosu Rektörlük ve idari birimlerde bulunan ve/veya bulunduğu birimlerde Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonu bulunmayan akademik personeller ise Akademik Teşvik Portalından başvurularını yaptıktan sonra YÖKSİS çıktısı ile birlikte portaldan alacağı başvuru çıktısını Akademik Teşvik Birimine teslim etmeleri gerekmektedir. İlgili başvuruların değerlendirmeleri, Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu tarafından yapılacaktır.
5) Akademik Teşvik Birimi tarafından yapılabilecek güncel duyuruların dikkatle takip edilmesi gerekmektedir