HIZLI ERİŞİM
Haberler

Selçuk Kapsül Hyperloop Takımı, kurtarma kapsülü tasarladı

Selçuk Kapsül Hyperloop Takımı, kurtarma kapsülü tasarladı

6.10.2024 - Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü

Selçuk Kapsül Hyperloop Takımı, tasarladığı acil durumlara müdahale için yenilikçi kurtarma kapsülü ile Hyperloop Geliştirme Yarışması İnovasyon kategorisinde Altyapı Geliştirme Ödülü’nü alarak büyük bir başarıya imza attı.

TEKNOFEST 2024 Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali kapsamında gerçekleştirilen Hyperloop Geliştirme Yarışması’na Türkiye genelinden 241 takım başvurdu ve finale kalan 16 takım arasında yer alan Selçuk Kapsül Hyperloop Takımı, İnovasyon kategorisinde verilen Altyapı Geliştirme Ödülü’nün sahibi oldu.

Selçuk Üniversitesi Kapsül Hyperloop Takımı, geleceğin ulaşım teknolojisi hyperloop için önemli bir adım atarak acil durumlarda hızlı müdahale ve tahliye sağlayacak yenilikçi bir kurtarma kapsülü tasarladı. Bu sistem olası bir acil durumda hem yolcu güvenliğini en üst düzeye çıkarmayı hem de enerji tasarrufu sağlamayı hedefliyor.

Hyperloop’un 2013 yılında Elon Musk tarafından tanıtılan, hava ve ray sürtünmesinden arındırılmış bir tüp içerisinde manyetik alan ile hareket eden yüksek hızlı bir ulaşım sistemi olduğunu söyleyen Selçuk Kapsül Hyperloop Takımı’nın üyesi Furkan Samet Küçük, “Bu teknoloji, düşük basınçlı tüplerde hareket eden kapsüller sayesinde hava direncini minimize ederek saatte 1220 km'ye varan hızlara ulaşmayı hedefler. Hyperloop; kara, hava ve demir yollarına göre daha hızlı, ucuz, çevre dostu ve konforlu bir ulaşım alternatifi sunmayı amaçlar. Üç ana bileşeni kapsül, tüp ve itme sistemidir” diye konuştu.

Hyperloop altyapısında meydana gelebilecek acil durumları düşünerek meydana gelen soruna müdahalenin en kısa sürede çözülebilmesi ve tahliyesi için kurtarma kapsülünü tasarladıklarını söyleyen Küçük, “Bu sistemde ana hyperloop hattı ve yan kurtarma hyperloop hattı olarak iki hat bulunuyor. Hyperloop araçları bilindiği üzere vakumlu hat içerisinde ilerlediğinden vakum şartlarını sağlamak için harcanan enerji oldukça yüksektir. Mevcut öngörülen durumda acil durum tahliyesi için tünel içerisine tahmini her 10 km’de bir kapı tasarımına ihtiyaç duyulacak. Ayrıca her bir kapı sisteminin maliyeti, vakumlandırma sisteminin sürekli çalışması, kapıların borulara entegre edilmesi gibi sorunlar çok daha yüksek bakım ve işletme maliyetleri ortaya çıkarıyor. Kurtarma hyperloopu hattında ana hat aracın büyüklüğüyle kurtarma kapsülünün toplam uzunluğu kadar olan bölüm vakumsuz olarak bekletiliyor. Ana hatta acil durum meydana geldiğinde belirttiğimiz alan vakumlanacak ve kapak açılacaktır. Her kurtarma kapsülünün ana hatta bağlanacağı bölümlerde de kapak sistemi yer alıyor. Bu sayede tünelde vakum için minimum seviyede güç tüketilecek. Bu şekilde hem ana hat kapsülüne ulaşıp müdahale etme süresi minimum seviyeye düşecek hem de enerji tüketimi oldukça azalacaktır” diye konuştu.

Selçuk Kapsül Hyperloop Takımı’nın danışmanlığını Öğr. Gör. Enes Yücel üstlenirken takım üyeleri; Barış Doğanşah, Caner Bağcı, Eyüp Taz, Muhammed Ali Gürbüz, Ahmet Kayra Kayalı, Furkan Samet Küçük, Ahmet Eren Bozali, Aycan Nur Demirci, Ahmet Gümülü ve Berkutay Asan oldu.

Medya
68688
Öğrenci
390398
Mezun
3154
Akademik Personel
4354
İdari Personel
24
Fakülte
7
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu