21.12.2024 - Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü
Selçuk Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi ve Mevlana Kalkınma Ajansı iş birliğiyle Konya Turizm Çalıştayıdüzenlendi. Çalıştayda Konya'nın turizm potansiyelinin artırılması, yeni destinasyonlar oluşturulması ve sektördeki gelişmeler üzerine çözüm önerileri tartışıldı.
Selçuk Üniversitesi Müze Binası Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen programa Derbent Kaymakamı Bünyamin Miroğlu, Selçuk Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Haldun Soydal, Mevlana Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. İhsan Bostancı, Konya İl Kültür ve Turizm Müdür V. Mehmet Yünden, kamu kurum ve kuruluşların temsilcileri, sektör paydaşları, akademisyenler ile öğrenciler katıldı.
Turizmin ekonomik kalkınma ve döviz girdisi sağlama açısından büyük önem taşıdığını belirten Selçuk Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Haldun Soydal, Türkiye’nin sahip olduğu kültürel ve doğal zenginliklerin yeterince değerlendirilmediğini, bölgenin turizm gelirlerinin daha yüksek seviyelere çıkarılabilmesi için bir vizyon değişikliğine ihtiyaç olduğunu vurguladı. Soydal, “Hz. Mevlana gibi uluslararası bir değere sahibiz, anma törenlerinde bir hafta boyunca binlerce turisti şehrimizde ağırlıyoruz. Bu noktada inanç turizmine yönelik neler yapılabileceği, hangi destinasyonların oluşturulabileceği, hangi değerlerin ön plana çıkarılabileceği; gastronomi anlamında, dijitalleşme anlamında, tanıtım anlamında neler yapılabileceği gibi konuları topyekûn ele almak ve bu alanda yaşanan sorunlara çözüm üretmek zorundayız. İlçelerimizin doğal, tarihi, kültürel ve mimari açıdan sahip olduğu dinamikleri harekete geçirerek yeni turizm rotaları oluşturmak, yerli ve yabancı turistlerin şehrimizde daha fazla konaklamasına olanak sağlayacak. Bu da doğrudan turizm gelirlerimizin artmasına zemin hazırlayacaktır” dedi.
Mevlana Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. İhsan Bostancı ise turizmin ekonomilere sağladığı döviz girdisi ve istihdam katkısı ile giderek daha önemli bir sektör haline geldiğini vurguladı. 2024 yılı itibarıyla turizm gelirinin 46,9 milyar dolara ulaştığını, ilk 9 ayda ülkemizi ziyaret eden turist sayısının ise 49 milyonu geçtiğini söyleyen Dr. Bostancı, “Gerek bölge planımızda ortaya konulan sorunlara ve gerekse de turizm sektöründe gözlemlenen dünya eğilimlerine bakıldığında diğer sektörlerde olduğu gibi turizmde de artan rekabet, teknolojik yenilik, hizmet kalitesi, tüketici bilinci ve tatmini gibi kavramlarla birlikte bölgemizin turizm konusunda kendini yenilemesine büyük ihtiyaç duyduğu da su götürmez bir gerçektir. Bu bağlamda otel, konaklama tesisleri ve turizm işletmelerine yönelik altyapı yatırımlarının hızlandırılması, turizm çeşitliliğinin sağlanarak yeni destinasyonların oluşturulması, bu alanda hizmet veren insan kaynağı kapasitesinin daha donanımlı hale getirilmesi, tanıtım faaliyetlerinin artırılması, yöresel değerlerimizin ön plana çıkarılması ve sürdürülebilir turizm anlayışının benimsenmesi gibi konularda atılacak adımlar bölgemizi turizm konusunda daha da güçlü kılacaktır” ifadelerini kullandı.
Mersin Üniversitesi TURAK Üyesi Prof. Dr. Celil Çakıcı’nın moderatörlüğünü yaptığı çalıştayda Konya Sağlık Turizmi Derneği Başkanı Dr. Mehmet Portakal “Sağlık Turizmi Destinasyonu olarak Konya”, Türk Aşçıları Federasyonu Genel Başkanı Zeki Açıköz “Gastronomi Turizminde Trendler, İhtiyaçlar ve Gelecek Perspektifleri”, TÜRSAB Konya Bölge Temsil Kurulu Başkanı Özdal Karahan ise “Konya Turizminde Yeni Markalaşma ve Pazarlama Stratejileri” konularını ele alındı.