1.Antrenörlük eğitimi alanında temel bilgi ve becerilere sahip olurken, bilimsel ve etik değerlere de önem verir.
2.Antrenörlük bilgi ve becerilerini farklı yaş, cinsiyet ve özel gruplara etkili bir şekilde iletebilme yeteneğine sahiptir.
3.Antrenman programları oluşturabilir, antrenman bilimi disiplininde, sporcuların antrenmanlarda karşılaştıkları zorlukları çözümlemek ve uygun çözüm yollarını sunmak için derinlemesine analizler yapar.
4. Sporcuların performansını en üst düzeye çıkarmak adına, çeşitli disiplinler arası iş birlikleri gerçekleştirir. Sportif performansı izleme, ölçme, değerlendirme ve geliştirme tekniklerini bilir ve uygular.
5.Sporcu yetiştirme konusunda ulusal ve uluslararası arenadaki yenilikleri izler ve teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır.
6.Sporcuların uzun vadeli gelişimini destekleyecek programlar hazırlayabilir ve bu programları yenilikçi teknolojilerle entegre edebilir.
7.Kariyer gelişimi planlama ve yönlendirme konularında bilgi ve beceriye sahiptir, hem kendi kariyerini hem de sporcuların kariyerini destekler.
8.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle güncel spor gelişmelerini takip eder, teknolojiyi yenilikçi bir bakış açısıyla kullanarak sporcu yetiştirme süreçlerini iyileştirir.
9.Toplumda spor bilincini ve kültürünü geliştirmeye katkıda bulunur ve daha fazla insanın spora katılımını teşvik edecek stratejiler oluşturur.
10.Yetenek seçimi, yönlendirme, müsabaka analizi, istatistiksel değerlendirme ve performans ölçümü gibi antrenörlük eğitimi alanındaki çeşitli görevleri yerine getirir.