Akreditasyon nedir?
Akreditasyon kuruluşu hakkında bilgi
Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği
STAR, değerlendirme ve akreditasyon süreçleri ile ilgili eğitim, çalıştay ve bilgilendirme etkinlikleri düzenleyerek, Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Sosyal, Beşeri ve Temel Bilimler Lisans Programlarının kalitesinin yükseltilmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Misyon ve hedefleriyle uyumlu değerlendirme ve akreditasyon faaliyetleri yürüten STAR, meslek örgütleri ve iş dünyası temsilcileriyle iş birliği yapan lisans programlarının gelişmesini destekleyen geniş ve kapsamlı bir altyapıya sahiptir. STAR, paydaşlarını dikkate alan, düzenlediği etkinliklerde paydaşlarla etkileşime önem veren bir yaklaşım uygulamaktadır. STAR, takip ettiği politikalarla sosyal hayatta ve iş dünyasında günceli ve gelişmeleri kavrayan, daha iyi eğitilmiş ve daha nitelikli lisans programları mezunlarının yetiştirilmesine katkıda bulunarak, toplum refahının ileri götürülmesinde ana aktör olmak istemektedir.
STAR, amaçlarını gerçekleştirmek için uluslararası ve ulusal düzeyde eğitim, çalıştay ve bilgilendirme etkinlikleri düzenlemeyi ve bu kapsamda etkinliklere destek vermeyi arzu etmektedir. STAR, bir sivil toplum kuruluşu olarak, Sosyal, Beşeri ve Temel Bilimler Lisans Programlarının sürekli geliştirilmesi ve iyileştirilmesini bir sosyal sorumluluk yaklaşımıyla yerine getirmektedir.
Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki sosyal beşeri temel bilimler lisans programlarının gelişiminin teşvik edilmesi, sürekli iyileştirilmesi, eğitim-öğretim kalitesinin güvence altına alınması, İşletme, Uluslararası Ticaret, Yönetim Bilişim Sistemleri, İktisat/Ekonomi, Finans, Bankacılık, Çalışma Ekonomisi, Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programlarının değerlendirme ve akreditasyon faaliyetlerini göstermek üzere kurulmuştur.
Bölüm Akreditasyon Komisyonu
Bölüm Adı |
Bölüm Başkanı |
Öğretim Elemanı/Üyesi |
Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü |
Doç. Dr. İlknur Çevik Tekin |
Öğr. Gör. Hasan Yılmaz |
Program Öğretim Amaçları
P.Ö.A. 1. Bilgi üretme, depolama, paylaşma ve erişim süreçlerini anlayarak, bu süreçlerin planlanması, tasarlanması, kurulması ve yönetilmesi konularında yetkinlik kazanmak.
P.Ö.A. 2. Programlama, istatistik ve işletme yönetimi bilgisiyle desteklenen analitik düşünme yeteneği ile veri analizi ve işleme becerilerini geliştirmek.
P.Ö.A. 3. Veri güvenliği, gizlilik ve etik konularında bilinçli davranmayı öğreterek, organizasyonların güvenlik standartlarını yükseltme yeteneği kazanmak.
P.Ö.A. 4. Yenilikçi fikirler geliştirme ve araştırma-geliştirme süreçlerine katkı sağlayarak, sektörde rekabet avantajı elde etmek.
P.Ö.A. 5. İş analisti, sistem analisti, uygulama geliştirici, veri tabanı yöneticisi gibi çeşitli alanlarda kariyer fırsatlarına sahip olmak.
P.Ö.A. 6. İşletme sorunlarını çözmek için bilgi teknolojilerini etkin kullanarak yaratıcı ve stratejik çözümler tasarlama ve geliştirme yeteneği kazanmak.
P.Ö.A. 7. Dijital dönüşüm süreçlerine aktif rol alabilen ve ulusal ve uluslararası düzeyde hızlı değişimlere uyum sağlayabilen yenilikçi ve girişimci uzmanlar olarak özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında aktif görevler alabilmek.
P.Ö.A. 8. Bilgi teknolojileri projelerini etkili bir şekilde planlama, yürütme ve değerlendirme yeteneği kazanarak, başarılı proje yöneticileri olma yeteneği kazanmak.
P.Ö.A. 9. Farklı disiplinlerle, kültürlerle etkili iletişim kurma ve ekip içinde çalışma yeteneği kazanmak.
P.Ö.A. 10. Veri analizi ve iş zekâsı araçlarını kullanarak etkili ve hızlı karar alma yeteneği kazanmak.
Program Çıktıları
P.Ç. 1. Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
P.Ç. 2. Bilişim ve /veya bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacıyla etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar ve uygular ve bu ortamları değerlendirir.
P.Ç. 3. Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir.
P.Ç. 4. Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır.
P.Ç. 5. Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
P.Ç. 6. Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/ya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler