Bölüm Başkanı : Dr.Öğr.Üyesi Ayhan UYAROĞLU
Erasmus Koordinatör : Dr.Öğr.Üyesi Ayhan UYAROĞLU
Farabi Koordinatör : Dr.Öğr.Üyesi Ayhan UYAROĞLU
Mevlana Koordinatör : Dr.Öğr.Üyesi Ayhan UYAROĞLU
AKTS Koordinatör : Dr.Öğr.Üyesi Ayhan UYAROĞLU
Bologna Koordiantörü :
Hakkında :
Bölümümüz 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında açılmıştır ve şu anda Dr.Öğ.Üyesi ünvanına sahip 2 öğretim üyesi ile faaliyet vermektedir.
Vizyon :
Sürekli değişen küresel standartlara ve yerel endüstriyel gereksinime dayalı olarak öğrencilerine kaliteli eğitim, beceri ve nitelik kazandıran, Öğrencilerin kariyer tercihlerinin en üst düzeye çıkarabilmesi için eğitim yolları geliştiren, Kendini sürekli geliştiren, öncü ve yenilikçi bir Bölüm olmaktır.
Misyon :
Öğrencilerini sürekli öğrenme alışkanlığına sahip, girişimci, ekip çalışmasına yatkın, çözüm üretebilen, araştıran, analiz ve sentez becerisi kazanmış, teknolojik gelişmelere açık, mesleki teknik eğitimin gerektirdiği bilgi, beceri ve teknolojik donanımlara sahip ara teknik elemanlar olarak yetiştirmek, Ulusal ve Uluslararası standartlarda otomotiv ana ve yan sanayiinde üretim ve satış sonrası hizmetlerin ihtiyaçları doğrultusunda bilgi ve beceriye sahip, gelişen teknolojileri takip etmek için motive edilmiş, mesleki-ahlaki değerlere sahip, mühendis ile işçi arasında köprü kurabilecek üstün nitelikli ara teknik eleman yetiştirmektir.
Amacı :
Program Dili :
Türkçe
Program Tanımı :
T.C. Ekonomi Bakanlığı, İhracat Genel Müdürlüğü 2016 yılı raporlarına göre Otomotiv Ana ve Yan Sanayii Sektörü hızla gelişen, yeni teknolojilerin uygulandığı, istihdam yaratarak ekonomiyi canlandıran sektörlerden biridir. Otomotiv ana ve yan sanayi, günümüzde Türkiye imalat sanayinin lokomotif sektörlerinden biridir. Oto ana ve yan sanayi aynı zamanda savunma sanayi ve gemi inşa sanayinin de altyapısını oluşturmaktadır. Günümüzde Türkiye, Avrupadaki en büyük hafif ticari araç ve otobüs üreticisidir ve 2015 yılı verilerine göre sektörün gerçekleştirdiği ihracat oranı toplam ihracatın yaklaşık %15'idir. Otomotiv ana sanayinde 50.000, yan sanayiinde ise 200.000 olmak üzere yaklaşık 250.000 kişinin istihdam edildiği ve bu sayının dağıtım, pazarlama ve satış ağlarında çalışanları ile birlikte 400.000 kişi olduğu tahmin edilmektedir. Türkiyede taşıt araçları sanayi üretime 1950'lerin ortalarında başlamış, son yıllarda ise Japon ve Güney Koreli otomobil üreticileri Türkiyede ortak girişimler başlatmışlardır. Otomobilde büyük Türk otomotiv üreticileri, lisansları altında üretim yaptıkları Batılı otomotiv üreticilerinin dünya üretim merkezi olma yolunda ilerlemektedirler. Bugün 13 firma binek otomobil, otobüs, kamyon, kamyonet, minibüs ve midibüs gibi çeşitli araçların üretimini yapmaktadır. Binek Otomobil Üreten Firmalar: Renault, Tofaş (Fiat), Toyota, Hyundai, Honda. Kamyon ve Kamyonet Üreten Firmalar: Anadolu Isuzu, BMC, Hyundai, Karsan, M.A.N., Mercedes-Benz, Ford Otosan, Otokar, Temsa, Tofaş. Otobüs ve Minibüs Üreten Firmalar: Isuzu, BMC, Karsan, Mercedes-Benz, Hyundai, Otokar, Ford Otosan, Temsa, M.A.N. Traktör ve İş Makinaları Üreten Firmalar: Başak Traktör, Erkunt Traktör, Hattat Tarım Makinaları, Tümosan Motor ve Traktör Pazarlama, Türk Traktör, Uzel Traktör, Motosan, Yağmur, Ertuğrullar, Karacabay Ana üreticilerin teknik ve ekonomik desteği ile kurulan ve gelişen yan sanayi bugün kendi alanında önemli bir potansiyel göstermektedir. Yan sanayide AB firmalarının ağırlığı daha da fazladır. Yan sanayide lisans ve ortak yatırım kurmak suretiyle faaliyet gösteren yaklaşık 200 yabancı firma bulunmaktadır. Türkiyede otomotiv yan sanayi, otomotiv sanayindeki gelişmelerin sonucunda hızla gelişmiştir. Türkiyede 5.000 civarında yan sanayi firması mevcuttur. Otomotiv yan sanayii, mamul üretim kapasitesi, mamul çeşitliliği ve ulaştığı standartlar itibariyle, ülkemizde imal edilen taşıt araçları için gerekli olan yedek parçaların en az %85'ini karşılayabilecek düzeye erişmiştir. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre her yıl Türkiyedeki araç sayısı artmaktadır. Türkiyede kişi başına düşen araç sayısı 2015 verilerine göre yaklaşık 240 iken Avrupa ülkelerinde 500den fazladır. Türkiyedeki mevcut otomobil fabrikaları, otomobil firmaları arasındaki rekabet, yerli otomobil geliştirme konusunda yapılan çalışmalar, araç satış ve servis sayılarındaki artış yeni istihdam alanları oluşturmakta ve mesleki-teknik eğitim almış nitelikli-bilgili eleman ihtiyacı günden güne artmaktadır. Otomotiv sektörünün yabancı dil bilen, mekanik, elektrik, elektronik konularında bilgi ve beceriyle birlikte tamir ve arıza öngörüsüne sahip teknolojiyi verimli şekilde kullanabilen teknik elemanlara ihtiyacı vardır.
Kabul ve Kayıt Koşulları :
Selçuk Üniversitesine bağlı birimlere kayıt için aşağıdaki şartlar aranır:
1) Lise veya lise dengi meslek okulu mezunu olmak,
2) O öğretim yılında Selçuk Üniversitesi birimlerine merkezî yerleştirmeyle veya Selçuk Üniversitesi Yurtdışından Öğrenci Kabul Yönergesi hükümlerine göre kayıt hakkı kazanmış olmak,
3) Kayıt için ÖSYM kılavuzunda belirtilen belgeleri getirmek,
4) İstenen belgelerin aslı veya Üniversite tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır. Üniversiteye kayıt hakkı kazanan adayların kayıt işlemleri için bizzat başvurmaları veya e-devlet sistemi üzerinden yapmaları gerekir. Ancak, mazeretleri sebebiyle bizzat başvuramayan adaylar, noter vekâletnamesine sahip kişi veya kanunî temsilcileri aracılığı ile kayıt yaptırabilirler.
Önceki Öğrenmenin Tanınması :
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu "Yüksek Öğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Mezuniyet Şartları :
Öğrencinin kayıtlı olduğu programdan mezun olabilmesi için öğretim planında gösterilen öğrenimi izleyerek derslerin tümünden başarılı, en az 120 AKTS kredi değerine sahip, mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 ve 30 iş günü stajını başarıyla tamamlamış olması gerekir.
Öğrencinin mezuniyet tarihi, o sınav dönemindeki sınavın son günüdür. Ancak, bu tarihe kadar tek ders ve staj gibi sebeplerle mezun olamayan öğrenciler tek ders sınavında başarılı olduğu veya bu çalışmaların tamamlanarak kabul edildiği tarihte mezun olurlar.
Mezunlarımız, 2547 sayılı Kanun’un (2880 Sayılı Kanun’la değişik) 43/b maddesi uyarınca TEKNİKER unvanı alırlar.
Ölçme ve Değerlendirme Esasları :
Selçuk Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği geçerlidir.
İstihdam Olanakları :
Bölümümüzden mezun olanlar çalışma hayatına atılarak iş imkanı bulabilecekleri meslek dalları:
* Otomobil, kamyon, otobüs, tarım ve iş makinaları üretim ve montaj tesislerinde,
* Araç servis, bakım ve satış merkezleri,
* Araç yedek parça üretim tesisleri ve ticarethaneleri,
* Araç yan sanayi firmaları,
* Otomotivle ilgili Ar-Ge firmaları ve bölümlerinde
* Servis yöneticiliği, satış grup liderliği, yedek parça, servis atölyesi yöneticiliğinden, personel eğitimlerine kadar birçok alanda sorumluluk ve görev alabilirler.
Üst Derece Programlara Geçiş :
Otomotiv Teknolojisi ön lisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarılı oldukları takdirde;