HIZLI ERİŞİM
Program Öğretim Amaçları

Bir ulus kendi edebiyatının değerlerini ancak başka ülke edebiyatlarıyla mukayese yapma imkanı bulduğunda öğrenebilir. Ancak karşılaştırma neticesinde kendi ülke edebiyatımızı bir değerlendirme ile uluslararası düzlemde konumlandırabiliriz. Bu süreçte objektif bir tavır takınabilmek bilimselliğin bir gereğidir. Kendimize ait olumlu unsurları karşılaştırma neticesinde tespit etmek nasıl bir onur vesilesi oluyorsa, eksikleri saptamak da mutlaka bir kazanımdır. Bu perspektiften bakıldığında karşılaştırmalı edebiyatın sağladığı kazanımlar yadsınamayacak bir öneme sahiptir. 

Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümünün temel amacı birden fazla dilin edebiyat ve kültürüyle aynı anda metodolojik düzeyde araştırmalar yapabilen öğrenciler yetiştirmektir. Bunun için Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümünde öncelikle dil, edebiyat, kültür ve çeviri dersleri karşılaştırmalı yöntem doğrultusunda verilmektedir. Bunların dışında edebiyat eleştirisi, medya, Türkçenin yabacı dil olarak öğretimi, Türk ve dünya mitolojisi, edebiyat tarihi ve modern Türk tiyatrosu gibi dersler Komparatistik araç ve yöntemlerle öğrencilere aktarılmaktadır. 

Sanat, dolayısıyla edebiyat yapıtlarının bilişim teknolojilerinin süratle geliştiği çağımızda kültürlerarası iletişim ve etkileşim alanında ne denli etkin olduğu göz önünde bulundurulduğunda, salt kültürel kodlamalarla çözümlenebilecek olan edebiyat eserlerinin doğru anlaşılabilmesi için Komparatistik araç ve yöntemlerinin sağladığı unsurlar, gün geçtikçe daha büyük bir önem arz etmektedir. Bu hassasiyetlerle kurulmuşi olan Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümünün amacı öncelikle kendi dil, edebiyat ve kültür değerlerine sahip çıkan donanımlı bireyler yetiştirerek bu değerleri uluslararası bir platforma taşımaktır. 


68688
Öğrenci
390398
Mezun
3154
Akademik Personel
4354
İdari Personel
24
Fakülte
7
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu