P.Ç.1: Matematik alanı ile ilgili kavramları ve aralarındaki ilişkiyi kavrar.
P.Ç.2: Matematik alanı ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri değerlendirir, analiz eder ve tartışır.
P.Ç.3: Matematik kullanımını gerektiren konularda verileri anlamlandırır, eleştirel bir şekilde değerlendirir, net bir şekilde yazılı ve sözlü biçimde sunar.
P.Ç.4: Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerinin ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerinin belirler ve uygular.
P.Ç.5: Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.
P.Ç.6: Matematik öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
P.Ç.7: Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
P.Ç.8: Öğrencilere sınıfta kendilerini özgürce ifade edebilecekleri bir öğrenme ortamı sağlar, öğrencilerin derse karşı ilgi ve güdüsünü arttırabilir.
P.Ç.9: Hayat boyu öğrenme kariyer gelişimi için temel sağlayacak iletişim, problem çözme ve analitik düşünme becerileri gösterir.
P.Ç.10: Matematik ve Matematik Eğitimi Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir.
P.Ç.11: Matematik Öğretim Programının uluslararası ve ulusal standartlarını bilir ve bunlara uygun bir öğretim programı gerçekleştirir.
P.Ç.12: Matematik ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur.
P.Ç.13: Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.
P.Ç.14: Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirir.
P.Ç.15: Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.