TARİHÇE
Selçuk Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) Ana Bilim Dalı, 2018 yılında öğrenci alımına başlamış olup, kısa sürede eğitim-öğretim faaliyetlerinde önemli bir yer edinmiştir. İlk mezunlarını 2022 yılında veren ana bilim dalı, öğrencilerine teorik bilgi ile uygulama becerilerini bir arada sunarak, alanında yetkin psikolojik danışmanlar yetiştirmeyi hedeflemektedir.
HAKKINDA
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) programı, bireylerin kişisel, sosyal, eğitsel ve mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Bu program, bireylerin yaşamları boyunca karşılaştıkları çeşitli sorunlar ve zorluklarla başa çıkmalarına yardımcı olmayı amaçlar. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı, hem teorik bilgi hem de pratik becerileri içeren kapsamlı bir eğitim sunar.
MİSYON
Selçuk Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı’nın misyonu, lisans ve lisansüstü düzeyde programlar yürüterek, alana dair güçlü bir kuramsal bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahip psikolojik danışmanlar yetiştirmek; modern eğitim teknolojilerinden yararlanarak öğrencilerini 21. yüzyılın gerekliliklerine hazırlamak; akademik kadro ve öğrenciler arasında olumlu bir iletişim ortamı oluşturarak iş birliği ve sinerjiye dayalı bir öğrenme deneyimi sunmak; bilimsel çalışmalar ve yenilikçi yaklaşımlarla evrensel bilgi birikimine katkı sağlarken, mezunları aracılığıyla toplumun farklı kesimlerine değer katacak bireyler yetiştirmektir.
VİZYON
Selçuk Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı’nın vizyonu, insana, topluma ve küresel değişimlere duyarlı; mesleğinin 21. yüzyıldaki çağdaş yaklaşımlarını anlayan; hümanist değerleri ve varoluşsal yaşam anlayışını benimsemiş; mesleki yeterlilik ve etik sorumluluk bilinciyle hareket eden; bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilen; eğitim, sağlık, adalet, sosyal hizmetler, endüstri gibi farklı alanlarda profesyonel ve nitelikli psikolojik hizmetler sunabilecek donanımlı psikolojik danışmanlar yetiştirmektir.
NO | PROGRAM ÇIKTILARI |
---|---|
P.Ç. 1 | Lisans öğrenimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
P.Ç. 2 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
P.Ç. 3 | Bir birey olarak güçlü ve zayıf yönleri hakkında farkındalık becerisi edinir. |
P.Ç. 4 | Bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
P.Ç. 5 | Öğrencilere mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanacağı kuramları bilir. |
P.Ç. 6 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. Araştırma raporu hazırlamanın aşamalarını açıklayabilir. Temel istatistiksel teknikleri kullanabilir. |
P.Ç. 7 | Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelir. |
P.Ç. 8 | Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisine sahip olur. |
P.Ç. 9 | Aile psikolojik danışmanlığına ilişkin temel düzeyde bilgi ve beceri edinerek mesleğine bu bilgi ve beceriyi yansıtır. |
P.Ç. 10 | Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirir, uygular, izler ve değerlendirir. |
P.Ç. 11 | Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler. |
P.Ç. 12 | Yaşam boyu eğitimin önemini ve yöntemlerini bilir. |
P.Ç. 13 | Özel gereksinimleri olan bireylerin tanıma, değerlendirme ve destek süreçlerinde RPD alanına özgü müdahaleleri planlar ve uygular. |
P.Ç. 14 | İnsan ilişkileri ve iletişim kuramları konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip olup gerektiği durumlarda bunları danışma oturumlarında uygular. |
Ders planı ve içerikleri için tıklayınız.