P.Ç. 1. Bir radyo programını tüm yapım aşamalarından geçirip yayına hazır hale getirir.
P.Ç. 2 Bir TV haberini muhabirlik, kamera kullanımı, haber metni yazımı ve kurgu aşamalarından geçirip yayına hazır hale getirir.
P.Ç. 3 TV haberciliğinin editoryal sürecini yönetir.
P.Ç. 4 Bir görsel içeriğin estetik tasarımını yapar ve uygulamaya hazır hale getirir.
P.Ç. 5 Dünya ve Türk sinemasına ilişkin kuramsal bilgiler ışığında özgün, ulusal ve uluslararası kültürel ürünler üretir.
P.Ç. 6 Medya ürünlerine eleştirel bir bakış açısı geliştirir ve özgün bir biçimde yorumlar.
P.Ç. 7 Bilimsel bir çalışmada ne tür bilgi kaynaklara ve kanallara ihtiyaç duyulduğunu açıklayarak söz konusu kanallar aracılığıyla bilimsel bilgiye erişir.
P.Ç. 8 İletişim alanıyla ilgili sorun alanlarını tespit eder, araştırma tasarımına dönüştürür ve bilimsel raporunu hazırlar.
P.Ç. 9 İletişim sahasının genel teorik ve tarihsel perspektifini kullanarak ilişkili diğer beşeri bilim dalları ile bağlantı kurar.
P.Ç. 10 İletişim sahasının temel teorik çerçevesini kullanarak güncel iletişim sorunlarına çözüm önerileri geliştirir.
P.Ç. 11 Bir yabancı dili temel düzeyde kullanır.
P.Ç. 12 Bir TV programını bütün aşamalarından geçirerek yayına hazır hale getirir.
P.Ç. 13 Yazılı ya da görsel fikirleri yaratıcı süreçler içerisinde bir sinema ya da televizyon projesine dönüştürüp, özgün bir şekilde ifade eder.
P.Ç. 14 Öyküleri sinematografik ve dramatik anlatıma uygun olarak senaryolaştırır
P.Ç. 15 Sinema televizyon alanına özgü yapım ve yapım sonrası donanımları temel düzeyde kullanır.
P.Ç. 16 Bir filmi, bir senaryoyu ya da bir televizyon programını teknik, estetik ve ideolojik açıdan çözümler.
P.Ç. 17 Alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuatı açıklar ve uygun davranış geliştirir.