İslam Tarihi ve Sanatları Bölüm Başkanı : Prof. Dr. Mithat Eser
Siyer-i Nebî ve İslam Tarihi Anabilim Dalı Başkanı : Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Gökalp
Osmanlı Türkçesi ve İslami Türk Edebiyatı Anabilim Dalı Başkanı : Dr. Öğr. Üyesi Olcay Kocatürk
İslam Sanatları ve Dini Musiki Anabilim Dalı Başkanı : Doç. Dr. Fatma Şeyma Boydak
Erasmus Koordinatör : Arş. Gör. Yusuf Büyükyılmaz
Farabi Koordinatör : Arş. Gör. Yusuf Büyükyılmaz
Mevlana Koordinatör : Arş. Gör. Yusuf Büyükyılmaz
AKTS Koordinatör : Arş. Gör. Mehmet Emin Demir
Bologna Koordinatör : Arş.Gör. Mehmet Emin Demir
Hakkında :
İslami İlimler Fakültesinin resmi kuruluşu 27 Ağustos 2015 tarihine dayanır. İslami İlimler Fakültelerinin kuruluş amacı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı Teşkilatında görev yapacak, örgün ve yaygın din eğitimi alanlarında ülkemizin ihtiyacını karşılayacak nitelikli eleman yetiştirmektir.
Vizyon :
Uluslararası bilim dünyasında araştırma ve inceleme kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınmış ve ilk sıralarda tercih edilen; grup çalışmasını teşvik eden, katılımcı ve paylaşımcı bir yönetime sahip; ülkemizin din eğitimi ve öğretimi ile ilgili sorunlarını çözmeye yönelik çalışmalar yapan, fakülte toplum işbirliğini sağlamada öncü; evrensel değerlere saygılı, toplam kalite yönetimi ilkelerini benimsemiş, sürekli gelişen bir fakülte olmayı kendisine vizyon edinmiştir.
Misyon :
Bilginin üretiminde insana ve çevreye faydayı esas alarak bilimsel etik ve evrensel değerleri yerel çerçevede ele alan, disiplinler arası çalışmaları ön plana çıkaran, din bilimleri ile ilgili en üst seviyede bilgi üreten araştırmacı, katılımcı, paylaşımcı, özgün, etik ve estetik değerlere sahip, çağdaş bir öğretim kültürü oluşturmak ve mesleki açıdan yetkin, toplumsal değerlere saygılı bireyler yetiştirmektir.
Amacı :
Tarih, edebiyat ve sanat hakkında bilimsel ve metodolojik bakımdan yeterli, İslâm tarihi ile Türk-İslâm edebiyatı ve sanatları hakkında zorunlu bilgilere sahip; İslâm tarihi ve sanatlarının klasik ve modern kaynaklarını okuyup anlayabilen; ilgili alanla diğer disiplinler arasında bağ kurabilen; İslâm tarihi ve sanatları konusunda akademik bir kavrayışa sahip sosyal bilimci yetiştirmektir.
Program Dili :
%100 Türkçe
Program Tanımı :
Selçuk Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi
Kabul ve Kayıt Koşulları :
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından gerçekleştirilen YKS sınavından gerekli puanı almak / Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci için yatay geçiş ile ilgili gerekli şartları sağlamak ve belirlenen kontenjana girmek/Ön lisans mezunlarının ÖSYM tarafından yapılan DGS sınavından gerekli puanı almak
Önceki Öğrenmenin Tanınması :
Yatay Geçiş
Yurt içi ve yurt dışı yükseköğretim kurumlarından Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programlarına veya Üniversitenin aynı düzeydeki diploma programları arasında yapılacak yatay geçiş ve intibak işlemleri, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri ve 21/09/2013 tarihli ve 28772 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yönetmeliğe eklenen maddeler ile Senato tarafından belirlenen usul ve esaslara göre yapılır.
Dikey Geçiş
Meslek yüksekokulları mezunlarının lisans programına dikey geçiş işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümleri ve bu yönetmelikte yapılan değişiklikler ile Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
Mezuniyet Şartları :
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.
Ölçme ve Değerlendirme Esasları :
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.
İstihdam Olanakları :
İslami İlimler programını bitirenler, üç yarıyıllık tezsiz yüksek lisans programını tamamladıktan sonra lise ve dengi okullarda din kültürü ve ahlak bilgisi, İmam-Hatip Liselerinde meslek dersi öğretmeni olarak görev alabilirler. Fakülte mezunları Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde, din görevlisi (müftü, vaiz, imam-hatip, müezzin, Kur´an Kursu öğreticisi) olarak çalışabilirler. Mezun öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı dışında üniversitelerde araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi olarak vazife alabilirler. Ayrıca diğer fakülte mezunları gibi, kamu ve özel kuruluşlarda yönetici, memur vb. kadrolarda; yine öğrenimleri sürecinde aldıkları formasyona göre, kütüphanecilik, arşivcilik gibi alanlarda çalışma imkânına sahiptirler.
Üst Derece Programlara Geçiş :
İlahiyat lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) sınavından geçerli not aldıkları takdirde lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.