HIZLI ERİŞİM
Akreditasyon Kuruluşu Hakkında Bilgi

Tasarım ve Planlama Akreditasyon Kurulu (TA-PLAK)

Amacı

TA-PLAK; tasarım veya planlama alanlarında faaliyet gösteren eğitim-öğretim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak, Türkiye’de tasarım veya planlama alanlarında eğitim-öğretim kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunacaktır.

Hakkında

TA-PLAK; tasarım ve planlama disiplinlerinden ikisinin kurumsal (meslek odaları ve akademi birlikteliğindeki) çabalarının birleştirilmesiyle, diğer bir anlatımla Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği MÜDEK benzeri bir yapının oluşturulmasıyla biçimlenmiştir. Bu nedenle öncelikle üç ayrı disiplinin akreditasyon faaliyetleri aşağıda verilmiş olup, hemen yanında ise TAPLAK gelişim sürecini aktaran doküman verilmiştir. 

Bilimsel Alanda TA-PLAK

1- Türkiye’deki ve KKTC’deki tasarım veya planlama alanlarında faaliyet gösteren eğitim-öğretim programlarının akreditasyonu ile ilgili mesleki ve akademik çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları desteklemek amacıyla yürütülen faaliyetlerin içinde yer almak,

2- Türkiye’deki ve KKTC’deki tasarım veya planlama alanlarında faaliyet gösteren eğitim-öğretim programlarının akreditasyonu ile ilgili faaliyetleri gerçekleştirmek,

3- Türkiye’deki ve KKTC’deki tasarım veya planlama alanlarında faaliyet gösteren eğitim-öğretim programlarından mezun olan kişilerin mesleki yeterliliği, yetkinliği ile ilgili mesleki ve akademik çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları desteklemek amacıyla yürütülen faaliyetlerin içinde yer almak, faaliyetler yürütmek

4- Türkiye’deki tasarım veya planlama alanlarında faaliyet gösteren eğitim-öğretim programlarından mezun olan kişilerin açmış olduğu bürolardaki asgari kalite güvence gerekliliklerini tanımlamak, bunlara ilişkin stratejik planlar hazırlamak, tüm bu faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası akreditasyon ve kalite güvence süreçlerinde danışmanlık hizmeti vermek, akreditasyon süreçlerini yürütmek

5- Program akreditasyon faaliyetlerinin yürütülmesi kapsamında kullanılacak olan “Öğrenciler, Program Eğitim Amaçları, Program Çıktıları, Sürekli İyileştirme, Eğitim Planı, Öğretim Kadrosu, Altyapı, Kurum Desteği ve Parasal Kaynaklar, Organizasyon ve Karar Alma Süreçleri” gibi genel ölçütler ile alan disiplinlerine özgü ölçütleri belirlemek

6- Akreditasyon çalışmalarında görev alacak değerlendiricilerin seçimi ve eğitimini yürütmek

7- Tasarım veya planlama alanındaki program paydaşlarının şimdiki ve gelecekteki gereksinimlerini sürekli izleyerek, program değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesini, gerektiğinde değerlendirme ölçütlerinin ve süreçlerinin gözden geçirilmesini ve yenilenmesini sağlamak,

8- Dernek ile ilgili meslek alanlarına yönelik amaçları gerçekleştirmek için ulusal ve uluslararası düzeyde kurs, seminer, konferans, panel, çalıştay vb. toplantılar düzenlemek; sertifikasyon, denetim ve izleme faaliyetlerinde bulunmak ve bu kapsamdaki çalışmalara destek vermek.

 


69084
Öğrenci
390306
Mezun
3152
Akademik Personel
4366
İdari Personel
24
Fakülte
7
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu