Bölüm Başkanı: Doç. Dr. M. Erhan SUMMAK
Erasmus Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. Ö.Faruk TEKİN
Farabi Koordinatörü: Öğr. Gör. Mehmet BÜYÜKÇİÇEK
Mevlana Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Saliha EKEN İNAN
AKTS Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. Hatice GÖZEN
Bologna Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Betül GARDA
Amaç:
Üretim olanaklarındaki gelişmeler, sosyo-kültürel yaşamdaki dönüşümler pazarlamayı günümüzün en önemli işletme fonksiyonlarından biri haline getirmiştir. Pazarlamaya ilişkin uygulamaların belli bir vizyon ve bilimsel bilgi ışığında yapılması işletme başarısı açısından son derece önemlidir. Bu anlayışla programımızda, iş dünyasının ihtiyacı olan çağdaş mesleki bilgi ve becerilerle donatılmış bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Pazarlama programında, mesleki, kuramsal ve uygulamalı bir eğitim söz konusudur. Programda, öğrencilerin pazarlama uzmanlığı temel becerilerine sahip olmalarının yanında, girişimci kişiliğe sahip bireyler olarak yetişmelerine yönelik eğitim sunulmasına önem verilmektedir. Mezunlarımız, pazarlama uzmanı, satış danışmanı, müşteri temsilcisi, reklamcı ve halkla ilişkiler personeli olarak ürün ve hizmet üreten sektörlerin tümünde farklı alanlarda kariyer olanağı bulabilmektedir. Ülkemizde işletmelerce en çok ihtiyaç duyulan ve en çok aranan insan kaynağı alanlarından biri, yetişmiş pazarlama personelidir.
Misyon:
Evrensel değerler ışığında, eğitim ve öğretimde kaliteyi önceleyerek, ulusal ekonomi ve istihdamda önemli yer tutan pazarlama alanında sektör beklentilerini karşılayan mesleki bilgi ve donanıma sahip, etik değerlere bağlı girişimci bireyler yetiştirmektir.
Vizyon:
Dünyadaki gelişme ve yenilikleri takip ederek, rekabetçi, sürekli öğrenmeyi ve araştırmayı ilke edinen yaklaşımımızla bölgesel ve ulusal gelişmeye katkı sunan öncü bir program olmaktır.
Program Dili:
Türkçe
Kabul ve Kayıt Koşulları:
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması ve/veya ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamış olması gerekmektedir.
Önceki Öğrenmenin Tanınması:
Yükseköğretim Kurumlarında “Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
Mezuniyet Şartları:
Pazarlama alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
Ölçme ve Değerlendirme Esasları:
Selçuk Üniversitesi Önlisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine esas olmak şartıyla, herbir dersin içeriğine uygun olarak, var ise ödev, proje ve mesleki uygulamalar da değerlendirilerek, ara sınav ve genel sınav değerlendirmesi sonucunda geçerli not almak.
İstihdam Olanakları:
Pazarlama programından mezun olan öğrenciler, Kamu ve özel kuruluşlarda, satış temsilcisi, pazarlama elemanı, müşteri ilişkileri sorumlusu, halkla ilişkiler sorumlusu, reklam ve tanıtım uzmanı olarak çalışabilirler.
Üst Derece Programlara Geçiş:
Pazarlama Önlisans Programından mezun olan öğrencilerin, örgün öğretim ya da açıköğretim lisans programlarının 5. yarıyılından lisans öğrenimine devam edebilmeleri için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girmeleri gerekmektedir. Bu programdan mezun olan öğrenciler, dikey geçiş kapsamında başvurabilecekleri lisans programlarını, bu programların koşullarını ve bu programlara alınacak öğrenci sayılarını gösteren Meslek Yüksekokulları İle Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı (DGS) Kılavuzu’ndan detaylı bilgiye ulaşabilirler. Bu kılavuzda, adayların nasıl başvurabilecekleri, lisans programı tercihlerini nasıl yapacakları, sınav, değerlendirme ve yerleştirme işlemleri, meslek yüksekokulu müdürlükleri ve açıköğretim önlisans programlarının bağlı olduğu birimlerce yürütülecek işlemlerle ilgili ilke ve kurallar yer almaktadır.