Akreditasyon yükseköğretim programlarında yürütülen eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerin, bağımsız ve yetkin kuruluşlar tarafından, kalite ve evrensel ölçütler doğrultusunda belirlenen standartlara ve yetkinlik kriterlerine uygun olup olmadığının objektif ve sistematik bir şekilde değerlendirilmesi ve bu sürecin belli aralıklarla tekrar değerlendirilmesi işlemidir.
Akreditasyon süreci genellikle birkaç aşamadan meydana gelmektedir. Bunlar başvuru, öz değerlendirme, saha ziyareti ve nihai değerlendirme süreçleridir. Kuruluşlar, bu süreçte bağımsız değerlendiriciler tarafından incelenir ve belirlenen standartları karşılayıp karşılamadıkları tespit edilir. Başarılı olanlar, akreditasyon belgesi alır ve bu da onların hizmet kalitesinin bir kanıtı olarak kabul edilir.