Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından belirli bir alanda önceden belirlenmiş akademik ve alana özgü standartların bir yükseköğretim programı ve yükseköğretim kurumu tarafından karşılanıp karşılanmadığını ölçen değerlendirme ve dış kalite güvence sürecidir.
Akreditasyon kalite değerlendirme sürecidir. Akredite olan kurumlar, hizmet ve ürünlerinin belli bir kalite güvence standartlarını karşıladıklarını gösterir. Genel kalitenin artması da daha nitelikli ve daha güven veren organizasyon ve kurumların çoğalmasını sağlar.
Yükseköğretimde akreditasyon süreçleri akademik kalite, saydamlık ve hesap verme sorumluluğunun bir aracı olarak görülmektedir.
Akreditasyon Kuruluşu Hakkında Bilgi
Akreditasyon, uygunluk değerlendirme kuruluşlarınca gerçekleştirilen çalışmaların ve dolayısıyla bu çalışmalar sonucunda düzenledikleri uygunluk teyit belgelerinin (deney ve muayene raporları, kalibrasyon sertifikaları, yönetim sistemi belgeleri, ürün belgelendirme belgeleri, personel belgelendirme belgeleri vb.) güvenilirliğini, geçerliliğini desteklemek amacıyla kurulmuş bir kalite alt yapısıdır.
Akreditasyon Sisteminin Amaçları:
-Yükseköğretim kurumlarının karşılıklı birbirlerini tanıma sürecini kolaylaştırmak ve hızlandırmak,
-Diploma ve unvanların karşılaştırılabilmesine yardımcı olmak,
-Eğitim-öğretim programlarının ve süreçlerinin niteliğini arttırmak,
-Yönetim kalitesini artırmak, sistematik yaklaşımlarla kaliteyi güvence altına almak,
-Araştırma alanının yönetimi ve üretilen çıktıların niteliğini artırmaktır.
Selçuk Üniversitesi, YÖKAK tarafından KAP kapsamında 2 yıl süreyle akredite edilmiştir. (Akreditasyon Başlangıç Tarihi: 28.06.2022 / Akreditasyon Bitiş Tarihi: 28.06.2024)
NO | Program Çıktıları |
---|---|
P.Ç. 1 | Fars Dili ve Edebiyatı alanındaki sözlü ve yazılı metinleri analiz eder, üretir ve daha önce oluşturulan yazılı veya sözlü metinleri yorumlar |
P.Ç. 2 | Farsçadan Türkçeye, Türkçeden Farsçaya çeviri yapabilecek ölçüde dil bilgisi ve dil bilinci ile eşdeğer bir çeviri yapar. |
P.Ç. 3 | Farsça olarak yazılmış edebi akım özelliklerine göre mukayese yolu ile üslup ve didaktik açıdan değerlendirir. |
P.Ç. 4 | Kültürler arası iletişimin sağlanmasında gerekli temel bilgi ve becerileri kazanır. |
P.Ç. 5 | Dilbilim aracılığı ile dillerin yapısal ve işlevsel özelliklerini kavrar ve sağlıklı bir iletişim kurar. |
P.Ç. 6 | Öğrenim alanı ile ilgili temel mesleki bilgiler edinir. |
P.Ç. 7 | Eleştirel bir bakış açısıyla disiplinler arası çalışır. |
P.Ç. 8 | Öğrenme sürecinin hayat boyu devam edecek olan bir bilinçlenme süreci olduğunu kavrar ve konuyu kendi başına bilimsel olarak araştırır. |
P.Ç. 9 | Toplumsal sorumluluk bilinci ve yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
P.Ç. 10 | Filolojik konularla ilgili bilgileri izler ve diğer disiplinlerden yararlanır. |
P.Ç. 11 | Kendini ifade edebilme, bir konuyu bilimsel olarak Farsça ve Türkçe sunma ve karşı tarafın nasıl algılayacağını ön görebilme becerisini kazanır. |
P.Ç. 12 | Öz değerlendirme yapar ve özgüveni geliştirir. |
Bölüm Akreditasyon Komisyonu
Prof. Dr. İbrahim KUNT
Dr. Öğrt. Üyesi Sinan TAŞDELEN
Dr. Öğrt. Üyesi Saniye Simla ÖZÇELİK
Dr. Öğrt. Üyesi Hakan YAMAN
Kontrol Listesi |