Bölümümüzde Sosyoloji Konferansları adıyla her dönem iki tane olmak üzere söyleşiler düzenlenmektedir. Bu etkinliklerde genellikle bölümümüz dışından yerli ve yabancı akademisyenlerin akademik ve mesleki tecrübelerini öğretim üyelerimizle ve öğrencilerimizle buluşturmayı hedeflemekteyiz. Aşağıda bahsi geçen etkinliklerin afişlerinden bazıları mevcuttur. Bunun dışında yapılan etkinliklerin duyuruları ve etkinlik esnasında çekilen fotoğraflar sosyal medya hesaplarımızda ve üniversitemizin gerek birim gerekse de fakülte sayfasında paylaşılmıştır. Ayrıntılı bilgi için bkz. Instagram ve Twitter sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
2023 yılı içerisinde müfredatımıza Kariyer Planlama adlı bir ders eklenmiştir. Bu ders kapsamında iç ve dış paydaşlarımız başta olmak üzere kamuya açık bir şekilde bir dizi etkinlikler düzenlenmiştir. Bu etkinliklerin temel amacı başta iç paydaşımız olan öğrencilerimizin mezuniyet sonrası mesleki bilgi, beceri ve tecrübelerini geliştirmektir. Yapılan etkinlikler fakülte öğrencilerimizin katılımına da açık hale getirilerek toplumsal katkıyı azami seviyeye çıkarmak hedeflenmiştir. Ayrıca bu tarz etkinliklerin sadece bölüm ve fakülte öğrencilerinin yanı sıra iç paydaşımız olan öğretim üyelerimizin akademi dışındaki sosyolojinin mesleki sınırlarını, imkanları görmesi açısından da son derece önemli olduğu kanaatini taşımaktayız. İç paydaş açısından hedeflenen toplumsal katkının yanı sıra dış paydaşların da akademik merakını ve ilgisini çekmek hedeflenmiştir. Böylelikle üniversite ve diğer kamu kurum ve kuruluşların irtibatını güçlendirilmeye çalışılmıştır. Dış paydaşlar nezdinde kanaatin bu yönde olumlu olduğu da anlaşılmaktadır. Örneğin “Kariyer Planlamada İşkur ve Networking”, “Kariyet Planlamada Kariyer Merkezlerinin Rolü” ve “Kariyer Planlamada Avrupa Fırsatları” başlığı altında konferanslar gerçekleştirilmiştir. İŞKUR, Üniversite koordinatörlüğü ve bakanlık çalışanı sosyolog görevlerinde olan dış paydaşlarımızla irtibata geçilmiştir. Özetle bu tarz programlar iç ve dış paydaşların akademik, mesleki, sosyal açılardan karşılıklı faydasını amaçlayan faaliyet olduğu anlaşılmaktadır. Önümüzdeki yıllarda bu tarz faaliyetler artarak devam edecek ve toplumsal katkı geliştirilmeye çalışılacaktır. Etkinlik afişlerini aşağıdaki galeri görsellerinden inceleyebilirsiniz.
Bölüm başkanımız Prof. Dr. Reşat AÇIKGÖZ’ün koordinatörlüğünde, bölüm öğretim elemanlarımızdan Arş. Gör. Dr. Hüseyin ÖZİL ve Arş. Gör. İlhami AYDIN araştırmacı olarak yer aldığı “Üniversitede ‘Engelli Öğrenci’ Olma Deneyimleri Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma” adlı proje 2023 yılında gerçekleştirilmiştir. Pek çok bilim dalı kendi epistemolojik ve metodolojik sınırlılıkları dahilinde engellilik olgusuna ilişkin katkı sağlamaya çalışmaktadır. Engellilik olgusu son dönemlerde sosyolojinin ilgi alanına giren konulardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Engelli bireylerin yaşadığı sorunları profesyonel düzeyde tespit etmek ve bu bireylerin toplumsal yaşama alanındaki zorluklarını tespit etmek suretiyle yaşam deneyimlerini iyileştirmek elzem görünmektedir. Bu misyonla bahis mevzusu projede bu yönde bir toplumsal katkı amaçlanmıştır. Birimimizde engellilik gibi dezavantajlı gruplara yönelik ilgi artarak devam etmekte ve ilerleyen aşamalarda topluma yararlı bu tarz projelerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Bölümümüz öğrencilerinin yoğunluklu katılım sağladıkları Sosyolojik Düşünme Topluluğu ve Akademik Düşünce Topluluğu adlı iki adet öğrenci topluluğu bulunmaktadır. Bu topluluklar, danışman öğretim üyelerinin rehberliğinde öğrencilerimizin inisiyatifiyle, söyleşi, gezi, kermes, kitap okuma grupları vs. etkinlikler düzenlemektedirler. Etkinliklerden arda kalan görseller sosyal medya hesaplarında paylaşılmıştır. Sosyolojik Düşünme Topluluğu ve Akademik Düşünce Topluluğu sosyal medya hesaplarını ayrıntılı bilgi için ziyaret edebilirsiniz.
Sosyologos dergisi, bölümümüz öğrencileri tarafından, uzun yıllardan beri çıkarılagelen akademik bir dergidir. Bu dergi, öğrencilerimizin akademik yazım tekniklerini öğrenmesi, yazılı kültüre uyum sağlaması ve bu alanda yeteneklerini geliştirmesi açısından atölye şeklinde işlevselleşmiştir. Bu noktada, bölüm olarak öğrencilerimizin bu tarz akademik faaliyetlerini desteklemekteyiz.