Son yıllarda bilgisayarlar aracılığıyla gerçekleştirilen hem çocuklara hem de yetişkinlere özgü 3 B animasyonlara, zaman zaman yoğun dijital efektler içeren sinema filmlerine ve dizilerine her geçen gün ilgi ve talep giderek artmaktadır. Pek çok TV kanalı, özellikle de çocuk kanalları animasyon projelerine yoğun bir talep göstermektedir. Buna karşın özellikle Türkiyede bu talebi karşılayabilecek animasyon sanatçısı bulunmamaktadır. Yaratıcı ve teknik çabanın yoğun kullanıldığı ve hızla gelişen animasyon, hem ulusal kültürün üretimlerinde ve çözümlenmesindeki gücü, hem de reklam ajansları, özel televizyon yayıncılığı, video, eğitim tabanlı multimedya yapım şirketleri açısından endüstriyel kimliği ile ilgi çekici bir mesleki odak ve tercih alanı oluşturmaktadır. Yine görsel kültür üreticilerinin teknoloji hâkimiyetleri ve tasarım-estetik birlikteliği, medya gücü ve etkisi dikkate alınarak öğrencilerin etkin olarak yönlendirilmeleri amaçlanmaktadır.