HIZLI ERİŞİM
Politikalar

SELÇUK ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ POLİTİKALARI

 

Eğitim Öğretim Politikası

Fakültemizin eğitim öğretim politikası;

  • Bireyin ve toplumun sağlığını koruyan ve iyileştiren, sağlıkla ilgili sorunları tanımlayıp çözebilen, bilimsel ve eleştirel düşünebilen, etik ilkelere ve güçlü iletişime sahip; yaşamın her alanında bilgi teknolojilerini kullanabilen ve yaşam boyu öğrenmeyi hedefleyen; bilimsel gelişmelere katkıda bulunacak ve öncülük edecek, araştırmacı, farkındalıkları yüksek ve yüksek ahlaki değerlere sahip; multidisipliner çalışma hayatında uyum içinde çalışabilen, kendine güvenen, lider ruhlu nitelikli hemşire yetiştirmektir.
  • Uluslararası standartlar temelinde, ulusal ve küresel ihtiyaçlar doğrultusunda eğitim-öğretim süreçlerini güncelleyen; eğitimin kalitesini ileriye taşımak için dış paydaş katılımını destekleyen ve sonuçlarını takip eden; eğitim-öğretim süreci içerisinde öğrenci temsiliyetinin en üst düzeyde tutulmasını sağlayan, bilimsel faaliyetlerin yanında sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler ile öğrencileri destekleyen; mezunlarıyla sürekli iletişim halinde olan; akademik ve idari kadrosunu güçlendiren ve öğrenci-akademisyen-idari personel arasındaki uyumu ve koordinasyonu artıracak girişimlerde bulunan bir fakülte olmaktır.

 

Araştırma Politikası

Fakültemizin araştırma politikası;

  • Nitelikli bilimsel çalışmalar yürütmek,
  • Ulusal ve uluslararası ortak projeler yürütmek,
  • Öğrenci ve öğretim elemanlarının bilimsel başarılarını desteklemek,
  • Lisansüstü programlar aracılığı ile hemşirelik uygulamalarını geliştiren bilimsel araştırmalar yapmak,
  • Öğretim elemanlarının profesyonel gelişimine yönelik ulusal ve/veya uluslararası bilimsel etkinliklere ve eğitimlere katılımını desteklemek,
  • Fakülte içerisinde geliştirdiği idari yapılanma ile Araştırma-Geliştirme çalışmalarının bütüncül bir bakış açısıyla yürütülmesini sağlamak,
  • Araştırma çıktılarını ve kazanımlarını düzenli performans ölçümleriyle izleyen, değerlendiren ve sürekli iyileştirmeyi hedefleyen bir anlayış geliştirmektir.

 

Kalite Politikası

Fakültemizin kalite politikası;

  • Stratejik yönetiminin bir parçası olarak vizyon ve misyonu doğrultusunda kurum kültürünü ve kurumsallaşmayı güçlendirmek,
  • Vizyonunu güçlendirecek ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel araştırmalar ve projeler yürütmek,
  • Eğitim ve öğretim kalitesini artırmak,
  • Öğrenci gelişimini desteklemek,
  • Eğitim faaliyetlerini çağın gereksinimlerine ve gelişen teknolojiye uygun iyileştirmek,
  • Toplumun değişen sağlık gereksinimleri doğrultusunda koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici hemşirelik uygulamalarını desteklemeye yönelik eğitim niteliğini artırmak,
  • Öğrenci, öğretim elemanı ve tüm paydaşların memnuniyet ve aidiyet duygusunu geliştirmek ve artırmaktır.

 

Uluslararasılaşma Politikası

Fakültemizin uluslararasılaşma politikası;

  • Yurtdışı üniversitelerle bilimsel, sosyal, kültürel ve araştırma iş birliğini artırmak,
  • Hemşirelik alanında yapılan uluslararası yayınlarla üniversitemizi ve ülkemizi temsil etmek,
  • Uluslararasılaşmaya katkı sağlayacak hemşirelik alanındaki proje, burs, fon, patent gibi yurt dışı kurumlar aracılıyla yürütülen çalışmalarda yer almak,
  • Öğrencilerin, akademik ve idari personelin değişim programlarından faydalanmalarını desteklemek ve yapılan işbirliği-anlaşma sayısını artırmak,
  • Uluslararası öğrencilerin eğitim-öğretim faaliyetlerinde ihtiyaçlar doğrultusunda gerekli düzenlemeler/iyileştirmeler yapmak,
  • Değişim programı ile gelen öğrencilerin geldikleri ülke çeşitliliğini artırmak,
  • Sağlık ve hemşirelik ile ilgili uluslararası kongreler düzenleyerek uluslararası tanınırlığı artırmaktır.

 

Toplumsal Katkı Politikası

 Fakültemizin toplumsal katkı politikası;

  • Toplumun sağlık ve sosyal alanlarına ilişkin ihtiyaç ve önceliklerini belirlemek ve bunların giderilmesine yönelik faaliyetlere öncülük etmek,
  • Toplumsal katkı faaliyetlerini paydaşlarla toplumun geneline yaymayı amaçlamak,
  • Her bireyin veya kesimin nitelikli sağlık hizmetini alması noktasında girişimde bulunmak,
  • Toplumda yaşam boyu öğrenme kültürünü geliştirmek,
  • Yerel Yönetimlerle işbirliği içinde olmak ve toplumun yararına projeler yürütmek,
  • Başta dezavantajlı gruplar olmak üzere toplumun her bir ferdinin sağlığını korumak ve geliştirmeye yönelik toplumsal düzeyde farkındalık artırmak ve bireylerin sağlık sorunlarının tüm aşamalarında hizmet vermek,
  • Sosyal sorumluluk bilinci ve toplumsal duyarlılığı yüksek, çevresine ve ekolojik sorunlara karşı hassas öğrenciler yetiştirilmesi için eğitim-öğretim süreçlerini yenileyen bir fakülte olmaktır.

68688
Öğrenci
390398
Mezun
3154
Akademik Personel
4354
İdari Personel
24
Fakülte
7
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu