SELÇUK ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ POLİTİKALARI
Eğitim Öğretim Politikası
Fakültemizin eğitim öğretim politikası;
- Bireyin ve toplumun sağlığını koruyan ve iyileştiren, sağlıkla ilgili sorunları tanımlayıp çözebilen, bilimsel ve eleştirel düşünebilen, etik ilkelere ve güçlü iletişime sahip; yaşamın her alanında bilgi teknolojilerini kullanabilen ve yaşam boyu öğrenmeyi hedefleyen; bilimsel gelişmelere katkıda bulunacak ve öncülük edecek, araştırmacı, farkındalıkları yüksek ve yüksek ahlaki değerlere sahip; multidisipliner çalışma hayatında uyum içinde çalışabilen, kendine güvenen, lider ruhlu nitelikli hemşire yetiştirmektir.
- Uluslararası standartlar temelinde, ulusal ve küresel ihtiyaçlar doğrultusunda eğitim-öğretim süreçlerini güncelleyen; eğitimin kalitesini ileriye taşımak için dış paydaş katılımını destekleyen ve sonuçlarını takip eden; eğitim-öğretim süreci içerisinde öğrenci temsiliyetinin en üst düzeyde tutulmasını sağlayan, bilimsel faaliyetlerin yanında sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler ile öğrencileri destekleyen; mezunlarıyla sürekli iletişim halinde olan; akademik ve idari kadrosunu güçlendiren ve öğrenci-akademisyen-idari personel arasındaki uyumu ve koordinasyonu artıracak girişimlerde bulunan bir fakülte olmaktır.
Araştırma Politikası
Fakültemizin araştırma politikası;
- Nitelikli bilimsel çalışmalar yürütmek,
- Ulusal ve uluslararası ortak projeler yürütmek,
- Öğrenci ve öğretim elemanlarının bilimsel başarılarını desteklemek,
- Lisansüstü programlar aracılığı ile hemşirelik uygulamalarını geliştiren bilimsel araştırmalar yapmak,
- Öğretim elemanlarının profesyonel gelişimine yönelik ulusal ve/veya uluslararası bilimsel etkinliklere ve eğitimlere katılımını desteklemek,
- Fakülte içerisinde geliştirdiği idari yapılanma ile Araştırma-Geliştirme çalışmalarının bütüncül bir bakış açısıyla yürütülmesini sağlamak,
- Araştırma çıktılarını ve kazanımlarını düzenli performans ölçümleriyle izleyen, değerlendiren ve sürekli iyileştirmeyi hedefleyen bir anlayış geliştirmektir.
Kalite Politikası
Fakültemizin kalite politikası;
- Stratejik yönetiminin bir parçası olarak vizyon ve misyonu doğrultusunda kurum kültürünü ve kurumsallaşmayı güçlendirmek,
- Vizyonunu güçlendirecek ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel araştırmalar ve projeler yürütmek,
- Eğitim ve öğretim kalitesini artırmak,
- Öğrenci gelişimini desteklemek,
- Eğitim faaliyetlerini çağın gereksinimlerine ve gelişen teknolojiye uygun iyileştirmek,
- Toplumun değişen sağlık gereksinimleri doğrultusunda koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici hemşirelik uygulamalarını desteklemeye yönelik eğitim niteliğini artırmak,
- Öğrenci, öğretim elemanı ve tüm paydaşların memnuniyet ve aidiyet duygusunu geliştirmek ve artırmaktır.
Uluslararasılaşma Politikası
Fakültemizin uluslararasılaşma politikası;
- Yurtdışı üniversitelerle bilimsel, sosyal, kültürel ve araştırma iş birliğini artırmak,
- Hemşirelik alanında yapılan uluslararası yayınlarla üniversitemizi ve ülkemizi temsil etmek,
- Uluslararasılaşmaya katkı sağlayacak hemşirelik alanındaki proje, burs, fon, patent gibi yurt dışı kurumlar aracılıyla yürütülen çalışmalarda yer almak,
- Öğrencilerin, akademik ve idari personelin değişim programlarından faydalanmalarını desteklemek ve yapılan işbirliği-anlaşma sayısını artırmak,
- Uluslararası öğrencilerin eğitim-öğretim faaliyetlerinde ihtiyaçlar doğrultusunda gerekli düzenlemeler/iyileştirmeler yapmak,
- Değişim programı ile gelen öğrencilerin geldikleri ülke çeşitliliğini artırmak,
- Sağlık ve hemşirelik ile ilgili uluslararası kongreler düzenleyerek uluslararası tanınırlığı artırmaktır.
Toplumsal Katkı Politikası
Fakültemizin toplumsal katkı politikası;
- Toplumun sağlık ve sosyal alanlarına ilişkin ihtiyaç ve önceliklerini belirlemek ve bunların giderilmesine yönelik faaliyetlere öncülük etmek,
- Toplumsal katkı faaliyetlerini paydaşlarla toplumun geneline yaymayı amaçlamak,
- Her bireyin veya kesimin nitelikli sağlık hizmetini alması noktasında girişimde bulunmak,
- Toplumda yaşam boyu öğrenme kültürünü geliştirmek,
- Yerel Yönetimlerle işbirliği içinde olmak ve toplumun yararına projeler yürütmek,
- Başta dezavantajlı gruplar olmak üzere toplumun her bir ferdinin sağlığını korumak ve geliştirmeye yönelik toplumsal düzeyde farkındalık artırmak ve bireylerin sağlık sorunlarının tüm aşamalarında hizmet vermek,
- Sosyal sorumluluk bilinci ve toplumsal duyarlılığı yüksek, çevresine ve ekolojik sorunlara karşı hassas öğrenciler yetiştirilmesi için eğitim-öğretim süreçlerini yenileyen bir fakülte olmaktır.