4.10.2024 - İletişim Fakültesi
Fakültemiz Gazetecilik Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Abdulkadir Gölcü’nün koordinatörlüğünde hazırlanan ve Romanya, Portekiz, İspanya, Belçika ve Litvanya’dan üniversitelerin yer aldığı konsorsiyum tarafından AB Erasmus+ K 220 Yükseköğretimde İş birliği Ortaklıkları kategorisinde Romanya Ulusal Ajansına başvurusu yapılan ‘Mobile Minds in Motion’ projesi desteklenmeye hak kazandı. Proje kapsamında Erasmus ve çeşitli hareketlilik programlarında yer alan uluslararası öğrencilerin iletişim becerileri kazanarak kültürel entegrasyonu ile mental sağlıklarına yönelik aktiviteler ve eğitim materyalleri üretilecek. 400 bin Euroluk bütçeyle desteklenen proje, 30 aylık zaman çizelgesinde tamamlanacak.
Mobile Minds in Motion’ projesinin motivasyonunu, uluslararası öğrencilerin tecrübe ettikleri vatan hasreti, kültürel şok, yalnızlık, kaygı, belirsizlik veya stres gibi bir hareketlilik sürecinin kaçınılmaz bir içsel unsur oluşturduğunu belirten Doç. Dr. Gölcü, projenin temel amacını, mobil öğrencilerin iletişim becerileri, kültürel entegrasyonu ve yaşayabilecekleri mental sorunların çözümünün üniversitelerin akademik ve idari personellerinin yardımıyla olabileceğini açıkladı. AB düzeyindeki gerçeklere ve akademik çalışmalara dayanarak mental iyi oluş konusunun uluslararası öğrenciler açısından ihmal edildiğini düşündüklerini belirten Doç. Dr. Abdulkadir Gölcü, proje kapsamında öğrenci, danışmanlarının ve öğrenci organizasyonlarının deneyimlerini bir araya getireceklerini ifade etti.
‘Mobile Minds in Motion’ projesi, daha az stresli, iletişim becerisi yüksek ve daha mutlu bir hareketlilik deneyimini desteklemek için yükseköğretim kurumu personeli ile öğrencileri için bir dizi akademik etkinliği de içeriyor. Proje ortakları arasında Selçuk Üniversitesiyle birlikte Romanya’dan Brasov Üniversitesi, İspanya’dan Alcala Üniversitesi, Portekiz’den Porto Üniversitesi, Litvanya’dan Vilnius Magnus Üniversitesi, Belçika’dan European University Foundation ve Erasmus Students Network yer alıyor. Proje çıktıları sayesinde Erasmus programına öncekinden daha çeşitli öğrenci, personel ve akademisyen gruplarının katılımını arttırarak, mental düzeyde sağlıklı bir Erasmus hareketlilik süreci hedefleniyor.