Kalite Politikası
Yükseköğretimde evrensel değerlere bağlılık, akademik bağımsızlık, iç ve dış paydaşlara yönelik duyarlılık ile bilimsel bilgi ve enerjisini Türkiye'nin 2023 hedefleriyle uyumlu bir kalite yönetim sistemi geliştirmeye adamıştır. Her birim, ulusal ve uluslararası alanda tanınan, saygın, yenilikçi ve rekabetçi bir dünya üniversitesi olma vizyonuyla, kurumun genel misyonuna uygun olarak stratejik planlarını ve hedeflerini belirler. Bu stratejik yönler doğrultusunda, belirlenen amaçlara ulaşmak üzere gerekli aktiviteler özenle planlanıp uygulanır. Aktivitelerin amaçlara ne derecede katkı sağladığı, objektif verilerle düzenli olarak ölçülür, değerlendirilir ve gelişmelere göre yenilenir. Ayrıca, elde edilen ilerlemeler ve sürdürülebilirlik, performans göstergeleri aracılığıyla sürekli takip edilir.
Liderlik vizyonumuz, yükseköğretimdeki evrensel ilkelerle harmanlayarak, akademik özgürlük, paydaş odaklılık ve bilimsel mükemmeliyet çerçevesinde Türkiye'nin 2023 hedeflerine uygun bir kalite yönetimi anlayışını benimsemiştir. Liderlik prensipleri doğrultusunda, her birim, ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan, saygın, yenilikçi ve rekabetçi olma yolunda, kurumun genel misyonu ile uyumlu stratejik vizyon ve hedefler geliştirmektedir. Bu liderlik anlayışı, amaç ve hedeflere ulaşmak için gerekli olan aktivitelerin titizlikle planlanmasını ve uygulanmasını kapsar. Sürecin her aşamasında, aktivitelerin hedeflere ulaşma etkinliği, objektif verilere dayalı olarak değerlendirilir ve gelişen durumlara göre sürekli güncellenir. Üniversitemiz, bu liderlik ve yönetim anlayışı ile sağlanan ilerlemeyi ve sürdürülebilirliği, belirlenen performans göstergeleri aracılığıyla dikkatle izler ve yönlendirir.
Eğitim ve Öğretim Politikası
İletişim Fakültesi bünyesinde Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Gazetecilik, Radyo-Televizyon ve Sinema ve Reklamcılık olmak üzere toplam dört bölümü barındırmaktadır. Mevcut bölümleriyle iletişim alanında geniş bir mesleki program yelpazesine sahip olan fakültemizin tüm bölümlerinde normal ve ikinci öğretim programları bulunmaktadır. Çağın ve sektörün gereklerine uygun olarak sunulan teorik derslerin yanı sıra uygulama çalışmalarına da büyük önem verilen fakültemizde; Türkiye'nin günlük 24 saat kesintisiz yayın yapan ilk ve tek üniversite televizyonu ÜNTV, Radyo Üniversite, Reklam Atölyesi, Selçuk İletişim Gazetesi, Suha ARIN Kısaca Film Atölyesi, Fotoğraf Laboratuarı ve Kamuoyu Araştırma Birimi gibi uygulama sahaları yer almaktadır. Bu uygulama birimleriyle öğrencilerimiz bilgi ve becerilerini artırarak mesleki hayatlarına daha donanımlı bir şekilde başlama şansına sahip olmaktadır.
Araştırma Politikası
İletişim Fakültesi bilginin inşa edilme süreçlerini çok boyutlu analiz edebilen, toplumsal olay ve olguları onu var eden öznel ve nesnel koşulları dışarıda bırakmadan sentezleyebilen, mutlak bilginin sınırları içerisinde hareket etmek yerine farklı paradigmaların bilimi, toplumu, insanı kavrayış biçimlerini anlama çabası içerisine girebilen, disiplinlerarası işbirliğini önemseyen, kuram ve pratiğin neden birbirine içkin olduğunun farkına varabilen, akademik aklın düşünme, sorgulama ve eleştiri temelinde bilgi üretim süreçlerinin bir parçası olması gerektiğini önceleyen bir politika benimsemektedir.
Toplumsal Katkı Politikası
İletişim Fakültesi, ulusal ve global düzeyde talep gören lisans ve lisansüstü programları aracılığıyla, mezunlarını toplumun çeşitli ihtiyaçlarına uygun şekilde yetiştirerek, toplumsal sorunlara duyarlı ve etkili çözümler üretebilen bireyler haline getirmeyi amaçlamaktadır. Fakültenin, kaliteli eğitim ve öğretim anlayışı; güçlü akademik kadrosu ve dinamik öğrenci yapısıyla birleşerek, mezunlarının toplumun her kesiminden gelen taleplere cevap verebilmesini sağlamakta ve böylece toplumsal katkıda bulunma vizyonunu gerçekleştirmektedir. Bu yaklaşım, İletişim Fakültesini, toplumsal değişim ve gelişimde önemli bir aktör yapmaktadır.
Uluslararasılaşma Politikası
İletişim Fakültesi, uluslararasılaşmanın özelde Üniversitemize genelde ise ülkemize kazandıracaklarının bilinciyle, uluslararasılaşma stratejisini kapsamlı biçimde ve çoklu bakış açısıyla ele almaktadır. Uluslararasılaşma politikasını, uluslararasılaşmanın sadece uluslararası öğrenci olarak algılanmasının çok ötesinde bir politika olduğunun farkındalığı içerisinde belirlemektedir. Uluslararası öğrencinin yanı sıra; öğrenci hareketliliği, akademisyen hareketliliği, ortak akademik programların oluşturulması, araştırma ve geliştirmede ortaklık ilkeleri uluslararasılaşma stratejisinde temel alınan ilkeler arasındadır.
Dört farklı bölümüyle uluslararası düzeyde tanınır olmak ve dünya öğrencilerinin tercih edeceği bir fakülte olmak en önemli politikalarından biridir. Bu bağlamda Uluslararası projelerin yapılmasını özendirerek, farklı alanlarda uluslararası projeler yapmak, Erasmus, değişim programı gibi programlardan yararlanan hem öğrenci hem de öğretim üyesi sayısını arttırmak, lisans öğrencilerinin stajlarını veya lisansüstü öğrencilerinin bir dönem yurtdışında araştırma yapmalarını özendirici ve süreç ile ilgili bilgilendirici faaliyetler yapmak, farklı alanlarda ve farklı uluslararası üniversitelerle anlaşma sağlamak, anlaşma yapılan üniversite sayısını artırmak ve bu üniversitelerin öğrenme yaklaşımlarını karşılayacak düzeyde eğitim vermek politikalarımız arasındadır.