20.02.2025 - İletişim Fakültesi
İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nün düzenlemiş olduğu etkinlikte reklamcılık sektörünün yaratıcı ajanslarından biri olan Rafine Ajans’ın ‘İş Geliştirme Lideri’ Birol Ecevit konuk oldu ve sektör hakkında bilgiler vererek öğrencilere tavsiyelerde bulundu.
Öğrencileri bölüm dış paydaşları ile buluşturma amacı ile düzenlenen etkinlikler kapsamında Reklamcılık Bölümü’ne konuk olan Birol Ecevit, sektöre dair deneyimlerini ve önerilerini paylaştı. Etkinlikle, öğrencilerin sektörle daha yakın ilişkiler kurmasına ve staj olanaklarının güçlendirilmesine katkı sağlanması amaçlandı.
Ecevit, reklamcılık sektöründe edindiği 14 yıllık deneyimden yola çıkarak öğrencilere kariyer yolculuklarında dikkat etmeleri gereken noktalar hakkında bilgi verdi. Müşteri ilişkilerinde problem çözme yeteneğinin önemine değinen Ecevit, “Müşteri için kıymetli olan insanlar, çalıştıkları ajans için de kıymetlidir.” ifadelerini kullandı. Türkiye’deki yaratıcı ajansların işleyişine dair bilgiler veren Ecevit, yaratıcı ve strateji ekiplerinin ajans başarısındaki rolünü vurguladı. Ajansların sürdürülebilirliğinde yalnızca ekonomik gücün değil, yetenekli çalışanların da belirleyici olduğunu belirtti.
Reklamcılıkta tüketiciyi anlamanın kritik bir nokta olduğunu ifade eden Ecevit, reklam sektöründe çalışanların hedef kitlesiyle aynı dili konuşması gerektiğini vurguladı. Yabancı içerikler yerine Türkçe içerik tüketmenin, hedef kitleyi anlamlandırmada daha büyük bir avantaj sağladığını belirtti.
Yeni teknolojilerin sektöre etkilerine de değinen Ecevit, yapay zekanın reklamcılığın yerini alamayacağını aksine sektöre büyük fırsatlar sunduğunu belirtti. Ecevit konuşmasında son olarak, yapay zekâ üzerine çalışan ajansların kurulmaya başlanmasıyla kendini bu alanda yetiştiren öğrenciler için yeni iş fırsatları oluşacağının altını çizdi.