HIZLI ERİŞİM
Politikalar*

KALİTE POLİTİKASI

Etkin, verimli, rekabetçi, üstün performansa odaklanmış ve saygınlığı olan girişimci bir Meslek Yüksekokul'u olmak amacı ile Üniversitemizin yönetim anlayışına uygun bir kalite kültürü oluşturmak, iç ve dış paydaşlarımızın bugün ve gelecekteki gereksinim ve beklentilerini karşılamak üzere; eğitim, araştırma ve hizmet süreçlerimizi sürekli iyileştirerek, değişim ve gelişmeyi sağlamak

 

EĞİTİM POLİTİKASI

Yüksekokulumuz 1994-1995 Eğitim Öğretim yılında Harita Kadastro programı ile Bozkır Belediyesinin 
geçici olarak verdiği binada eğitime başlamış olup,1995-1996 Eğitim Öğretim yılında Elektrik programı 
açılmış,1998-1999 Eğitim Öğretim yılında da Bilgisayar Programcılığı programı açılmıştır. Bozkır 
Belediyesi tarafından verilen arazi üzerinde Selçuk Üniversitesi Rektörlüğü tarafından bina yapımı 
tamamlanarak, 2000-2001 Eğitim Öğretim yılında kendi binasında eğitime başlamiştır.2004 yılı 
itibariyle Harita Programı, Hadim Meslek Yüksekokuluna kaydırılmıştır. Mimari Restorasyon bölümü 
açılmış olup 2013-2014 eğitim öğretim yılında bölümümüze öğrenci alınmıştır. 2014-2015 eğitim 
öğretim yılında Elektrik ve Enerji Bölümü altında Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi Programı, 
2016-2017 eğitim-öğretim yılında Bilgisayar Teknolojileri Bölümü altında Sağlık Bilgi Sistemleri 
Teknikerliği, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü altında Halkla İlişkiler ve Tanıtım programı açılmış 
olup 2017-2018 eğitim öğretim yılında öğrenci alınmıştır, Ormancılık Bölümü altında Orman ve 
Ormancılık Ürünleri Programları açılmıştır. Yüksekokulumuzda, 15 akademisyen ( 2 Dr. Öğretim 
Üyesi, 13 Öğretim Görevlisi) görev yapmaktadır. Mimari Restorasyon Programı, Bozkır Meslek 
Yüksekokulu Mimari Restorasyon Programı Ülkemizin her bir köşesinde bulunan tarihi eserlerimizin 
restorasyon ve konservasyon çalışmalarında faaliyet gösteren kamu ve özel kuruluşların ilgili 
birimlerinde görev alan teknik elemanların yetiştirilmesini sağlayan, mesleki ve akademik yeterlilikler 
kazandırmayı amaçlayan bir ön lisans programıdır. Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi Programı 
Fosil türevi enerji kaynaklarının pahalı ve sonlu olması, iklim değişikliği ve çevre kirliliği yaratması 
gibi nedenlerle, rüzgar,güneş,jeotermal,hidroelektrik gibi doğal ve tükenmez enerji kaynaklarının 
araştırılmasını ve yönetilmesi ihtiyacını gündeme getirmiştir. Bu kapsamda, alternatif enerji 
sistemlerinin üretiminde, kurulmasında ve işletilmesinde görev alabilecek teknik personel ihtiyacı 
artmaktadır. Bu programın amacı, alternatif enerji kaynaklarının sektördeki kullanımı ve bu kaynaklar 
için gerekli sistemleri bilmesi gibi konularda yüksek standartta bir eğitim sağlayarak öncelikli enerji 
sektörü olmak üzere, diğer sektörlerde de çalışabilecek nitelikli ve aktif ara elemanlar yetiştirmektir. 
Sağlık Bilgi Sistemleri Programı Bu programın amacı, hastanelerin ihtiyaç duyduğu bilgi işlem birimi 
personellerini yetiştirmektir. Bu kapsamda öğrencilere, temel hastane bilgi işlem altyapısı, bilgisayar 
donanımı ve bilgisayar yazılımı konularında dersler verilmektedir. Ayrıca bu programı bitiren 
öğrenciler, bilgisayar teknikeri olarak sağlık sektörü dışında da faaliyet gösterebilirler. Halkla İlişkiler 
Programında Program öğrencileri, Halkla İlişkiler ve Tanıtımın temelleri, süreçleri, çalışma anlayışı ve 
tekniklerinin yanı sıra; kurumsal iletişim, medya ilişkileri, pazarlama iletişimi, Halkla İlişkiler ve 
Tanıtım metinlerinin yazımı, iç iletişim, dijital iletişim, sosyal sorumluluk, sponsorluk yönetimi, kriz 
yönetimi ve benzeri bir dizi çalışma alanında en güncel bilgi ve uygulamalara yönelik sağlam bir 
donanım kazanırlar. Öğrencilere aynı zamanda, günümüzde iletişimcilerin sahip olması gereken genel 
kültür, ekonomi, hukuk, işletme, örgütsel davranış, kamu yönetimi ve iş sağlığı formasyonu da sunulur.

ARAŞTIRMA POLİTİKASI

Araştırma süreçlerin yönetimine ilişkin benimsenen yaklaşımlar, motivasyon ve yönlendirme işlevinin 
nasıl tasarlandığı, kısa ve uzun vadeli hedeflerin net ve kesin nasıl tanımlandığı, araştırma yönetimi 
ekibi ve görev tanımları belirlenmiştir; uygulamalar bu birimsel tercihler yönünde gelişmektedir. 
Bilimsel araştırma ve sanatsal süreçlerin yönetiminin etkinliği ve başarısı izlenmekte ve 
iyileştirilmektedir. Selçuk Üniversitesi Araştırma Politikası gereği, katma değeri yüksek ve nitelikli 
bilimsel çalışmalar yürüterek Türkiye’nin vizyonunun gerçekleşmesine katkıda bulunmayı; sanayi, 
endüstri ve sektör ile işbirliği yaparak, ulusal ve uluslararası ortak projeler yürütmeyi; nitelikli bilimsel 
çalışmaları desteklemek ve yürütmeyi; öğrenci ve öğretim elemanlarının niteliklerini geliştirmeyi ve 
bilimsel başarılarını desteklemeyi ilke edinmiştir. Kurumun ayrıca uluslararasılaşma 
stratejisini destekleyecek şekilde uluslararası işbirliklerini artırıcı, uluslararası kongre ve toplantılara 
katılımı, uluslararası projeler hazırlamayı destekleyici, ilgili koordinatörlükler çerçevesinde uluslararası 
etkinliğini planlayıcı ve uluslararası öğrenim hareketliliğini artırıcı doğrultuda araştırma ve geliştirme 
politikaları bulunmaktadır.

TOPLUMSAL KATKI POLİTİKASI

Birimin toplumsal katkı politikası birimin toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel 
yapısı bilimselleşmiştir. Toplumsal katkı süreçlerinin yönetim ve organizasyonel yapısı 
birimin toplumsal katkı politikası ile uyumludur, görev tanımları belirlenmiştir. Yapının 
işlerliği izlenmekte ve bağlı iyileştirmeler gerçekleştirilmektedir. Kalite konusunda gerekli 
iyileştirmeler yapılıp önemler alınmaktadır. Bu iyileştirmeler Selçuk Üniversitesi kalite komisyonunun 
belirlemiş olduğu usul ve esaslara göre yapılmaktadır. Kalite komisyonunun belirlediği 
toplumsal katkı mekanizması temel alınır.

ULUSLARARASILAŞMA POLİTİKASI

Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısı birimselleşmiştir. Birimin
uluslararasılaşma politikası ile uyumludur. Yönetim ve organizasyonel yapının işleyişi ve etkinliği 
irdelenmektedir.


69642
Öğrenci
390251
Mezun
3160
Akademik Personel
4365
İdari Personel
24
Fakülte
7
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu