HIZLI ERİŞİM
Programa Özgü Ölçütler

Bankacılık ve Sigortacılık Programı için Gerekli Çıktılar

  1. Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır.
  2. Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır.
  3. Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir.
  4. Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler.

 

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı için Gerekli Çıktılar

  1. Farklı sektörlerde halkla ilişkiler ve tanıtım disiplini içerisinde değerlendirme yöntemlerini açıklar ve uygular.
  2. Görsel, işitsel ve yazılı medya araçlarının planlamasını yapar, sosyal sorumluluk, sponsorluk gibi yöntemleri geleneksel medyada ve sosyal medya mecralarında uygular.
  3. Halkla ilişkilerde etkinlik yönetimi kapsamında sosyal, kültürel, bilimsel ve benzeri etkinlikleri planlayarak organizasyon ve ölçümleme süreçlerini uygular, iletişim kampanyaları için proje yönetimi yaklaşımı ile fikirler oluşturur.

 

İşletme Yönetimi Programı için Gerekli Çıktılar

  1. Yönetime ilişkin temel kavramları, yönetimin fonksiyonlarını ve yönetim yaklaşımlarını açıklar.
  2. Pazarlama, insan kaynakları, muhasebe, finans, yönetim ve üretim süreçlerini açıklar.
  3. Alanı ile ilgili bilgilerini ekonomi, davranış bilimleri, sosyoloji, psikoloji ve hukuk disiplinleriyle ilişkilendirir.

 

Lojistik Programı için Gerekli Çıktılar

  1. Lojistik alanı ile ilgili edindiği bilgileri ekonomi, pazarlama, sosyoloji, psikoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir.
  2. Lojistik operasyonları işgücünü verimli bir şekilde kullanarak planlar ve yürütür.
  3. Mali işlemleri kayıt altına alır ve bunları sınıflandırıp özetleyerek mali raporlar sunar.
  4. Müşteri hizmetleri, taşımacılık yönetimi, envanter yönetimi ve veri hazırlama süreçlerini açıklar ve uygular.

 

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı İçin Gerekli Çıktılar

  1. Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkeler ile yasal mevzuata hakimdir ve denetim ve muhasebe standartlarını açıklar.
  2. Finansal tabloları düzenler ve analiz eder.
  3. Muhasebe ve vergi bilgilerini ekonomi, sosyoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir. 4. Ticari bilgi, belge, defter ve bildirimler ile bunların elektronik ortamdaki uygulamaları konusundaki usul ve esasları açıklar.

 

Pazarlama Programı için Gerekli Çıktılar

  1. Pazarlama stratejilerini oluşturur ve süreçleri yönetir.
  2. Halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi ve marka yönetiminin temel kavramları ve mevzuatı açıklar.
  3. Satış, reklam ve elektronik pazarlama tekniklerini açıklar ve uygular.
  4. Uluslararası pazarlama ve dış ticaret tekniklerini açıklar ve uygular.

 

Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı İçin Gerekli Çıktılar

  1. Konaklama işletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar
  2. Konaklama işletmelerinin organizasyonel yapısını ve yönetim süreçlerini, ön büro, kat hizmetleri, muhasebe, satış, pazarlama, yiyecek-içecek, insan kaynakları departmanlarının birlikte işleyişini açıklar.
  3. Turizm işletmelerinde müşteri ilişkileri kapsamındaki temel kavramları açıklar.
  4. Turizm işletmelerinin; rezervasyon alma, müşteri karşılama, müşteri kayıtlarını oluşturma, menü planlama ve sunum, oda ve genel alan temizliği, oda-koltuk satış, muhasebe kayıtlarını oluşturma işlemlerini gerçekleştirir.

68391
Öğrenci
390564
Mezun
3112
Akademik Personel
4293
İdari Personel
24
Fakülte
7
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu