Bölüm İşleri (Genel Eğitim - Öğretim)
(Bölümle ilgili belirtilen veya belirtilmeyen genel dosyalara, belgelere en aşağıdaki Dosya kısmından ulaşabilirsiniz)
Bölüm İşleri (Yazışma-Resmileştirme-Onay Süreçleri)
Güz/Bahar Dönemi İçin Planlama
Haftalık Ders Programları:
-Akademik Takvime göre süreç planlanır. Öğrenci Kayıt Yenileme tarihleri, Derslerin Başlama Tarihi, Danışman Onayları tarihleri esas alınarak süreç yürütülür.
-Ortak Zorunlu Derslerini OZD Haftalık Ders Programı Güz-Bahar (Pdf) ders saatlerini Haftalık Ders Programlarına yerleştirilir.
-Derslik ve sınav salonu dağılımı için Derslik ve Sınav Salonu Dağılımı (21.03.2022) Pdf’i esastır.
-Derslerin Bölünmesi veya Şubelere Ayrılmasında Ders Bölme İşlemleri ve Seçmeli Ders Açılması İlkeleri (Senato Kararı) (SÜ 2491260-24. 03.2023) Pdf’i esastır.
-Şube birleştirme söz konusu ise Ders Şubelerinin Tek Şube Olarak Birleşmesi Örneğin’ den faydalanabilirsiniz.
-Derslerin öğretim elemanlarına dağıtılmasında öncelikle maaş yüklerinin doldurulması ve derslerin dengeli dağılımı esastır.
-Aşağıda belirtilen belgeler Öğrenci kayıt yenileme başlama tarihinden 1-2 hafta önce EBYS üzerinden Yüksekokula gönderip onaya sunulur. Gönderilecek belgeler;
1-Program Yönetimi (Word)
(Sekmesi daha hassas Word formatı eklendi. Açıklama kısmına ders kodu eklenebilir.)
2-Haftalık Ders Programı (Excel veya Word)
(Excel formatı bozulanlar ekli Excel formatını kullanabilir. Word’e çalışmak isteyenler için Word formatı eklendi.
Dilediğiniz dosyada çalışabilirsiniz.)
3-Program Otomasyon Tanımlamaları (Word veya Pdf)
(Word formatı eklendi. Gönderimi zorunlu değil, öğrenci işleri iletişimle süreç yönetebilir.)
-Öğrenci Kayıt Yenileme tarihinden önce öğrencinin seçeceği Derslerin ve kodlarının duyurulması ders seçimini kolaylaştırır.
- Eğitim öğretimin başladığı ilk günden önce mesleki ve zorunlu dersleri yürüten öğretim elemanlarına EBYS üzerinden Haftalık Ders Programının gönderilmesi. (EBYS üzerinden gönderimde Gönderilen Makam seçimi için açılan menüde en altta Kişiye Dağıtım kısmından kişi isimleri seçilebilir.)
-Eğitim öğretimin başladığı 2.Hafta öğretim elemanlarının Ek ders otomasyonuna girişleri ve bölüm onayının tamamlanması. (Tanımlama sorunu var ise Yüksekokul sekreteri ve öğrenci işleriyle iletişime geçilmesi)
Sınavlar (Ara Sınav-Dönem Sonu-Bütünleme vb.):
-Akademik Takvime göre süreç planlanır.
-Derslik ve sınav salonu dağılımı için Derslik ve Sınav Salonu Dağılımı (21.03.2022) Pdf’i esastır.
-Sınav Programı (Word Okul) veya Sınav Programı (Excel Okul) göre sınav programları oluşturulur.
Dilediğiniz formatı kullanabilirsiniz. Eski formata Ders kodu sütunu ve OZD UZEM bilgilendirmesi eklenmiştir.
-Sınav Programı sınavların başlamasından 1-2 hafta önce EBYS üzerinden Yüksekokula gönderilir.
Staj:
-Staj Başvuruları Bahar döneminde Öğrenci İşleri> Staj İşlemleri , Staj Ulusal Staj menüsündeki aşamalar ve Staj Takvimine göre yürütülür.
-Öğrenci danışmanları (Komisyonu) onaylanan, kabul edilen öğrenci staj başvurularını, ekli belgeleri staj birimine KMYO_FRM47 Staj Başvuru Sonuç Formu ile teslim eder. (Web sayfası-Öğrenci İşleri> Form Dilekçe)
-Öğrenci danışmanları (Komisyonu) staj takvimine göre Staj Dosyası Teslimi ve Değerlendirilmesini gerçekleştirir. Ve değerlendirme ile oluşturulan KMYO_FRM37 Staj Değerlendirme Sonuç Formunu öğrenci işlerine teslim eder. (Web sayfası-Öğrenci İşleri> Form Dilekçe)
İzin vb. Planlama:
-Bahar dönem sonu Tek Ders Sınavlarının Tamamlanması ile Akademik Takvime göre İzin vb Planlama Takvimi (Excel) oluşturulur.