HIZLI ERİŞİM
Hakkında

 

Selçuk Üniversitesi Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezi 24.07.2006 tarih ve 26238 sayılı resmi gazete ilanıyla kurulmuş ve faaliyetlerine başlamıştır. Merkezin amaçları, faaliyetleri, yönetim organları, yönetim organlarının görevleri ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları yönetmeliğe uygun şekilde yürütülmektedir. Merkezimiz; öğrenci ile birinci sınıftan itibaren iletişim kurarak kariyer planlamalarına destek vermek, özgeçmiş hazırlama, mülakat provaları, fuarlar gibi aktif etkinliklerle Üniversitemizin tüm birimleriyle etkileşim halinde aktif bir yapı olmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda Merkezimizin görev ve sorumlulukları;

Merkezin Görevleri

  • Üniversitenin öğrenci ve mezunlarının iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunların çözümüne yönelik bilimsel çalışmalar yapmak,
  • Üniversite öğrencilerinin kariyer planlaması ile ilgili çalışmalar yapmasını sağlamak,
  • Öğrencilerin ve mezunların iş dünyasından gelen talepler doğrultusunda istihdam edilebilme imkânlarını araştırmak,
  • Üniversite öğrenci ve mezunlarının kariyer konusundaki çalışmalarının sonuçlarını ve bu alandaki birikimleri ilgili yerli ve yabancı kuruluşlara aktararak bu kuruluşların gelişmelerine ve bölgesel kalkınmaya katkıda bulunmak.
  • Eğitim hayatları devam ederken iş hayatına dair bilgi birikimlerini artırmaya yönelik staj olanaklarının araştırılması ve bu amaçla sektör temsilcileri ile öğrencilerimizin buluşturulması

Merkezin Sorumlulukları

  • Kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarının gereksinim duyduğu nitelikli insan kaynakları ihtiyacının Üniversitede öğrenim gören ve/veya görmüş öğrenciler tarafından karşılanmasını sağlamak amacıyla etkinlikler düzenlemek,
  • Faaliyetleri ile ilgili konularda bültenler yayınlayarak öğrencileri, kurum ve kuruluşları bilgilendirmek,
  • Öğrenciler ile değişik sektörlerden çeşitli kuruluşları bir araya getiren tanıtım toplantıları düzenlemek, öğrencilerin çeşitli alanlardaki iş tanımları, iş hayatı, mesleklerdeki kariyer olanakları ile ilgili bilgi edinmelerini sağlamak,
  • Eleman talebinde bulunan şirketlerle mezunlar arasında iletişim sağlamak,
  • Öğrencilerle bireysel görüşmeler yaparak, yetenek ve ilgi alanlarını daha objektif değerlendirip, gözden geçirmelerine yardımcı olmak,
  • Gerek seminerler, gerekse bireysel görüşmelerle öğrencilere iş arama teknikleri konusunda bilgi vermek; etkin özgeçmiş yazma ve başarılı bir mülakat geçirebilme konularında yardımcı olmak,
  • Üniversiteden mezun olanların, Üniversite sonrasındaki yaşamlarında da birbirleri ile yakın ilişki, dayanışma ve işbirliği içinde bulunmaları için çeşitli faaliyetler düzenlenmesine katkıda bulunmak,              
  • Birimler bazında, mezunlar ve mezun olacak adaylarla ilgili kişisel özellikler envanteri, iş yaşamının insan kaynakları talep envanteri ve meslek kuruluşları aracılığıyla Konya’daki işletmelerin adresleri ve onların genel anlamda tanıtıcı bilgilerinin bulunduğu envanterden oluşan, insan kaynakları veri tabanı oluşturmak,
  • Düzenli işletme tanıma gezileri organize etmek olarak belirlenmiştir.

68093
Öğrenci
381005
Mezun
3130
Akademik Personel
4317
İdari Personel
24
Fakülte
8
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu