25.09.2023 - Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 33. Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Aydın Doğan Genç İletişimciler Yarışması’nda “Mizanpaj”, “Belgesel”, “Radyo Haber Spikerliği” ve “İnternet Sitesi” kategorilerinde toplamda 6 ödül kazanarak en çok ödül alan iletişim fakültelerinden biri oldu.
İletişim Fakültesi öğrencilerine yönelik en köklü yarışmalardan biri olan ve Türkiye’de çağdaş ve nitelikli gazetecilerin yetişmesinde güçlü bir rol oynayan Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Aydın Doğan Genç İletişimciler Yarışması bu yıl 33. kez gerçekleşti. Şimdiye dek 20 bini aşkın öğrencinin proje üreterek katılım gösterdiği yarışmada bu yıl 18 üniversiteden 62 öğrenci, 44 proje ile ödüle değer görüldü.
“Mizanpaj”, “Belgesel”, “Radyo Haber Spikerliği” ve “İnternet Sitesi” kategorilerinde toplamda 6 ödül kazanan Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, en çok ödül alan iletişim fakültelerinden biri oldu. Mizanpaj kategorisinde Şevval Bayram, “Türkiye'nin Hırçın Adası: Gökçeada” adlı projesiyle birinci olurken Nazlı Yolbakan, “Tebessümler Ülkesinin Fotoğrafçısı” adlı çalışmasıyla ikinci oldu. Belgesel dalında Almina Yıldız ve İlkay Çelik’in “Zeugma Mosaic Museum” başlıklı projesi birinciliği kazandı. Radyo Haber Spikerliği alanında Sayım Emrealp Hazar ve Berran Şahin’in “Selçuk Gündem” adlı çalışması birinci, Sudenur Özcan, Uğur Sağdıç ve Nejlanur Belce’nin "Farkım"Da Mısın?” adlı projesi ikinciliğe layık görüldü. İnternet Sitesi kategorisinde de Serhan Doğan’ın "Pizoom.Com Türkiye'nin Kısa Film Dijital Platformu" adlı eseri ikinciliğin sahibi oldu.
Her yıl hem genç gazeteciler hem de gazetecilik mesleğini ileri taşıyan sektör temsilcileri için önemli bir buluşma alanı olan Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Aydın Doğan Genç İletişimciler Yarışması Ödül Töreni, bu yıl farklı bir formatta gerçekleşti. Yarışmanın finalistleri, bu yıl deprem farkındalığına katkı sağlayacak projeler geliştirmeleri için sektörün önde gelen isimleri tarafından mentorluk desteği alacak. Yıl sonuna dek geliştirecekleri bu projelerle gençler, çağın iletişim trendleri ve araçlarıyla kariyerlerine başlamaları için bir fırsat yakalarken deprem bölgelerinde toplumsal hafızanın canlı tutulmasına da katkıda bulunacak.