Liderlik, Yönetişim ve Kalite Politikası
Üniversitemiz idari ve akademik birimleri ilgili Kanunlar, Yönetmelikler, Bakanlar Kurulu Kararları, Kararnameler ve Kanun Hükmünde Kararnameler ile kurulmuştur. Üniversitemizin organizasyon yapısının kanuni temeli “2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu” ve “Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname”dir. Ayrıca 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu tüm bileşenleriyle uygulanmaktadır. Selçuk Üniversitesi, kurumsal ve sürdürülebilir bir yönetim modeline sahiptir.
S.Ü. Beyşehir Ali Akkanat Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu yönetişim politikası, kurumun misyon ve vizyonu, stratejik amaç ve hedefleri doğrultusunda, eğitim-öğretim, araştırma, toplumsal katkı hizmetleri ve idari faaliyetlerini, dijital dünyanın sağladığı imkânlardan da yararlanarak, kurumsal etik değer ve ilkelere uygun olarak etkin, güvenilir ve sürdürülebilir şekilde yürütmek üzere;
1. Tüm faaliyet ve hizmetlerinde kapsayıcı bir yaklaşımla, herkese karşı eşit ve önyargısız şekilde, hukuki ve ahlaki ölçütler çerçevesinde kişilerin haklarını koruyan ve değerlerine saygı duyan,
2. Üniversitenin stratejik amaç ve hedefleri ile çalışanların gelecek planları arasındaki uyumu gözeten, çalışanların iş disiplini, özveri ve idealizmini canlı tutan, görev unvanlarına uygun bilgi, beceri ve yeteneklerini geliştirmelerine yönelik eğitim ve çalışma olanakları sunan,
3. İç ve dış paydaşların, tüm faaliyet ve süreçlerde temsil edildiği ve aktif rol aldığı, liderlik ve yönetim modelini, katılımcı yönetişim anlayışıyla tüm paydaşların aidiyet, motivasyon ve memnuniyet düzeyini artıracak şekilde oluşturan,
4. Yerel, ulusal ve uluslararası koşulları ve ihtiyaçları dikkate alarak yeniliklere açık olmayı ve değişime yön vermeyi hedefleyen,
5. Katılımcı yönetim felsefesini ve hedeflerini evrensel görünürlüğü sağlayacak şekilde kurgulayan, temel ilkeleri kapsar.
Eğitim Politikası
*Eğitim-öğretim faaliyetlerini çağın gereksinimlerine, ülke politikalarına, teknolojik gelişmelere ve toplumun ihtiyaçlarına uygun olarak tasarlamak, uygulamak, izlemek ve geliştirmek,
*Öğretim elemanlarının ve öğrencilerin niteliklerini sürekli olarak iyileştirmek,
*Eğitim-öğretimin yanı sıra öğrencilere kültürel zenginlik kazandırmak ve farklı disiplinleri tanımalarına olanak sağlamak.
*Eğitim-öğretim süreci boyunca ve mezuniyet sonrasında öğrencilerin kariyer gelişimine katkı sağlamak.
*Ülke çıkarlarına yön veren araştırma, eğitim ve toplumsal faaliyetlere katkı sağlayan, kaliteyi ve liyakati benimseyen bireylerin yetişmesine liderlik etmek,
*Ulusal ve uluslararası programların akreditasyonunu teşvik etmek.
*Uluslararası iş birliklerini güçlendirerek, değişim programları aracılığıyla öğrencilere yurtdışı eğitim ve kültür deneyimi sunarak kendilerini keşfetmelerine ve geliştirmelerine olanak sağlamak.
*Eğitim ve öğretimde uluslararası standartlara uygun olarak sürdürülebilir, yenilikçi ve teknolojiyi takip eden materyalleri ve eğitim programlarını benimsemek.
*Bilimsel ilerlemeye katkıda bulunan, disiplinler arası ekip çalışmasına yatkın, elde edilen bilgiyi beşeri ve ekonomik değere dönüştürebilen bireyler yetiştirmek.
*Sürekli iyileştirmeyi esas alan, uygulama becerileri yüksek aktif öğrenme anlayışını benimsemek.
*Kişisel ve toplumsal gelişimi teşvik eden eğitim ve öğretim ortamları oluşturmak.
*Başarı izleme ve değerlendirme sürecinde bilgi yanında beceri ve yetkinliklere odaklanmak.
*Eğitim ve öğretim süreçlerini "Planlama-Uygulama-Kontrol-Önlem alma" (PUKÖ) döngüsüne uygun olarak yönetmek.
*Evrensel bilim anlayışına odaklanan eğitim-öğretim hizmetleri sunmak.
*Eğitim-öğretimi ulusal ve uluslararası gelişmeler ile paydaşlarla birlikte geliştirmek.
*Eğitim-öğretim faaliyetlerinin tasarımında iç ve dış paydaşların katılımını sağlamak.*Ulusal ve uluslararası işbirliklerinden faydalanarak eğitim-öğretim faaliyetlerini geliştirmek.
*Öğrencilerin entelektüel, profesyonel ve sosyal gelişimlerini destekleyerek yüzyıl yetkinliklerine sahip bireyler yetiştirmek.
*Özel ve kamu sektörü sorunlarına yaratıcı çözümler sunabilen bireyler yetiştirmek.
*İç paydaşların (öğrenci, akademik ve idari personel) kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlamak için sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler düzenlemek.
*Politik, ekonomik, sosyo-kültürel, teknolojik, ekolojik ve hukuki sorunlara yönelik girişken ve yaratıcı bireyler yetiştirmek.
*Yaşam boyu öğrenmeye iç ve dış paydaşların yanı sıra tüm bireyler için katkı sağlamak.
*Bölüm müfredatlarını bilimsel gelişmelere uyumlu hale getirmek.
*İç ve dış paydaşların sürece katılımını artırmak.
*Ulusal ve uluslararası işbirliklerini geliştirmek.
*Alanında yetkin bireyler yetiştirmek.
Araştırma ve Geliştirme Politikası
Beyşehir Ali Akkanat Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu araştırma geliştirme kapsamında faaliyetler yürütmektedir. Düzenli olarak akademik kurul, bölüm başkanlıkları toplantısı ve yönetim kurulu toplantıları düzenlenmektedir. Bu şekilde birimlerin ve yüksekokulun araştırma ve geliştirme adına performansı izlenmekte aynı zamanda araştırma ve geliştirme adına istişare edilmektedir. Okul akademik personellerinin akademik çalışmaları verilere dayalı olarak ölçülmektedir.
Beyşehir Ali Akkanat Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu binası yeni bir binadır. Bu açıdan araştırma ve geliştirme için fiziki altyapısı mevcut olmakla beraber eksiklerinin giderilerek güçlendirilmesi planlanmaktadır. Bu kapsamda araştırma ve geliştirmeyi güçlendirmek adına;
• Araştırma ve öğrenci laboratuvarlarının altyapısının ve ilgili donanımın günün ihtiyaçlarına göre geliştirilmesi Donanımsal altyapısı yenilenmiş öğrenci kullanımına devamlı açık bulunan bilgisayar laboratuvarı oluşturulması
• Donanımsal altyapısı yenilenmiş öğrenci kullanımına devamlı açık bulunan bilgisayar sınıfların oluşturulması
• Araştırma laboratuvarlarının donanımlı teknik personel ihtiyacının karşılanması hedefler arasındadır.
Ayrıca araştırma ve geliştirme altyapısının güçlendirilmesi adına;
• Öğretim elemanlarının TÜBİTAK, TEYDEB, BAP, KOP gibi projelere katılımlarının teşvik edilmesi
• Yüksekokulun diğer kurumlarla olan ilişkilerinin proje bazlı arttırılması (Beyşehir ilçe sağlık müdürlüğü, Beyşehir aile ve sosyal hizmetler ilçe müdürlüğü, Beyşehir milli eğitim ilçe müdürlüğü, Beyşehir gençlik ve spor il müdürlüğü gibi)
• Yüksekokulumuz bünyesinde araştırma amaçlı bölümlerin ortak projelerini yürütebileceği ve bölüm öğrencilerinin TÜBİTAK 2209-A gibi öğrenciprojelerini yazabilecekleri laboratuvar ya da çalışma dersliğinin kurulması, bu şekilde bölümlerin ortak araştırma ve proje sayılarının arttırılması hedeflenmektedir.
•Araştırma geliştirme kapsamına öğrencileri teşvik ve dahil etmek üniversitenin kalitesini üst sırlara taşıyan önemli faktörlerden biridir. Araştırmalara öğrencileri dahil etmek öğrencilerin ufkunu açan meslek hayatlarında daha ön plana taşıyan önemli faktörlerden biridir. Bu kapsamda öğrencilere araştırma ve geliştirmeye teşvik etmek amacıyla;
•
Konya Teknokent işbirliği ile proje yazma eğitimi verilebilir. Bu sayede öğrenciler TÜBİTAK gibi projelerde nasıl yer alacaklarını bilerek daha olumlu sonuçlar elde edebilir.
• Uygulama dersleri ve bitirme ödevleri kapsamında öğrenciler aynı zamanda uygulamalarının projeye dönüştürülmesi için teşvik edilebilir.
• Yalnızca proje kapsamında değil aynı zamanda öğrenciler araştırma geliştirme kapsamında öğrenci sempozyumları ve kongrelerine teşvik edilebilir.
• Öğrenciler hazırladıkları proje, ödev gibi materyallerini yurt dışı sempozyum ve kongrelerinde TÜBİTAK 2224-A kapsamında sunabilirler.
Araştırma geliştirme kapsamında yüksekokul bünyesinde bulunan bölümlerin öğrenci toplulukları aracılığıyla;
• Sosyal sorumluluk faaliyetlerini yürütmesi planlanabilir.
• Topluluklar bünyesinde özellikle farkındalık oluşturulacak gün ve haftalarda programlar düzenlenebilir.
➢ Yalnızca projeyle ilgili değil staj programları hakkında bilgi verilmesi planlanabilir.
➢ Cumhurbaşkanlığı ulusal staj programına öğrenciler teşvik edilerek edindikleri tecrübelerle araştırma ve geliştirmeye katkı sunabilirler.
➢ İlçe milli eğitim ve halk eğitimle işbirliği içinde alanında uzman kişilerce nitelikli bilimsel çalışmaların nasıl yapılacağı ile ilgili kurslar açılabilir.
➢ Proje yazmış ve kabul edilmiş öğrenciler yüksekokula yeni gelen öğrencilere proje yazmaya nasıl karar verdikleri nasıl bir yol izledikleri hakkında bilgi verip öğrencileri araştırma faaliyetlerine teşvik edebilir.
➢ Mezun öğrencilerden akademik alanda çalışan, yüksek lisans programlarına kabul edilen öğrencilerle yüksekokul öğrencileri bir araya getirilerek öğrencilerin akademik hayata teşvik edilmesi sağlanabilir. Bu sayede öğrenciler kendi meslektaşlarından tez yazımı, proje, makale yazımı ve kongrelerle ilgili bilgi alabilir. Bu da öğrencilerin araştırma ve geliştirme faaliyetlerine katılmaları için büyük bir teşvik unsuru olabilir
Toplumsal Katkı Politikası
S.Ü Ali Akkanat Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu eğitim, araştırma, sosyal, kültürel, sanatsal ve spor faaliyetlerini toplumla buluşturmayı, yaygınlaştırmayı ve topluma katkı sağlamayı bir asli görev olarak benimsemektedir.
Ali Akkanat Uygulamalı Bilimler Yüksekokulunun toplumsal katkı politikasına bağlı olarak belirlediği temel değerler şunlardır:
1. Toplumsal Katkı Odaklılık: Selçuk Üniversitesi, toplumun ihtiyaçları doğrultusunda tüm birimleriyle katkıda bulunmayı hedeflemektedir.
2. Kamu/Üniversite/Özel Sektör İşbirliği: Yöresel, bölgesel, ulusal ve uluslararası işbirlikleri yaparak, kamunun ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu alanlarda (araştırma, geliştirme vb.) her türlü desteği sağlamaktadır.
3. Paydaş Katılımı: Düzenli iç ve dış paydaş toplantıları yaparak, paydaşların beklentilerini ölçmekte ve eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve diğer alanlarda paydaş katılımını sağlamaktadır.
Ali Akkanat Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Topluma Hizmet Stratejisi ise şunlardır:
• Topluma hizmet stratejisinin içeriği, İç ve dış paydaşların görüşleri düzenli toplanır, görüşülür, değerlendirilir ve karara bağlanır.
• Topluma hizmet ve işbirliği faaliyetlerinin türü, kapsamı ve yöntemi yapılacak planlama ve ihtiyaç analizi ile tespit edilir.
• Topluma hizmet faaliyetlerini sürekli iyileştirmede, üniversitenin planlama ve yönetim yaklaşımı ‟Planla, Uygula, Kontrol Et, Önlem Al” döngüsü ile desteklenir.
• Ali Akkanat Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, toplumsal katkı faaliyetleri sırasında evrensel değerlere, temel insan, havyan ve çevre haklarına, etik kurallara, bireyler arası farklılıklara, yerel kültür ve değerlere saygı gösterir.
• Toplum sağlığı, çevre, engelli bireyler, kadın araştırmaları konularında birim temsilcilerinin katılımıyla yeni oluşumların aktif hale getirilerek Üniversitede bu yöndeki faaliyetlerin donanımsal ve akademik yaygınlığının artırılması,
• Eğitim-öğretim birimleri düzeyinde sektörle öğrenciler/mezunlar için kariyer yönlendirme ve çözüm ortaklığı gibi anlaşmaların dijital ortamda takip edilme faaliyetlerinin arttırılması.
Uluslararasılaşma Politikası
Selçuk Üniversitesi Beyşehir Ali Akkanat Uygulamalı Bilimler Yüksekokulunun uluslararasılaşma politikası, akademik alanda dünyadaki sınırları ortadan kaldıran, erişilebilirliği, evrensel kapsayıcılığı ve sürdürülebilirliği hedefleyen ve etik değerleri gözeten bir yaklaşımla;
1. Eğitim-öğretim ve araştırma süreçlerinin, toplumsal katkı faaliyetlerinin paydaşları ile işbirliği içerisinde uluslararası boyutta da geliştirilmesini,
2. Uluslararası süreçlerde üstlenilen öncü ve yenilikçi bakış açısının Yüksekokul genelinde sahiplenilmesi ve içselleştirilmesini,
3. Yüksekokulun uluslararası tanınırlığını, görünürlüğünü ve konumunu geliştiren faaliyetlerin planlanması ve uygulanmasını,
4. Uluslararası etkinliklerin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak kolaylaştırılması ve yaygınlaştırılmasını hedefleyen etkin bir sistemi oluşturmayı, geliştirmeyi ve devamlı kılmayı kapsar.