HIZLI ERİŞİM
Program Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları

EĞİTİM AMAÇ VE HEDEFLERİ

  1. Etik ve yasal ilkelere uygun hizmet sunabilen,
  2. Farklı sosyo-kültürel özelliklere duyarlılık göstererek hizmet verebilen,
  3. İnsan gelişimini anlayarak yaşam boyu destek sunabilen,
  4. Kariyer ve akademik danışmanlık ve rehberlik süreçlerini etkin şekilde yürütebilen,
  5. Bireyle ve grupla danışma süreçlerini planlayıp uygulayabilen,
  6. Araştırma yapabilen, değerlendirme süreçlerini yöneten ve kanıta dayalı uygulamalar geliştirebilen,
  7. Eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenme becerilerine sahip psikolojik danışmanlar yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

TYYÇ / Eğitim Amaçları

1

2

3

4

5

6

7

TYYÇ-1: Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

X

X

X

X

X

X

X

TYYÇ-2: Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.

X

 

X

X

X

X

X

TYYÇ-3: Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

 

 

 

X

X

X

X

TYYÇ-4: Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

 

 

X

 

X

X

X

TYYÇ-5: Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

 

X

X

X

X

X

X

TYYÇ-6: Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

 

X

 

X

 

X

X

TYYÇ-7: Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.

X

X

X

 

X

X

X

TYYÇ-8: Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme

 

X

 

X

 

 

X

TYYÇ-9: Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

 

 

 

X

 

 

X

TYYÇ-10: Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme

X

X

X

X

X

X

X

TYYÇ-11: Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.

X

X

X

X

X

X

X

TYYÇ-12: Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.

 

X

X

 

 

 

X

TYYÇ-13: Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.

 

X

 

 

 

 

X

TYYÇ-14: Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

X

X

X

 

X

 

X

TYYÇ-15: Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.

X

 

 

X

 

 

X

TYYÇ-16: Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

 

X

 

 

X

 

X

 

PROGRAM ÇIKTILARI

P.Ç.1

Lisans öğrenimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.    

(TYYÇ-Bilgi)

P.Ç.2

Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

(TYYÇ-Beceri)

P.Ç.3

Yaşam boyu öğrenme ile profesyonel gelişimini sürdürür.

(TYYÇ – Yetkinlik)

P.Ç.4

Bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.

(TYYÇ – Yetkinlik)

P.Ç.5

Psikolojik danışma kuramlarını, yaklaşımlarını ve modellerini kullanır.

(TYYÇ-Beceri)

P.Ç.6

Psikolojik danışma ve rehberlikte araştırma yöntemlerini bilir.

(TYYÇ-Bilgi)

P.Ç.7

Psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında temel ilke, teknik ve becerileri uygular.

(TYYÇ-Beceri)

P.Ç.8

Gruplara yönelik psikolojik müdahaleler uygular

(TYYÇ-Beceri)

P.Ç.9

Aile psikolojik danışmanlığına ilişkin temel düzeyde bilgi edinir

(TYYÇ-Bilgi)

P.Ç.10

Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı ile ilgili süreçleri uygular

(TYYÇ-Beceri)

P.Ç.11

Bireylerin ve toplumların sosyo-kültürel özelliklerini tanır.

(TYYÇ – Yetkinlik)

P.Ç.12

Yaşam boyu gelişim dönemlerini ve bu dönemlere özgü özellikleri tanır.

(TYYÇ-Bilgi)

P.Ç.13

Özel gereksinimli bireyler için psikolojik danışma ve rehberlik alanına özgü müdahaleleri uygular.

(TYYÇ – Yetkinlik)

P.Ç.14

İnsan ilişkileri ve iletişim konularını bilir

(TYYÇ-Bilgi)

P.Ç.15

Psikolojik danışma ve rehberlik alanının temel kavramlarını ve uygulama alanlarını bilir.

(TYYÇ-Bilgi)

P.Ç.16

Kültüre duyarlı psikolojik danışma becerilerini uygular

(TYYÇ – Yetkinlik)

P.Ç.17

Kariyer gelişimi ve kariyer psikolojik danışmanlığına ilişkin kuramları bilir. 

(TYYÇ-Bilgi)

P.Ç.18

Psikolojik ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını ve ilkelerini bilir.

(TYYÇ-Bilgi)

P.Ç.19

Psikolojik ölçme araçlarını uygun şekilde kullanır.

(TYYÇ-Beceri)

P.Ç.20

Kanıta dayalı psikolojik danışma uygulamalarını kullanır.

(TYYÇ-Beceri)

 

 

TYYÇ 1

TYYÇ 2

TYYÇ 3

TYYÇ 4

TYYÇ 5

TYYÇ 6

TYYÇ 7

TYYÇ 8

TYYÇ 9

TYYÇ 10

TYYÇ 11

TYYÇ 12

TYYÇ 13

TYYÇ 14

TYYÇ 15

TYYÇ 16

P.Ç.1

X

         

X

             

X

 

P.Ç.2

                         

X

   

P.Ç.3

             

X

X

             

P.Ç.4

                           

X

X

P.Ç.5

 

X

X

                         

P.Ç.6

   

X

 

X

                     

P.Ç.7

   

X

 

X

 

X

                 

P.Ç.8

           

X

       

X

       

P.Ç.9

   

X

                         

P.Ç.10.

         

X

         

X

       

P.Ç.11

                 

X

X

         

P.Ç.12

X

 

X

                         

P.Ç.13.

                       

X

     

P.Ç.14

                 

X

           

P.Ç.15

X

 

X

                         

P.Ç.16

 

X

               

X

         

P.Ç.17

X

 

X

                         

P.Ç.18

   

X

                         

P.Ç.19

   

X

 

X

                     

P.Ç.20

   

X

 

X

                     

 

Eğitim Amaçları

Program Çıktıları (P.Ç.)

1. Etik ve yasal ilkelere uygun hizmet sunabilen psikolojik danışmanlar yetiştirilmesi.

P.Ç.4, P.Ç.20

2. Farklı sosyo-kültürel özelliklere duyarlılık göstererek hizmet verebilen psikolojik danışmanlar yetiştirilmesi.

P.Ç.11, P.Ç.16

3. İnsan gelişimini anlayarak yaşam boyu destek sunabilen psikolojik danışmanlar yetiştirilmesi.

P.Ç.3, P.Ç.12, P.Ç.13

4. Kariyer ve akademik danışmanlık ve rehberlik süreçlerini etkin şekilde yürütebilen psikolojik danışmanlar.

P.Ç.17, P.Ç.10

5. Bireyle ve grupla danışma süreçlerini planlayıp uygulayabilen psikolojik danışmanlar yetiştirilmesi.

P.Ç.7, P.Ç.8, P.Ç.14

6. Araştırma yapabilen, değerlendirme süreçlerini yöneten ve kanıta dayalı uygulamalar geliştirebilen.

P.Ç.6, P.Ç.18, P.Ç.19, P.Ç.20

7. Eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenme becerilerine sahip psikolojik danışmanlar yetiştirilmesi.

P.Ç.1, P.Ç.2., P.Ç.3

 

 

 


68391
Öğrenci
390564
Mezun
3112
Akademik Personel
4293
İdari Personel
24
Fakülte
7
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu