EĞİTİM AMAÇ VE HEDEFLERİ
TYYÇ / Eğitim Amaçları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
TYYÇ-1: Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
TYYÇ-2: Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
X |
|
X |
X |
X |
X |
X |
TYYÇ-3: Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
TYYÇ-4: Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
|
X |
|
X |
X |
X |
TYYÇ-5: Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
TYYÇ-6: Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
X |
|
X |
|
X |
X |
TYYÇ-7: Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
TYYÇ-8: Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
|
X |
|
X |
|
|
X |
TYYÇ-9: Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
|
|
X |
|
|
X |
TYYÇ-10: Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
TYYÇ-11: Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
TYYÇ-12: Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
X |
X |
|
|
|
X |
TYYÇ-13: Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
X |
|
|
|
|
X |
TYYÇ-14: Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
X |
X |
X |
|
X |
|
X |
TYYÇ-15: Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
X |
|
|
X |
|
|
X |
TYYÇ-16: Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
X |
|
|
X |
|
X |
PROGRAM ÇIKTILARI
P.Ç.1 |
Lisans öğrenimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
(TYYÇ-Bilgi) |
P.Ç.2 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
(TYYÇ-Beceri) |
P.Ç.3 |
Yaşam boyu öğrenme ile profesyonel gelişimini sürdürür. |
(TYYÇ – Yetkinlik) |
P.Ç.4 |
Bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
(TYYÇ – Yetkinlik) |
P.Ç.5 |
Psikolojik danışma kuramlarını, yaklaşımlarını ve modellerini kullanır. |
(TYYÇ-Beceri) |
P.Ç.6 |
Psikolojik danışma ve rehberlikte araştırma yöntemlerini bilir. |
(TYYÇ-Bilgi) |
P.Ç.7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında temel ilke, teknik ve becerileri uygular. |
(TYYÇ-Beceri) |
P.Ç.8 |
Gruplara yönelik psikolojik müdahaleler uygular |
(TYYÇ-Beceri) |
P.Ç.9 |
Aile psikolojik danışmanlığına ilişkin temel düzeyde bilgi edinir |
(TYYÇ-Bilgi) |
P.Ç.10 |
Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı ile ilgili süreçleri uygular |
(TYYÇ-Beceri) |
P.Ç.11 |
Bireylerin ve toplumların sosyo-kültürel özelliklerini tanır. |
(TYYÇ – Yetkinlik) |
P.Ç.12 |
Yaşam boyu gelişim dönemlerini ve bu dönemlere özgü özellikleri tanır. |
(TYYÇ-Bilgi) |
P.Ç.13 |
Özel gereksinimli bireyler için psikolojik danışma ve rehberlik alanına özgü müdahaleleri uygular. |
(TYYÇ – Yetkinlik) |
P.Ç.14 |
İnsan ilişkileri ve iletişim konularını bilir |
(TYYÇ-Bilgi) |
P.Ç.15 |
Psikolojik danışma ve rehberlik alanının temel kavramlarını ve uygulama alanlarını bilir. |
(TYYÇ-Bilgi) |
P.Ç.16 |
Kültüre duyarlı psikolojik danışma becerilerini uygular |
(TYYÇ – Yetkinlik) |
P.Ç.17 |
Kariyer gelişimi ve kariyer psikolojik danışmanlığına ilişkin kuramları bilir. |
(TYYÇ-Bilgi) |
P.Ç.18 |
Psikolojik ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını ve ilkelerini bilir. |
(TYYÇ-Bilgi) |
P.Ç.19 |
Psikolojik ölçme araçlarını uygun şekilde kullanır. |
(TYYÇ-Beceri) |
P.Ç.20 |
Kanıta dayalı psikolojik danışma uygulamalarını kullanır. |
(TYYÇ-Beceri) |
TYYÇ 1 |
TYYÇ 2 |
TYYÇ 3 |
TYYÇ 4 |
TYYÇ 5 |
TYYÇ 6 |
TYYÇ 7 |
TYYÇ 8 |
TYYÇ 9 |
TYYÇ 10 |
TYYÇ 11 |
TYYÇ 12 |
TYYÇ 13 |
TYYÇ 14 |
TYYÇ 15 |
TYYÇ 16 |
|
P.Ç.1 |
X |
X |
X |
|||||||||||||
P.Ç.2 |
X |
|||||||||||||||
P.Ç.3 |
X |
X |
||||||||||||||
P.Ç.4 |
X |
X |
||||||||||||||
P.Ç.5 |
X |
X |
||||||||||||||
P.Ç.6 |
X |
X |
||||||||||||||
P.Ç.7 |
X |
X |
X |
|||||||||||||
P.Ç.8 |
X |
X |
||||||||||||||
P.Ç.9 |
X |
|||||||||||||||
P.Ç.10. |
X |
X |
||||||||||||||
P.Ç.11 |
X |
X |
||||||||||||||
P.Ç.12 |
X |
X |
||||||||||||||
P.Ç.13. |
X |
|||||||||||||||
P.Ç.14 |
X |
|||||||||||||||
P.Ç.15 |
X |
X |
||||||||||||||
P.Ç.16 |
X |
X |
||||||||||||||
P.Ç.17 |
X |
X |
||||||||||||||
P.Ç.18 |
X |
|||||||||||||||
P.Ç.19 |
X |
X |
||||||||||||||
P.Ç.20 |
X |
X |
Eğitim Amaçları |
Program Çıktıları (P.Ç.) |
1. Etik ve yasal ilkelere uygun hizmet sunabilen psikolojik danışmanlar yetiştirilmesi. |
P.Ç.4, P.Ç.20 |
2. Farklı sosyo-kültürel özelliklere duyarlılık göstererek hizmet verebilen psikolojik danışmanlar yetiştirilmesi. |
P.Ç.11, P.Ç.16 |
3. İnsan gelişimini anlayarak yaşam boyu destek sunabilen psikolojik danışmanlar yetiştirilmesi. |
P.Ç.3, P.Ç.12, P.Ç.13 |
4. Kariyer ve akademik danışmanlık ve rehberlik süreçlerini etkin şekilde yürütebilen psikolojik danışmanlar. |
P.Ç.17, P.Ç.10 |
5. Bireyle ve grupla danışma süreçlerini planlayıp uygulayabilen psikolojik danışmanlar yetiştirilmesi. |
P.Ç.7, P.Ç.8, P.Ç.14 |
6. Araştırma yapabilen, değerlendirme süreçlerini yöneten ve kanıta dayalı uygulamalar geliştirebilen. |
P.Ç.6, P.Ç.18, P.Ç.19, P.Ç.20 |
7. Eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenme becerilerine sahip psikolojik danışmanlar yetiştirilmesi. |
P.Ç.1, P.Ç.2., P.Ç.3 |