Sınıf Eğitimi Programı Akreditasyon Kontrol Listesi |
|||||
Faaliyet |
Tamamlanma Durumu |
Öneriler |
|||
Tamamlandı |
Kısmen Tamamlandı |
Tamamlanmadı |
Çalışma yok |
|
|
Program Akreditasyon Ekibi ve Program Alt çalışma Grupları oluşturulmuş ve etkin çalışıyor mu? |
|
X |
|
|
|
Program Faaliyet Raporları, hazırlanmış ve bölüm internet sayfasında yayınlanmış mı? |
|
|
X |
|
|
Program internet sayfası, gerekli tüm başlıkları içerecek şekilde hazırlanmış mı? |
X |
|
|
|
|
Birimin tüm programlarına yönelik akreditasyonu takvimi oluşturulmuş mu? |
|
|
|
X |
Akreditasyon takvimi, programın gerekliliklerine uygun olarak adımlar belirlenip sorumlu birimler atanarak oluşturulacaktır. Takvim düzenli olarak gözden geçirilip esnek bir yapıda tutulacaktır. |
Program akreditasyonu tanıtım ve teşvik çalışmaları bilgilendirme ve deneyim paylaşım toplantıları vb. ile yürütülüyor mu? |
|
|
|
X |
Program akreditasyon tanıtım ve teşvik çalışmaları için düzenli bilgilendirme toplantıları yapılacaktır. Bu toplantılar akademik birimler arasındaki bilgi alışverişini güçlendirecek ve iyi uygulama örneklerinin paylaşılması sağlanacaktır. Akreditasyon sürecine katılımı artırmak amacıyla akademik personele yönelik teşvik mekanizmaları geliştirilecektir. |
Öğrenci ve öğretim elemanlarının uluslararası değişim programları kapsamında üniversiteler ile anlaşmalar yapılmış mı? |
|
|
|
X |
Bu programlar kapsamında üniversiteler ile anlaşma yapmak için öncelikle hedef ülkeler ve üniversiteler belirlenip bu kurumlarla iletişime geçilecektir. Bu süreçte uluslararası ofisler ve ilgili akademik birimlerle iş birliği yaparak mevcut ağlar değerlendirilecektir. Ayrıca öğrenci ve öğretim elemanı hareketliliğini artırmak amacıyla Erasmus ve benzeri uluslararası program sağlayıcılarla görüşmeler gerçekleştirilecektir. |
Eğitim öğretim sürecini değerlendirme, program öğretim amaçlarına ulaşma ve program çıktılarına ulaşma anketleri sistematik olarak uygulanmış mı? |
X |
|
|
|
|
Bu anketlerin sonuçları kurullardagörüşülüp iyileştirmeler yapılmış mı? |
X |
|
|
|
|
Program Danışma Kurulları (dış paydaşlar, program öğrenci temsilcisi, mezun öğrenci temsilcisi, bölüm kurulu, anket komisyonu, akreditasyon komisyonunu, fakülte etik kurulu temsilcisinden oluşur) temsiliyeti sağlayacak nitelikte oluşturulmuş ve sistematik olarak birim iyileştirmelerine görüş aktaracak şekilde bir araya geliyor mu? |
X |
|
|
|
|
Program Öğrenci temsilcisinin danışma kurullarına katılımı sistematik ve etkin şekilde sağlanıyor ve çalışmaları belgelendiriliyor mu? |
|
|
X |
|
|
Birimde öğrenci kaydı bulunan tüm aktif dersler için Bilgi Paketleri, Program Yeterlilikleri ile TYYÇ Uyum Matrisleri dahil eksiksiz olarak hazırlanmış mı? |
X |
|
|
|
|
Kurul ve Komisyonlar ile Koordinatörlüklerin Birim yapılanmaları oluşturulmuş ve etkin olarak çalışıyor mu? |
X |
|
|
|
|
Program ders planı akreditasyon için gerekli yeterlilikleri sağlayacak şekilde düzenlenmiş mi? (Başvuruda bulunulacak akreditasyon kuruşunun başvuru formları incelenmelidir) |
|
|
|
X |
Akreditasyon için gerekli yeterlilikleri sağlamak amacıyla, ders planını başvuruda bulunacak akreditasyon kuruluşunun formları ve kriterleri incelenerek bir sonraki dönem için yeniden düzenlenecektir. Bu süreçte, ilgili ders içerikleri ve program çıktıları, akreditasyon standartlarına uygun hale getirilecektir. |
Alt yapı İSG ‘e uygun mu? |
X |
|
|
|
|
Engelli öğrenciler için gerekli önlemler alınmış mı? (Asansör, engelli lavabosu, zeminde sarı çizgiler, gerekli yerlerde Braille Alfabesi ile yazılmış (sınıf, laboratuvar, lavabo tabelaları gibi) yazılar) |
|
|
|
X |
Programımız kapsamında engelli öğrencimiz bulunmamaktadır. Ancak bahsedilen uygulamaların hayata geçirilmesi için gerekli planlamalar yapılacaktır. Bu doğrultuda fiziksel düzenlemeler ve yönlendirme işaretlerini içeren kapsamlı bir erişim planı hazırlanıp, ilgili birimlerle iş birliği yapılarak fakülte genelinde gerekli iyileştirme çalışmaları yapılacaktır. |