SINIF EĞİTİMİ LİSANS PROGRAMI ÇIKTILARI
P.Ç. 1 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanıyabilir. |
P.Ç. 2 | Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahiptir. |
P.Ç. 3 | Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımına, öğrencilerin gelişim özelliklerine ve bireysel farklılıkları ile öğrenme güçlüklerine uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme, eğitim öğretiminde bireysel farklılıkları dikkate alarak, uygun öğretim stratejisi geliştirir. |
P.Ç. 4 | Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. |
P.Ç. 5 | Öğrenme ve öğretme süreçlerinde sınıf öğretmenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini etkin kullanabilir. |
P.Ç. 6 | Sınıf öğretmenliği alanında geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilir. |
P.Ç. 7 | Gerektiğinde bilgi güncellemek için gerekli tedbirleri alır. |
P.Ç. 8 | Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve sosyal gelişimlerine yönelik farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanabilir. |
P.Ç. 9 | Öğrenme ve öğretme süreçlerinde sınıf öğretmenliği alanına uygun ders materyallerini geliştirebilme ve bunları etkin kullanabilir. |
P.Ç. 10 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun yaşama ve davranış profili çizer. |
P.Ç. 11 | Ulusal ve uluslararası bilimsel malzemeleri ve ilkokul programında yer alan yeni eğilimleri takip eder. |
P.Ç. 12 | Bilimsel bilginin önemini kavrar. |
P.Ç. 13 | Bilginin kaynaklarının geçerlilik ve güvenilirliğini değerlendirir. |
P.Ç. 14 | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır. |
P.Ç. 15 | Öğrenci-aile-okul üçgeninde işbirliğine açık iletişim kurar. |
P.Ç. 16 | Bir yabancı dil kullanarak alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder. |
P.Ç. 17 | 21. yüzyıl becerilerine uygun yetişmiş ve bu becerilere uygun birey yetiştirme özelliklerine sahiptir. |
P.Ç. 18 | Sınıf öğretmenliği alanında edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası çerçevede kullanır. |
P.Ç. 19 | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde sürdürür. |
P.Ç. 20 | Bilişüstü farkındalık ile alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |