Türkiye'de akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirme ve tanınma faaliyetlerinden Yükseköğretim Kalite Kurulu sorumludur. Ulusal akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirilmesi ve uluslararası akreditasyon kuruluşlarının tanınması süreci YÖKAK tarafından belirlenen ilke ve ölçütler kapsamında yürütülmektedir.
2016 yılından itibaren YKS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda (Eski adıyla ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu) YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşlarının akredite ettiği program bilgileri yer almaktadır (https://yokak.gov.tr/akreditasyon-kuruluslari/akreditasyon-kuruluslari-nedir).
Türkiye Yükseköğretim Kalite Güvencesi Sistemi; 23 Temmuz 2015 tarih ve 29423 sayılı Resmî Gazete yayınlanarak yürürlüğe giren Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği (YKGY) ile yeniden yapılandırılmıştır. Yönetmeliğin sistemde yaptığı en önemli yenilik, YÖK bünyesinde yükseköğretim kurumlarında kalite değerlendirme ve güvencesi çalışmaları ile akreditasyon çalışmalarının düzenlenmesi ve yürütülmesinden sorumlu olmak üzere Yükseköğretim Kalite Kurulunun (YÖKAK) oluşturulmasıdır.
1 Temmuz 2017 tarihli 7033 sayılı 'Sanayinin Geliştirilmesi ve Üretimin Desteklenmesi Amacıyla Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun' ile 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'na eklenen Ek Madde 35 hükümlerine göre yeniden düzenlenmiştir. Bu düzenlemeyle YÖKAK; “Yükseköğretim kurumlarının eğitim- öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin ulusal ve uluslararası kalite standartlarına göre değerlendirmeler yapan, iç ve dış kalite güvencesi, akreditasyon süreçleri ve bağımsız dış değerlendirme kurumlarının yetkilendirilmesi süreçlerini yürüten Yükseköğretim Kalite Kurulu idari ve mali özerkliğe sahip, kamu tüzel kişiliğini haiz ve özel bütçeli bir kuruluş” haline gelmiştir. Yükseköğretim Kalite Kurulu 13 üyeden oluşmaktadır.
Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun temel görevleri şunlardır:
Kasım 2019 itibariyle Türkiye’de YÖKAK tarafından tescil edilen ulusal akreditasyon kuruluşu sayısı 12’dir. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği- EPDAD bu kuruluşlardan biridir (https://epdad.org.tr/icerik/sistem-ve-epdad)
Misyonunu "niteliği garanti altına alan ve örgün eğitimde öğrenci öğrenmesini güçlendirmek amacıyla sürekli gelişimi destekleyen kanıt temelli akreditasyon yoluyla öğretmen yetiştirmede mükemmeliyete ulaşmaya katkıda bulunmaktır" şeklinde tanımlayan EPDAD'ın stratejik hedefleri ve çalışmalarına şuradan ulaşılabilir: https://epdad.org.tr/