P.Ç.1 |
Türkçenin tarihi gelişimi, yayılma alanı ve dünya dilleri arasındaki yeri hakkında bilgi sahibi olur. Bu bilgileri Türkçenin mevcut konumuyla birlikte değerlendirir ve kapsayıcı sonuçlar ortaya koyar. Diğer Türk devletlerinin kültür ve dillerinde meydana gelen gelişmeleri takip eder ve değerlendirmelerde bulunur. |
P.Ç.2 |
Türkçenin yapısal ve şekilsel özelliklerini öne çıkan literatürden araştırıp kavrar ve değerlendirir. Bunları etkin şekilde kullanır ve ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin seviyesine uygun olarak doğru yöntem ve tekniklerle aktarabilir. |
P.Ç.3 |
Türk Edebiyatı dönemlerini, yazınsal türlerinin ve temsilcilerinin özeliklerini, geniş çerçevede araştırıp karşılaştırarak çıkarımlarda bulunur. Türkçeyi Türk Edebiyatının imkanlarından faydalanarak sınıf düzeyine uygun materyaller, örnekler, olgular ve kavramlar üzerinden öğretebilir. Tiyatro, şiir etkinlikleri ve sosyal proje faaliyetlerinde aktif olarak yer alır. |
P.Ç.4 |
Türkçe öğretimine dair bilgilere yetkin bilgi kaynaklarına, doğru araştırma yöntemlerine başvurarak ulaşır. Bu bilgileri karşılatırır, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve sınıflandırır. Sınıf düzeylerine uygun etkinlikler düzenler. Türkçe öğretiminin güncel sorunlarını irdeler ve çözümüne yönelik fikirler ortaya koyar. |
P.Ç.5 |
Dilin yapısı, Türkçenin ana dili ve yabancı dil olarak öğretimi konularında genel geçer yazınsal kaynaklardan bilgi edinir. Bu verileri yerli ve yabancı kaynaklarla karşılaştırır ve eleştirel anlamda değerlendirip ortak bir bilgi havuzu oluşturarak bilgi üretimine destek olur. Ulaştığı sonuçları akademisyen ve öğretmenlere bildirir. |
P.Ç.6 |
Eğitimle ilgili literatürden ve gelişmelerden haberdar olur ve meslektaşlarını bilgilendirir. Bunları kendi öğretmenlik portresiyle karşılaştırır ve eksiklerini giderir. Vizyonu, toplumsal duyarlılığı, yasa ve yönetmeliklere karşı sorumluluk bilinci ve öğrencilere karşı özverisi ile örnek bir öğretmen profili çizer. |
P.Ç.7 |
Ortaöğretim öğrencilerinin psiko-sosyal özelliklerini ve konuyla ilgili güncel bilgileri analiz ederek öğretim planı hazırlayabilir. Geçerliliğini ölçmek suretiyle geliştirdiği planı materyallerle destekleyerek aktarabilir. Aktardığı bilgilerin öğrenciye etkisini uygun ölçme araçları ile değerlendirip çıkarımlarda bulunarak planlamasında gerekli değişiklikleri yapabilir. |
P.Ç.8 |
Toplumsal projeler geliştirmek için geniş bir literatür ve örneklem üzerinden bireysel ya da grup çalışmasıyla araştırmalar yaparak elde ettiği bulguların geçerliliğini bilimsel yöntemlerle kanıtlar. Projelerdeki sınırlılıkları tanımlar ve olası problemleri ortadan kaldırmak için farklı yöntem ve stratejiler kullanır. Elde ettiği sonuçları paylaşır. |
P.Ç.9 |
Teknolojik yeterliliğini geliştirmek için güncel ve güvenilir kaynaklardan karşılaştırmalı araştırmalar yapar, edindiği bilgi ve uygulamaları alanına uyarlayarak yenilikçi çalışmalarda bulunur. |
P.Ç.10 |
Gerek alanıyla ilgili gerekse toplumsal olayları ve gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. Toplumsal kalkınma, çevre koruma, kültürel farkındalık, kalite ve kurumsal gelişim vd. faaliyetlerinde yer alır ve bunlara katkı sağlar. |