PROGRAM ÇIKTILARI
NO | PROGRAM ÇIKTILARI |
---|---|
P.Ç. 1 | Bireylerin işitsel ve denge sistemlerindeki fonksiyon bozukluklarını belirlemeye yönelik olarak, davranışsal, elektroakustik ve/veya elektrofizyolojik yöntemleri uygular, elde edilen bulguları yorumlar ve sonuçları raporlar. |
P.Ç. 2 | Yenidoğan,okul öncesi ve okul dönemi işitme tarama programlarını uygular ve takip eder. |
P.Ç. 3 | Gürültülü akustik ortamlarda gürültü ölçümlerini yapar, bu ortamlarda yaşayan/ çalışan kişilerin işitme sağlığını korumaya yönelik gerekli önlemleri alır ve gerektiğinde uygun rehabilitasyon programlarını uygular. |
P.Ç. 4 | İşitme kayıplı bireyleri, işitme cihazı ve işitmeye yardımcı diğer cihazlar açısından değerlendirir, uygun cihaz/ları seçer, ayarlar ve bireye uygular. |
P.Ç. 5 | İşitme kayıplı bireylerin koklear implant açısından uyguluğunu değerlendirir, cerrahi sonrası koklear implantı programlar ve bireyin cihaza uyumunun sağlanması amacı ile odyolojik rehabilitasyon programını uygular. |
P.Ç. 6 | İşitme cihazı, koklear implant ve/veya diğer işitmeye yardımcı cihazları kullanan bireye/ailesine yönelik olarak cihazların bakımı, kullanımı ve ayarlanması hakkında danışmanlık yapar; alıcı ve ifade edici dil becerilerinin gelişimini kolaylaştırıcı çevresel düzenlemelerin kontrolünü ve bu bireylerin takibini yapar. |
P.Ç. 7 | İşitsel işlemleme bozukluğu olan çocukların ve yetişkinlerin değerlendirmesini yapar. Uygun terapi yöntemlerini belirler ve uygular. |
P.Ç. 8 | İşitme kayıplı ve/veya diğer işitmeye yardımcı cihazları kullanan bireylere yönelik olarak uygun (re)habilitasyon programlarını oluşturur, uygular. |
P.Ç. 9 | Tinnitus değerlendirmesini yapar. Uygun olan yöntemleri ( Biofeedback, davranışsal yöntemler, maskeleme, işitme cihazı vb…) belirler ve uygular. |
P.Ç. 10 | Vestibüler ve/veya denge bozukluğu olan bireyleri uygun test yöntemleri ile değerlendirir. Elde edilen bulguları yorumlar ve sonuçlarını raporlar. |
P.Ç. 11 | Vestibüler ve/veya denge problemi olan bireylere uygun rehabilitasyon programını belirler ve uygular. Gerekli durumlarda ek problemi olan bireyleri ilgili bölümlere yönlendirir. |
P.Ç. 12 | Odyoloji bilimi ile ilgili multidisipliner çalışmayı temel alır. |
P.Ç. 13 | Odyoloji bilimininin geliştirilmesinde, yeni yöntemlerin ve programların geliştirilmesinde aktif rol alır. |
P.Ç. 14 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
P.Ç. 15 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
P.Ç. 16 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |