HIZLI ERİŞİM

Dersler

Yüksek Lisans (GÜZ)

Dersin Adı

Dersin İçeriği (Amaç ve Kapsam)

Zorunlu / Seçmeli

Uluslararası Vakalarla Finans Teorisi

Bu ders kapsamında gerçek-yaşanmış ve uluslararası olarak tanınan finansal vakalar analiz edilerek, finans teorisinin kavranması ve öğrencilerin finansal konulara farklı bir perspektiften bakabilmesinin sağlanması amaçlanmaktır.

Seçmeli

Bilimsel Araştırma Teknikleri

Bu ders, sosyal bilimlerde ve işletmecilik özelinde bilimsel araştırma tekniklerinin e uygulanışının öğrenilmesini sağlamaktır.

Zorunlu

Uluslararası İşletmelerde Stratejik Yönetim

Bu dersin amacı, küresel çevrede faaliyet gösteren işletmelerin karşılaştıkları karmaşık ve zorlayıcı çevresel faktörleri tanıtmak, bu faktörler sonucu ortaya çıkan yönetsel sorunları tartışmak, işletmelerin küresel düzeydeki paydaşlarını belirlemek, farklı organizasyon yapı ve stratejilerini karşılaştırmalı olarak ele almaktır.

Seçmeli

E-Ticaret ve Dijital Pazarlama

Bu ders kapsamında bilişim alanında yaşanan gelişmeler doğrultusunda günümüz işletmelerinin ticaret ve pazarlama yönetim şekillerini öğrenmek amaçlanmaktadır.

Seçmeli

Pazarlama Yönetimi ve Modern Yaklaşımlar

Bu dersin amacı; öğrencilerin pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejileri hakkında temel bilgiler kazanmalarını sağlamak, stratejik karar almada temel oluşturmaktır. Bununla birlikte bugünün hiper rekabet ortamında işletmelerin başarısında temel faktör olarak kabul edilen "pazarlama" kavramının en geniş boyutu ile incelenmesi ve pazarlama ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesi ile öğrencilerin iş hayatına adapte edilmesi amaçlanmaktadır.

Seçmeli

Uluslararası Ticarette İnovasyon Yönetimi

Bu dersin amacı; güncel inovasyon stratejilerinin kavramsal ve kuramsal çerçevesini sunarak uluslararası ticaret alanında inovasyon uygulamalarını incelemektedir.

Seçmeli

Lojistik ve Taşımada Güncel Sorunlar

Bu ders, öğrencilere çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, farklı öğretim stratejilerini öğrenerek eğitim süreçlerini daha etkili hale getirebileceklerdir. Ayrıca, modern teknolojilerin öğretimde nasıl kullanılabileceğini keşfedeceklerdir.

Seçmeli

Uluslararası İşletmecilik

Bu ders, küreselleşme eksininde uluslararası işletmelerin geçmiş ve günümüzdeki gelişim süreçlerini tartışarak, uluslararasılaşma süreçlerinin yapısını ve süreçlere etki eden faktörleri inceleyecektir. Amaç, öğrencilerin uluslararası ticaret ilişkilerini küresel olarak değerlendirerek, işletmelerin uluslararasılaşma süreci konusunda bilgi ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır.

Seçmeli

Yüksek Lisans (BAHAR)

Dersin Adı

Dersin İçeriği (Amaç ve Kapsam)

Zorunlu / Seçmeli

Uluslararası Ticarette Finansal Risk Yönetimi

Bu ders kapsamında uluslararası ticarette karşılaşılabilecek finansal riskler tanıtılarak, bu risklere karşı geliştirilen hedging yöntemleri ele alınmaktadır. Dersin amacı finans ve ekonomi alanlarında risk analizi yaparak, türev piyasaları tanımaktır.

Seçmeli

Sosyal Bilimlerde Akademik Yazım Teknikleri ve Etik İlkeler

Sosyal Bilimlerde Akademik Yazım Teknikleri ve Etik İlkeler dersi, yüksek lisans öğrencilerinin akademik yazım ve araştırma süreçlerinde etik ilkelere uygun bir şekilde çalışabilme yetkinliği kazanmalarını hedefler. Bu ders, öğrencilere akademik yazım kurallarını, makale ve tez hazırlama tekniklerini, etkili kaynakça oluşturmayı ve atıf sistemlerini öğretirken, etik ihlalleri tanıma ve önleme konularında bilinç kazandırır. Ayrıca, yayın süreçlerinde yazar sorumlulukları, hakemlik süreçleri ve açık erişim gibi konular ele alınarak öğrencilerin bilimsel üretkenliklerini artırmaları ve akademik dürüstlük çerçevesinde hareket etmeleri sağlanır.

Zorunlu

Uluslararası Girişimcilik ve İş Planı Uygulamaları

Bu ders kapsamında günümüz koşulları içinde uluslararası düzeyde girişimcilik ve işletme yönetimi konularının kavramsal çerçevesinin ortaya konulması ve iş planı uygulamalarının tartışılması amaçlanmaktadır.

Seçmeli

Küresel Pazarlama

Bu ders kapsamında küresel pazarlarda yaşanan gelişmeleri anlamak ve işletmelerin uygulayacağı stratejiler hakkında bilgi edinmek amaçlanmaktadır.

Seçmeli

Tüketici Davranışları ve Güncel Trendler

Bu dersin amacı; genel olarak, tüketicilerin satın alma kararı verirken etkilendikleri faktörlerin neler olduğunu ortaya koymaktır. Aynı zamanda satın alım sonrası müşteri memnuniyetinin sürekliliğinin sağlanması için gerekli olan yöntemler ile ilgili bilgi vermektir.

Seçmeli

Uluslararası Ticarette Dijital Dönüşüm Uygulamaları

Bu dersin amacı; güncel dijital dönüşüm stratejilerinin kavramsal ve kuramsal çerçevesini sunarak uluslararası ticaret alanında kullanılan dijital dönüşüm uygulamalarını incelemektedir.

Seçmeli

Tedarik Zincirinde Teknoloji ve Dijital Dönüşüm Teori ve Uygulama

Bu ders, tedarik zincirinde teknoloji ve dijital dönüşümün temel prensiplerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilere, dijital araçların ve yenilikçi teknolojilerin tedarik zinciri süreçlerine entegrasyonunu analiz etme ve uygulama becerisi kazandırmak hedeflenmektedir. Böylece, öğrenciler rekabetçi ve verimli tedarik zinciri yönetimi konusunda yetkinlik kazanacaktır.

Seçmeli

Çağdaş Yönetim Yaklaşımları

Bu ders, çağdaş yönetim kavram, teori ve tekniklerini inceleyerek günümüz bilgi çağı yetkinlikleri kapsamında uluslararası işletmelerde yönetim konularına ışık tutacaktır. Amaç öğrencilerin derste öğrendiklerini güncel hayattan vaka analizleri üstünde çalışarak iş hayatına adapte edebilmelerini sağlamaktır.

Seçmeli

Doktora (GÜZ)

Dersin Adı

Dersin İçeriği (Amaç ve Kapsam)

Zorunlu / Seçmeli

Modellerle Finans Yönetimi

Ders kapsamında geleneksel finans teorileri incelenerek, modeller yardımıyla uygulamalı olarak finansal bir bakış açısı kazanılması hedeflenmektedir.

Seçmeli

İleri Bilimsel Araştırma Teknikleri

Dersin amacı, öğrencilere ileri düzeyde nicel ve nitel araştırma yapma becerisini kazandırmaktır.

Zorunlu

Uluslararası İşletmelerde Postmodern Yönetim Yaklaşımları

Dersin amacı, öğrencilere uluslararası işletmelerde postmodern yönetim yaklaşımları hakkında doktora düzeyinde eğitim vermektir. Bu kapsamda işletme yönetiminde geliştirilen modern sonrası yöntem ve teknikler ele alınmakta ve tartışılmaktadır.

Seçmeli

E-Ticaret ve Dijital Pazarlama

Bu ders kapsamında bilişim alanında yaşanan gelişmeler doğrultusunda günümüz işletmelerinin ticaret ve pazarlama yönetim şekillerini öğrenmek amaçlanmaktadır.

Seçmeli

Pazarlama Teorileri ve Örnek Uygulamalar

Bu dersin amacı; pazarlama disiplinin ve pazarlama teorilerinin yerel ve global ölçekte entelektüel gelişiminin incelenmesidir.

Seçmeli

Uluslararası İşletmecilik

 

Bu ders, küreselleşme eksininde uluslararası işletmelerin geçmiş ve günümüzdeki gelişim süreçlerini tartışarak, uluslararasılaşma süreçlerinin yapısını ve süreçlere etki eden faktörleri inceleyecektir. Amaç, öğrencilerin uluslararası ticaret ilişkilerini küresel olarak değerlendirerek, işletmelerin uluslararasılaşma süreci konusunda bilgi ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır.

Seçmeli

Doktora (BAHAR)

Dersin Adı

Dersin İçeriği (Amaç ve Kapsam)

Zorunlu / Seçmeli

Yeşil Finansman Uygulamaları

Ders kapsamında sürdürülebilir finans yaklaşımı çerçevesinde yeşil finansman kavramı ve unsurlarını öğrenerek, özellikle uluslararası ticarette yeşil finansman uygulamalarının incelenmesi amaçlanmaktadır.

Seçmeli

İleri Araştırma Etiği ve Bilimsel Yayıncılık

Bu ders, doktora düzeyinde bilimsel araştırma ve yayın süreçlerini etik çerçevede ele almayı, öğrencilerin bilimsel sorumluluk bilincini geliştirmeyi ve yayıncılık süreçlerinde profesyonellik kazandırmayı amaçlamaktadır. Doktora öğrencileri, bu ders sayesinde karmaşık etik sorunları analiz edebilir, multidisipliner araştırmalarda etik uyum sağlayabilir ve uluslararası bilimsel yayın yapma becerilerini geliştirebilir. Ayrıca, açık bilim, hakemlik süreçleri ve büyük veri kullanımı gibi güncel konularda etik yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanmaları hedeflenmektedir.

Zorunlu

Uluslararası İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon

Dersin amacı, öğrencilere uluslararası işletmelerde yönetim ve organizasyon konularında doktora düzeyinde eğitim vermektir. Bu kapsamda, organizasyon ve yönetim teorileri tartışılmakta ve uluslararası işletmelerde yönetim fonksiyonları ele alınmaktadır.

Seçmeli

Küresel Pazarlama

Bu ders kapsamında küresel pazarlarda yaşanan gelişmeleri anlamak ve işletmelerin uygulayacağı stratejiler hakkında bilgi edinmek amaçlanmaktadır.

Seçmeli

Postmodern Pazarlama ve Pazarlama İletişimi

Bu dersin amacı; öğrencilerin modernizm ve postmodernizm kavramlarını tanımlayabilmesi, kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrayabilmesi, postmodernizm ile ilgili kuramcıların farklı bakış açılarını açıklayabilmesi ve postmodernizmin pazarlama ve pazarlama iletişiminde yarattığı değişimi kavrayabilmesidir. Ayrıca pazarlama iletişimi konusunda da öğrencilerin kavramsal bilgilere hâkim olması amaçlanmaktadır.

Seçmeli

Çağdaş Yönetim Yaklaşımları

Bu ders, çağdaş yönetim kavram, teori ve tekniklerini inceleyerek günümüz bilgi çağı yetkinlikleri kapsamında uluslararası işletmelerde yönetim konularına ışık tutacaktır. Amaç öğrencilerin derste öğrendiklerini güncel hayattan vaka analizleri üstünde çalışarak iş hayatına adapte edebilmelerini sağlamaktır. Ayrıca öğrencilerin, doktora düzeyinde beklenen eleştirel bakış açısı yetkinliklerine ulaşması hedeflenmektedir.

Seçmeli

II. Öğretim

Yüksek Lisans  (GÜZ)

Dersin Adı

Dersin İçeriği (Amaç ve Kapsam)

Uluslararası Vakalarla Finans Teorisi

Bu ders kapsamında gerçek-yaşanmış ve uluslararası olarak tanınan finansal vakalar analiz edilerek, finans teorisinin kavranması ve öğrencilerin finansal konulara farklı bir perspektiften bakabilmesinin sağlanması amaçlanmaktır.

Bilimsel Araştırma Teknikleri

Bu ders, sosyal bilimlerde ve işletmecilik özelinde bilimsel araştırma tekniklerinin e uygulanışının öğrenilmesini sağlamaktır.

Uluslararası İşletmelerde Stratejik Yönetim

Bu dersin amacı, küresel çevrede faaliyet gösteren işletmelerin karşılaştıkları karmaşık ve zorlayıcı çevresel faktörleri tanıtmak, bu faktörler sonucu ortaya çıkan yönetsel sorunları tartışmak, işletmelerin küresel düzeydeki paydaşlarını belirlemek, farklı organizasyon yapı ve stratejilerini karşılaştırmalı olarak ele almaktır.

E-Ticaret ve Dijital Pazarlama

Bu ders kapsamında bilişim alanında yaşanan gelişmeler doğrultusunda günümüz işletmelerinin ticaret ve pazarlama yönetim şekillerini öğrenmek amaçlanmaktadır.

Pazarlama Yönetimi ve Modern Yaklaşımlar

Bu dersin amacı; öğrencilerin pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejileri hakkında temel bilgiler kazanmalarını sağlamak, stratejik karar almada temel oluşturmaktır. Bununla birlikte bugünün hiper rekabet ortamında işletmelerin başarısında temel faktör olarak kabul edilen "pazarlama" kavramının en geniş boyutu ile incelenmesi ve pazarlama ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesi ile öğrencilerin iş hayatına adapte edilmesi amaçlanmaktadır.

Uluslararası Ticarette İnovasyon Yönetimi

Bu dersin amacı; güncel inovasyon stratejilerinin kavramsal ve kuramsal çerçevesini sunarak uluslararası ticaret alanında inovasyon uygulamalarını incelemektedir.

Lojistik ve Taşımada Güncel Sorunlar

Bu ders, öğrencilere çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, farklı öğretim stratejilerini öğrenerek eğitim süreçlerini daha etkili hale getirebileceklerdir. Ayrıca, modern teknolojilerin öğretimde nasıl kullanılabileceğini keşfedeceklerdir.

Uluslararası İşletmecilik

Bu ders, küreselleşme eksininde uluslararası işletmelerin geçmiş ve günümüzdeki gelişim süreçlerini tartışarak, uluslararasılaşma süreçlerinin yapısını ve süreçlere etki eden faktörleri inceleyecektir. Amaç, öğrencilerin uluslararası ticaret ilişkilerini küresel olarak değerlendirerek, işletmelerin uluslararasılaşma süreci konusunda bilgi ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır.

II. Öğretim

Yüksek Lisans  (BAHAR)

Dersin Adı

Dersin İçeriği (Amaç ve Kapsam)

Uluslararası Ticarette Finansal Risk Yönetimi

Bu ders kapsamında uluslararası ticarette karşılaşılabilecek finansal riskler tanıtılarak, bu risklere karşı geliştirilen hedging yöntemleri ele alınmaktadır. Dersin amacı finans ve ekonomi alanlarında risk analizi yaparak, türev piyasaları tanımaktır.

Sosyal Bilimlerde Akademik Yazım Teknikleri ve Etik İlkeler

Sosyal Bilimlerde Akademik Yazım Teknikleri ve Etik İlkeler dersi, yüksek lisans öğrencilerinin akademik yazım ve araştırma süreçlerinde etik ilkelere uygun bir şekilde çalışabilme yetkinliği kazanmalarını hedefler. Bu ders, öğrencilere akademik yazım kurallarını, makale ve tez hazırlama tekniklerini, etkili kaynakça oluşturmayı ve atıf sistemlerini öğretirken, etik ihlalleri tanıma ve önleme konularında bilinç kazandırır. Ayrıca, yayın süreçlerinde yazar sorumlulukları, hakemlik süreçleri ve açık erişim gibi konular ele alınarak öğrencilerin bilimsel üretkenliklerini artırmaları ve akademik dürüstlük çerçevesinde hareket etmeleri sağlanır.

Uluslararası Girişimcilik ve İş Planı Uygulamaları

Bu ders kapsamında günümüz koşulları içinde uluslararası düzeyde girişimcilik ve işletme yönetimi konularının kavramsal çerçevesinin ortaya konulması ve iş planı uygulamalarının tartışılması amaçlanmaktadır.

Küresel Pazarlama

Bu ders kapsamında küresel pazarlarda yaşanan gelişmeleri anlamak ve işletmelerin uygulayacağı stratejiler hakkında bilgi edinmek amaçlanmaktadır.

Tüketici Davranışları ve Güncel Trendler

Bu dersin amacı; genel olarak, tüketicilerin satın alma kararı verirken etkilendikleri faktörlerin neler olduğunu ortaya koymaktır. Aynı zamanda satın alım sonrası müşteri memnuniyetinin sürekliliğinin sağlanması için gerekli olan yöntemler ile ilgili bilgi vermektir.

Uluslararası Ticarette Dijital Dönüşüm Uygulamaları

Bu dersin amacı; güncel dijital dönüşüm stratejilerinin kavramsal ve kuramsal çerçevesini sunarak uluslararası ticaret alanında kullanılan dijital dönüşüm uygulamalarını incelemektedir.

Tedarik Zincirinde Teknoloji ve Dijital Dönüşüm Teori ve Uygulama

Bu ders, tedarik zincirinde teknoloji ve dijital dönüşümün temel prensiplerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilere, dijital araçların ve yenilikçi teknolojilerin tedarik zinciri süreçlerine entegrasyonunu analiz etme ve uygulama becerisi kazandırmak hedeflenmektedir. Böylece, öğrenciler rekabetçi ve verimli tedarik zinciri yönetimi konusunda yetkinlik kazanacaktır.

Çağdaş Yönetim Yaklaşımları

Bu ders, çağdaş yönetim kavram, teori ve tekniklerini inceleyerek günümüz bilgi çağı yetkinlikleri kapsamında uluslararası işletmelerde yönetim konularına ışık tutacaktır. Amaç öğrencilerin derste öğrendiklerini güncel hayattan vaka analizleri üstünde çalışarak iş hayatına adapte edebilmelerini sağlamaktır.

 


66598
Öğrenci
392244
Mezun
3147
Akademik Personel
4274
İdari Personel
24
Fakülte
7
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu