NO | PROGRAM ÇIKTILARI |
---|---|
P.Ç. 1 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerine etkilerinin farkında olur. |
P.Ç. 2 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur |
P.Ç. 3 | Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel veya takım çalışması yapabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni kazanır. |
P.Ç. 4 | Alanı için gerekli düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisine sahip olur ve en az bir programlama dilini etkin kullanma becerisini kazanır |
P.Ç. 5 | Matematik ve fen bilimleri konularında yeterli bilgi düzeyine sahip olur. Bu bilgileri mühendislik problemlerinin çözümlerinde kullanılır. |
P.Ç. 6 | Bazı kısıtlar ve koşullar altında belirli bir amaca yönelik sistemi, cihazı veya ürünü modern yöntemlerle tasarlar. |
P.Ç. 7 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan teknik, araç ve cihazları seçme, kullanma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. |
P.Ç. 8 | Yaşam boyu öğrenme düşüncesini benimser, eğitimine devam etme konusunda kendini değerlendirme yetkinliğini kazanır. |
P.Ç. 9 | En az bir yabancı dil bilgisini Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki alanda yenilikleri takip eder. |
P.Ç. 10 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veritabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
P.Ç. 11 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanıyla ilgili elektronik tasarım, haberleşme sistemleri, kontrol sistemleri, elektrik enerjisi dağıtımı, iletimi, üretimi gibi konularda yeterli bilgiye sahip olur. |
P.Ç.1 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerine etkilerinin farkında olur. Bölümümüz ders planında Mühendislik Etiği ve sonraki ismiyle İş Hukuku ve Mühendislik Etiği ders yer almaktadır. Bu derste, öğretim elemanı tarafından mesleki etik ve sorumluluk bilinci öğrencilere anlatılmaktadır. Ayrıca bölüm öğretim elemanlarımız kendi inisiyatifleriyle teknik derslerde de mesleki etik ve sorumluluk bilincini aşılamaktadırlar.
Çevre eğitiminde ise, öğrencileri çevre konusunda bilgilendirmek, bilinçlendirmek ve kalıcı davranışlar değişikliği kazandırmak hedeflenmektedir. Bu manada;
-Öğrenciler, üniversite düzeyinde yapılan gönüllü çevre çalışmalarına katılmaları için teşvik edilmektedir.
-Öğrencilerin çevre konusunda konferans, panel, seminer gibi bilimsel çalışmalara katılımı sağlanmaya çalışılmaktadır.
- Üniversitede düzeyinde planlı ağaçlandırma etkinliklerine gönüllü katılım sağlanmaktadır.
P.Ç.2 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. Bireysel veya takım çalışmasında sorumluluk alabilmenin önemli öğelerinden biri kişinin kendisini etkin bir şekilde ifade edebilmesidir. Bu nedenle, özellikle proje ve laboratuvar derslerinde, öğrencilere Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisi kazandırılması hedeflenmektedir. Bu amaçla, proje verilen derslerde yapılan denetimlerde, öğrencinin projesiyle ilgili yaptığı bütün çalışmaları ve sonuçlarını nedenleriyle birlikte açıklaması ve raporlaması istenmektedir. Ayrıca birinci sınıfta zorunlu Türk Dili-1 ve Türk Dili-2 derslerinde dili kullanma, dilekçe yazma ve kendilerini ifade etme becerilerini geliştirecek yönde eğitimler verilmektedir.
P.Ç.3 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel veya takım çalışması yapabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni kazanır. Bazı mesleki derslerin uygulamalarında ve bu derslerin projelerinde, gruplar oluşturularak öğrencilerin takım halinde çalışabilme yeteneklerinin arttırılması sağlanmaktadır. Bitirme projeleri kişisel verilebildiği gibi en fazla altı öğrencinin yer aldığı gruplar halinde de verilebilmektedir. Gruplarda yer alan öğrenciler sadece Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerinden oluşabildiği gibi, bölümümüzde çift anadal eğitimi alan diğer mühendislik öğrencilerinin de içinde olduğu bitirme projesi gruplarına her iki mühendislik dalını kapsayacak konular verilmekte, böylece öğrencilerin disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda çalışması sağlanmaktadır. Ayrıca bölümümüzde robot yarışmalarına katılacak şekilde farklı disiplinlerden öğrencileri içerisinde barındıran robot tasarım grubu da yer almaktadır.
P.Ç.4 Alanı için gerekli düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisine sahip olur ve en az bir programlama dilini etkin kullanma becerisini kazanır. Ders planı içerisinde yer alan Bilgisayar programla, Görsel programlama gibi derslerin içeriği kapsamında temel programlama mantığı verilmektedir. Ayrıca Delphi, visiual C gibi programlama dillerinden en az birisini etkin kullanacak şekilde projeler verilir. Ayrıca yeterli düzeyde donanım bilgisine sahip olacak şekilde mikro denetleyiciler ve ileri sayısal sistemler derslerinde içerikler mevcuttur.
P.Ç.5 Matematik ve fen bilimleri konularında yeterli bilgi düzeyine sahip olur. Bu bilgileri mühendislik problemlerinin çözümlerinde kullanılır. Ağırlıklı olarak ilk yılda fizik ve temel matematik, bilgileri verilmektedir. Daha sonra diferansiyel denklemler, Lineer cebir ve istatistik olasılık ve sayısal analiz gibi ileri matematik konularını müfredatta yer almaktadır. Bu derslerde öğretilen kavramlar, üçüncü ve dördüncü yıllarda verilen mesleğe yönelik derslerde kullanılmaktadır. Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularını içeren temel dersler ikinci ve üçüncü sınıfta verilmektedir. Derslerde anlatılan kavramları kullanabilme yeteneği ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanına uygulama becerisi son iki yılda proje içeren derslerde, laboratuvar uygulamalarında ve bitirme projesi ile kazandırılmaktadır. Son sınıfta verilen bitirme projeleri, Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında karşılaşılan problemlerin analizine, çözüm yöntemlerinin tasarımlarına ve uygulamalarına yöneliktir. Bitirme projelerinde; problemin teşhisi, çözüm yöntemlerine yönelik laboratuvar ve bilgisayar çalışmalarının sonuçlarının değerlendirilmesi, hem bir rapor düzenlenerek, hem de sunuş biçiminde olmaktadır.
P.Ç.6 Bazı kısıtlar ve koşullar altında belirli bir amaca yönelik sistemi, cihazı veya ürünü modern yöntemlerle tasarlar. İlk yıllarda verilen temel mühendislik dersleri ve ilerleyen yıllarda verilen temel mesleki derslerdeki teorik bilgiler ile donatılmış olan öğrenciler, 7. Ve 8. yarıyılda bu bilgilerini kullanarak yaptıkları ödev ve projeler ile bir sistemi, cihazı veya ürünü tasarlama becerisi kazanmaya yönlendirilmektedir. Ayrıca bazı mesleki seçmeli derslerde ve özellikle Bitirme Projesi dersi kapsamında, proje ve tasarım yeteneklerinin geliştirilmesi sağlanmaktadır.
P.Ç.7 Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan teknik, araç ve cihazları seçme, kullanma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili alanlardaki problemleri tespit etme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, ikinci sınıfta verilen “Devre Analizi I-II”, “Mantık Devreleri I-II”, “Sinyaller ve Sistemler ” ve “Elektronik-1-2” dersleri ile başlamakta. Üçüncü sınıfta verilen “Elektrik Makinaları 1-2”, Kontrol sistemleri 1-2, Haberleşme sistemleri 1-2 ve Güç Elektroniği gibi dersleri ile farklı alanlardaki problemlerin çözümü konusunda öğrenciler bilgilendirilmektedir. Dördüncü sınıfta ise Elektrik veya Elektronik programı alanına özgü Enerji dağıtımı, Aydınlatma iç tesisat, VLSI tasarım, Tıp Elektroniği gibi dersler ile eğitim devam etmektedir. 3. Sınıfta araştırma projesi dersi ile öğrencilere temel araştırma teknikleri ve bir problemin çözümü için gerekli yöntemlerin seçilmesi gibi huşularda bilgi ve beceri kazandırılmaktadır. 4. Sınıftaki Bitirme Projesi dersiyle Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanındaki bir problemin çözümü, bir cihazın tasarlanması ve gerçeklenmesi veya bir yöntemin bilgisayar programı ile gerçeklemesi gibi çalışmalarla öğrencilerin daha önceki derslerde öğrendikleri bilgileri uygulamaları sağlanmaktadır.
P.Ç.8 Yaşam boyu öğrenme düşüncesini benimser, eğitimine devam etme konusunda kendini değerlendirme yetkinliğini kazanır. Bölüm öğretim üyeleri tarafından öğrencilere, bilgiye ulaşmanın temel hedefleri ve bilgiyi kullanma becerisi aktarılmakta ve gerekli teknolojilere erişebilmeleri ve kullanabilmeleri için her türlü olanak sağlanmaktadır. Laboratuvarlardaki modern cihazlar ve bilgisayar gibi donanımlar, öğrencilerin kullanımlarına tahsis edilerek bilgi ve becerileri artırılmakta, böylece araştırma-geliştirme ve tasarıma imkân sağlanmaktadır. Bölüm bünyesindeki öğrenci kulüpleri veya Sanayi Odası vb kuruluşlarla işbirliği yapılarak her dönem Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında ve öğrencilerin mezun olduktan sonra karşılaşacakları konularda seminer, söyleşi, panel ve toplantılar düzenlenmektedir. Bu sayede, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Ayrıca ilimizdeki veya çevre illerdeki fabrikalara, konferans ve sergilere geziler düzenlenerek öğrencilerin teorik bilgilerinin endüstrideki uygulamalarını görmeleri ve teknolojideki son gelişmeleri izlemeleri sağlanmaktadır. Bilgi tecrübe ve birikim kazanan öğrencilerimiz lisansüstü eğitime devam edip etmeyeceği konusunda kararlarını verebilmektedirler.
P.Ç.9 En az bir yabancı dil bilgisini Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak mesleki alanda yenilikleri takip eder. Eğitim-Öğretim müfredatında yer alan Yabancı dil-1 ve Yabancı Dil-2 dersleri sayesinde öğrencilerimize İngilizce dil bilgisini Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde kullanacak şekilde eğitim verilmektedir.
P.Ç.10 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veritabanları ve diğer bilgi kaynaklarını
kullanır. Öğrenciler hem bölümde hem de kampüsün belirli noktalarından kablosuz internete bağlanarak gerek merkez kütüphanedeki gerekse internet ortamındaki basılı dokümanları inceleyerek araştırma yapabilmektedirler. Selçuk Üniversitesi Merkez Kütüphanemiz 1000 m2’lik kapalı alana sahiptir. Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanlığı, yükseköğretim amacı doğrultusunda, araştırma, öğretim ve eğitim gereksinmelerini karşılamak üzere ilgili bilim dallarına ilişkin her türlü yayın ve bilgi kaynaklarını seçer ve merkezi olarak sağlar. Kütüphane belirli bir düzen içerisinde Üniversitemiz öğretim elemanlarının, öğrencilerin ve tüm araştırmacıların hizmetine açıktır. Kütüphanede basılı 80000 kitap ve 1800 dergi bulunmakta olup, ayrıca Üniversitemiz elektronik ortamdaki Türkçe ve yabancı dilde dergiye abonedir. Kütüphanemizde, okuma salonlarından aynı anda 1200 okuyucu yararlanabilmektedir. Okuma salonları dışında araştırmacıların kullanımı için özel çalışma odaları bulunmaktadır Selçuk Üniversitesinin kütüphane veri tabanına, e-dergilere, e-kitaplara, süreli ve süresiz e-yayınlara erişilebilmektedir.
P.Ç.11 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanıyla ilgili elektronik tasarım, haberleşme sistemleri, kontrol sistemleri, elektrik enerjisi dağıtımı, iletimi, üretimi gibi konularda yeterli bilgiye sahip olur. Programımızda Elektrik veya elektronik programını seçen öğrencilerin aldığı Elektronik Devre Tasarımı, Analog Haberleşme, Sayısal Haberleşme, Kontrol Sistemleri, Sayısal Kontrol Sistemleri, Elektrik dağıtım Sistemleri, Elektrik İletim Sistemleri, Elektrik Enerjisi üretimi dersleri sayesinde mesleki yeterlilikleri geliştirilmekte ve iş hayatında ihtiyaç duyacakları teorik ve pratik bilgiler verilmektedir.