HIZLI ERİŞİM
Selçuk Üniversitesi Ticari Reklam, İlan, Afiş, Stant ve Tanıtım Araçları ile Üniversite Fiziki Mekanlarının Kullanımı ve Tanıtımına İlişkin Geziler ile İlgili Uygulamalar

G E N E L  B İ L G İ L E R

YAYINEVLERİ FAALİYETLERİ İÇİN ;

Selçuk Üniversitesi Ticari Reklam, İlan, Afiş, Stant Ve Tanıtım Araçları İle Üniversite Fiziki Mekânlarının Kullanımına İlişkin Uygulama Yönergesi çerçevesinde; reklam ve tanıtım yapmak amacıyla açılan/ asılan tanıtım araçları ve Üniversitenin fiziki mekânlarının kullanımı ile ilgili iş ve işlemlerin uygulanmasında aşağıda belirtilen genel ilkeler esas alınır.

a) Talepte bulunacak olan öğrenci, firma, kamu kuruluşları tüm gerçek veya tüzel kişilerin Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığına dilekçe ile başvurması gerekmektedir.

İleri tarihli tahsis talebinde bulunacak olanların tespit edilen toplam ücretin(talep günü X ücret) %10’nunu avans olarak Strateji Geliştirme Daire Başkanlığının TR 1500015 00158 00729 0288909 Vakıfbank/Kampüs Şubesi’ndeki IBAN no’lu hesabına yatırdığına dair dekontu teslim etmesiyle kayıtları alınarak rezervasyon yapılır.  Rezervasyon yaptıranların stant açma talep tarihinden en az 3 hafta önce başvuru yapmaları gerekmektedir. Başvuru yapmayanların referansları iptal edilerek yatırılan avans ücreti geri iade edilmeden özel ödenek hesabına irat kaydedilir.

b) Talep edilen kitap stantları ile ilgili olarak; Kültür Bakanlığının belirlediği şartları taşıyan ve Yayıncılar Meslek Birliğinin, 5846 sayılı kanuna göre bulundurulması zorunlu olan;

  • Yayın Listesi (onaylı)
  • Kurum Açma İzin Belgesi (onaylı)
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Sertifikası (Geçerlilik tarihine dikkat edilmesi gerekmektedir.)
  • Vergi Levhası örneği (onaylı)
  • Ticaret odasından alınan Oda Sicil Kayıt ve Faaliyet Belgesi
  • Sanayi ve Ticaret Bakanlığından alınan Kapıdan Satış Yetki Belgesi (Bu belgesi olmayanlar satış, üyelik vs. yapamazlar.)
  • Müracaat esnasında kurum kimlik fotokopileri ile Başkanlığımıza bildirilmesi zorunlu olan stantta görevlendirilecek personelin listesi (Bildirilen personelin adı-soyadı ve iletişim bilgileri yazılı yaka kartları, standın açık olduğu süre boyunca yakalarında takılı olmak zorundadır.)
  • Dekont (Kalan ödeme; müracaat dilekçesi Başkanlık makamınca havalesi yapıldıktan sonra yapılacaktır. Ücret yatırılırken “alıcı” kısmına muhakkak “Selçuk Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı” şeklinde yazılmalıdır. Aksi halde ödeme yapılmış sayılmaz.)

belgeleri ile birlikte aşağıda belirtilen (g) maddesinde belirtilen Ek 1-2-3-4 formları ile birlikte başvuru yapılarak, Üniversitenin uygun görmesi üzerine toplam bedelin ödendiğine dair dekont teslim edildikten sonra stant açılabilir.

c) Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Kabahatler Kanunlarına uyulmaması hallerinde öğrenci, firma, kamu kuruluşları, kişi veya kişiler sorumludurlar.

ç) Başvuru dilekçesiyle verilen yayın listesi dışında bulunan yayınlar ve bandrolsüz yayınların satışı yapılmayacaktır. Tespiti halinde ilgili firma, kamu kuruluşları ile kişi veya kişiler sorumlu olacak ve konu ile ilgili kanuni işlemler yapılacaktır.

d) Öğrenci, firma, kamu kuruluşları, kişi veya kişiler yapmak istedikleri etkinlik ve sosyal faaliyetler ile ilgili tanıtım araçları örneğini Daire Başkanlığına verecekleri dilekçeye (süresi ve kaç adet asılacağının belirtildiği ) eklemeleri gerekmektedir.

e) Ticari gelir amaçlı; reklam, tanıtım, stant vb. talepler ve uygulamalar öğrenci toplulukları etkinlikleri olarak talep edilemez.

f)  Üniversite birimlerinde açılacak stant ve duyurularda Yönetim Kurulu tarafından belirlenen ücretler geçerlidir ve ayrı yerlerde açılacak stantların her biri için ayrı ücret alınır.    

g)  Talep edilen kitap stantları ile ilgili olarak; satışı ve tanıtımı yapılacak kitap listelerinin Başvuru Dilekçesi (Ek-1) ekine konularak, ilgili kitap listesinin onaylanması, stant bedelinin ödenmesi ve ödemeye ilişkin belge ile Yönerge ekinde bulunan Bilgi Formu (Ek-2) ile Taahhütname Formu (Ek-3) ve Başvuru Formu (Ek-4)'ün imzalanarak Daire Başkanlığına ulaştırılmasından sonra stant açılabilir.

h) İzinleri onaylanan faaliyetlerde kesinlikle ücret iadesi yapılmaz. Erteleme taleplerinde ise; erteleme gerekçelerinin ispatı olacak yasal belgeleri ile müracaat edildiği takdirde “uygundur” havalesinin yapıldığı tarihten itibaren en az 3 (üç) iş günü sonrasından başlamak üzere uygun görülmesi halinde erteleme yapılabilir.

 

DİĞER KURUM FAALİYETLERİ İÇİN (YAYINEVLERİ DIŞINDAKİ) ;

Selçuk Üniversitesi Ticari Reklam, İlan, Afiş, Stant Ve Tanıtım Araçları İle Üniversite Fiziki Mekânlarının Kullanımına İlişkin Uygulama Yönergesi çerçevesinde; reklam ve tanıtım yapmak amacıyla açılan/ asılan tanıtım araçları ve Üniversitenin fiziki mekânlarının kullanımı ile ilgili iş ve işlemlerin uygulanmasında aşağıda belirtilen genel ilkeler esas alınır.

a) Talepte bulunacak olan öğrenci, firma, kamu kuruluşları tüm gerçek veya tüzel kişilerin Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığına dilekçe ile başvurması gerekmektedir.

İleri tarihli tahsis talebinde bulunacak olanların tespit edilen toplam ücretin(talep günü X ücret) %10’nunu avans olarak Strateji Geliştirme Daire Başkanlığının TR 1500015 00158 00729 0288909 Vakıfbank/Kampüs Şubesi’ndeki IBAN no’lu hesabına yatırdığına dair dekontu teslim etmesiyle kayıtları alınarak rezervasyon yapılır.  Rezervasyon yaptıranların stant açma talep tarihinden en az 3 hafta önce başvuru yapmaları gerekmektedir. Başvuru yapmayanların referansları iptal edilerek yatırılan avans ücreti geri iade edilmeden özel ödenek hesabına irat kaydedilir.

b) Talep edilen kitap stantları ile ilgili olarak; Kültür Bakanlığının belirlediği şartları taşıyan ve Yayıncılar Meslek Birliğinin, 5846 sayılı kanuna göre bulundurulması zorunlu olan;

  • Vergi Levhası örneği (onaylı)
  • Ticaret odasından alınan Oda Sicil Kayıt ve Faaliyet Belgesi
  • Valiliklere bağlı Ticaret İl Müdürlüklerinden alınan Kapıdan Satış Yetki Belgesi,
  • Satışı ve tanıtımı yapılacak materyallerin isim listesi
  • Müracaat esnasında kurum kimlik fotokopileri ile Başkanlığımıza bildirilmesi zorunlu olan stantta/faaliyetlerde görevlendirilecek personelin listesi (Bildirilen personelin adı-soyadı ve iletişim bilgileri yazılı yaka kartları, standın açık olduğu süre boyunca yakalarında takılı olmak zorundadır.)
  • Dekont (Kalan ödeme; müracaat dilekçesi Başkanlık makamınca havalesi yapıldıktan sonra yapılacaktır. Ücret yatırılırken “alıcı” kısmına muhakkak “Selçuk Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı” şeklinde yazılmalıdır. Aksi halde ödeme yapılmış sayılmaz).

 

belgeleri ile birlikte aşağıda belirtilen (g) maddesinde belirtilen Ek 1-2-3-4 formları ile birlikte başvuru yapılarak, Üniversitenin uygun görmesi üzerine toplam bedelin ödendiğine dair dekont teslim edildikten sonra stant açılabilir.

c) Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Kabahatler Kanunlarına uyulmaması hallerinde öğrenci, firma, kamu kuruluşları, kişi veya kişiler sorumludurlar.

ç) Başvuru dilekçesiyle verilen yayın listesi dışında bulunan yayınlar ve bandrolsüz yayınların satışı yapılmayacaktır. Tespiti halinde ilgili firma, kamu kuruluşları ile kişi veya kişiler sorumlu olacak ve konu ile ilgili kanuni işlemler yapılacaktır.

d) Öğrenci, firma, kamu kuruluşları, kişi veya kişiler yapmak istedikleri etkinlik ve sosyal faaliyetler ile ilgili tanıtım araçları örneğini Daire Başkanlığına verecekleri dilekçeye (süresi ve kaç adet asılacağının belirtildiği ) eklemeleri gerekmektedir.

e) Ticari gelir amaçlı; reklam, tanıtım, stant … vb. talepler ve uygulamalar öğrenci toplulukları etkinlikleri olarak talep edilemez.

f)  Üniversite birimlerinde açılacak stant ve duyurularda Yönetim Kurulu tarafından belirlenen ücretler geçerlidir ve ayrı yerlerde açılacak stantların her biri için ayrı ücret alınır.    

g)  Talep edilen kitap stantları ile ilgili olarak; satışı ve tanıtımı yapılacak kitap listelerinin Başvuru Dilekçesi (Ek-1) ekine konularak, ilgili kitap listesinin onaylanması, stant bedelinin ödenmesi ve ödemeye ilişkin belge ile Yönerge ekinde bulunan Bilgi Formu (Ek-2) ile Taahhütname Formu (Ek-3) ve Başvuru Formu (Ek-4)’nun imzalanarak Daire Başkanlığına ulaştırılmasından sonra stant açılabilir.

h) İzinleri onaylanan faaliyetlerde kesinlikle ücret iadesi yapılmaz. Erteleme taleplerinde ise; erteleme gerekçelerinin ispatı olacak yasal belgeleri ile müracaat edildiği takdirde “uygundur” havalesinin yapıldığı tarihten itibaren en az 3 (üç) iş günü sonrasından başlamak üzere uygun görülmesi halinde erteleme yapılabilir.

 

 AFİŞ / İLAN / BİLBOARD DUYURUSU VE FAALİYETLERİ İÇİN ; 

Selçuk Üniversitesi Ticari Reklam, İlan, Afiş, Stant Ve Tanıtım Araçları İle Üniversite Fiziki Mekânlarının Kullanımına İlişkin Uygulama Yönergesi çerçevesinde; reklam ve tanıtım yapmak amacıyla açılan/ asılan tanıtım araçları ve Üniversitenin fiziki mekânlarının kullanımı ile ilgili iş ve işlemlerin uygulanmasında aşağıda belirtilen genel ilkeler esas alınır

a) Talepte bulunacak olan öğrenci, firma, kamu kuruluşları tüm gerçek veya tüzel kişilerin Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığına dilekçe ile başvurması gerekmektedir.

İleri tarihli tahsis talebinde bulunacak olanların tespit edilen toplam ücretin(talep günü X ücret) %10’nunu avans olarak Strateji Geliştirme Daire Başkanlığının TR 1500015 00158 00729 0288909 Vakıfbank/Kampüs Şubesindeki IBAN no’lu hesabına yatırdığına dair dekontu teslim etmesiyle kayıtları alınarak rezervasyon yapılır.  Rezervasyon yaptıranların stant açma talep tarihinden en az 3 hafta önce başvuru yapmaları gerekmektedir.  Başvuru yapmayanların referansları iptal edilerek yatırılan avans ücreti geri iade edilmeden özel ödenek hesabına irat kaydedilir.

b) Talep edilen afiş asma isteği ile ilgili olarak müracaat esnasında teslim edilmesi gereken evraklar;

  • Selçuk Üniversitesi Afiş / İlan Asma Taahhütnamesi (Afiş/İlanı asılacak olan kurumlar tarafından imzalanıp kaşelenmesi gerekmektedir.)
  • İlan Edilecek Afiş veya İlan örneği (Onaylı taslağı da olabilir)
  • Kurum Açma İzin Belgesi
  • Vergi Levhası
  • Ticaret odasından alınan Oda Sicil Kayıt ve Faaliyet Belgesi
  • Afiş veya ilan asmak için görevlendirilen personelin adı-soyadı ve iletişim bilgileri.
  • Dekont (Kalan ödeme; müracaat dilekçesi Başkanlık makamınca havalesi yapıldıktan sonra yapılacaktır. Ücret yatırılırken “alıcı” kısmına muhakkak “Selçuk Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı” şeklinde yazılmalıdır. Aksi halde ödeme yapılmış sayılmaz.)

belgeleri ile birlikte dilekçe ile başvuru yapılması gerekmektedir.

c) Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Kabahatler Kanunlarına uyulmaması hallerinde öğrenci, firma, kamu kuruluşları, kişi veya kişiler sorumludurlar.

d) Öğrenci, firma, kamu kuruluşları, kişi veya kişiler yapmak istedikleri etkinlik ve sosyal faaliyetler ile ilgili tanıtım araçları örneğini Daire Başkanlığına verecekleri dilekçeye (süresi ve kaç adet asılacağının belirtildiği ) eklemeleri gerekmektedir.

e) Ticari gelir amaçlı; talepler ve uygulamalar öğrenci toplulukları etkinlikleri olarak talep edilemez.

f) Üniversite birimlerinde asılacak afiş ve duyurularda Yönetim Kurulu tarafından belirlenen ücretler geçerlidir.

g)  Talep afiş ve duyurular ile ilgili olarak; asılacak afişlerin Başvuru Dilekçesi (Ek-1) ekine konularak, ilgili talebin onaylanması, ücret bedelinin ödenmesi ve ödemeye ilişkin belge ile Yönerge ekinde bulunan Bilgi Formu(Ek-2) ile Taahhütname Formu (Ek-3)Başvuru Formu-Ücretli- (Ek-4), ve Başvuru Formu-Ücretsiz- (Ek-4)’ün imzalanarak  Daire Başkanlığına ulaştırılmasından sonra stant açılabilir.

Yönerge için tıklayınız.

Fiyat Listesi için tıklayınız.


68688
Öğrenci
390398
Mezun
3154
Akademik Personel
4354
İdari Personel
24
Fakülte
7
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu