HIZLI ERİŞİM
İyileştirmeler

S.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ DIŞ PAYDAŞ İYİLEŞTİRME RAPORLARI

 

ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ

Mezun öğrenciler Almanca konuşma becerilerinin mezun olmalarına rağmen yeterli düzeyde olmadığını, kendilerini söz konusu dilde hala rahat bir şekilde ifade edemediklerini belirtmişlerdir. Erasmus + Kurum Koordinatörlüğü Almanca Konuşma kulübü etkinliği başlatılmıştır.

Alman dili ve kültürünü yakından tanıma imkânı sunan Erasmus değişim programının bulunmaması hakkındaki görüşlerini bildirmişlerdir. Almanya Münster Üniversitesi ile Erasmus değişim programı kapsamında anlaşma yapılmıştır. Almanya Braunschweig Üniversitesi ile de bir Erasmus değişim programı anlaşması yapılması planlanmaktadır.

Millî Eğitim Bakanlığına bağlı Anadolu liselerinde Almanca dersinin zorunlu ders olmaktan çıkartılması nedeniyle yaşadıkları ve ileride de yaşamaları muhtemel olan mağduriyetlerini dile getirmişlerdir. Bu konu ile ilgili gereken tedbirlerin alındığı, yabancı dil olarak Almanca dersinin Millî Eğitim Bakanlığı tarafından İlköğretim aşamasına getirileceği ile ilgili çalışmaların başlatıldığı, Millî Eğitim Bakanlığında görev yapan mezun öğrencilerimizin herhangi bir mağduriyet yaşamamaları konusunda gerekenin yapılacağı konusu dış paydaşlara iletilmiştir.

 

ARAP DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ

Toplum Temelli Göç Programları Koordinatörlüğü kapsamında yürütülen Toplum Merkezlerinin temel amacı; bütün zarar görebilir toplulukların ve bireylerin temel haklara erişiminin sağlanmasına psikolojik, sosyal ve ekonomik iyilik hallerini güçlendirerek toplumsal dayanıklılık ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesi, sanatsal ve kültürel faaliyetler, Topluluk katılımı ve Hesap Verebilirlik çalışmaları kapsamında Danışma Kurulları, Komite Toplantıları ve Gönüllülük faaliyetleri yürütmektedir.

 

Türk Kızılay Konya Toplum Merkezi Sosyal Uyum Programı kapsamında Türkçe Kursları, Meslek Kursları ve El sanatları alanında kurslar açarak yerel ve göçmen bireylerin uygulanan hizmetlerden faydalanmaları sağlanarak sosyalleşmeleri ve farklı kültürden bireylerin birbirlerini tanımaları ve farkındalıklarının arttırılması amaçlanmaktadır.

 

Türk Kızılay Konya Toplum Merkezi Sosyal uyum programı kapsamında 2024 yılı içerisinde oluşturulan yapılandırılmış eğitimlerin sahada uygulanması beklenmektedir. İlgili eğitim ve seminer modülleri şu şekildedir;

 

Çatışma Çözümü (Yetişkin)

  • Kazanımlar
  • Farklı görüşler karşısında problem çözme becerisi geliştirir.
  • Olası çatışmaların çözüm yollarını kavrar.
  • Çatışma karşısında nasıl davranılması gerektiğini keşfeder.
  • Farklı millet veya kültür yoluyla doğabilecek çatışmaları çözümler.

 

Farklılıklara saygı (Genç ve Yetişkin)

  • Kazanımlar
  • Toplumsal farklılıklar hakkında farkındalık kazanır.
  • Toplumsal farklılıklara karşı saygı kazanır.
  • Farklılıkların toplumsal katkı anlayışını kazanır.

 

İletişim (Genç ve Yetişkin)

  • Kazanımlar
  • İletişimin günlük yaşamındaki etkisinin farkına varır.
  • Kültürel farklılıkları anlar ve farklı kültürlerle nasıl iletişim kuracağını öğrenir
  • İletişim becerilerini nasıl geliştirebileceğini öğrenir.
  • İletişimi engelleyen durum ve davranışları bilir.

 

Ne Hissettin (Yetişkin)

  • Kazanımlar
  • Evrensel duyguları bilir.
  • Olumlu başa çıkma stratejileri öğrenir.
  • Olumsuz başa çıkma stratejilerinin farkına varır.

 

Takım Çalışması (Genç ve Yetişkin)

  • Kazanımlar
  • Takım çalışmaları konusunda bilgi, beceri ve deneyim kazanır.
  • Birlikte çalışma ve birlikte yaşama kültürü geliştirir.
  • Farklılıkların takım çalışması için avantajlarını kavrar.
  • Eşitliği içselleştirir.

 

 

 

 

Toplumsal Sorumluluklar (Yetişkin)

  • Kazanımlar
  • Toplumsal sorumluluklar hakkında farkındalık kazanır.
  • Toplumsal sorumluluklar hakkında eleştirel bakış açısı kazanır.
  • Farklı kültürle bir arada yaşama becerisi geliştirir.

 

Yukarıda aktarılan program içerikleri doğrultusunda 06.02.2023 tarihinde Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arap Dili ve Edebiyatı ve Fars Dili ve Edebiyatı bölüm başkan yardımcısı ve bölüm hocaları ile bir görüşme gerçekleştirilmiştir.

Görüşme kapsamında bölüm de eğitimine devam eden öğrencilerin kapasitelerinin arttırılması belirtilen eğitimlerin öğrencilere verilmesi ve bölüm kapsamında eğitim gören öğrencilere yönelik Toplum Merkezi faaliyetlerinin anlatılması ve sonrasında gönüllü olmak isteyenlerin Toplum Merkezine yönlendirilmesi hususunda toplantı gerçekleştirilmiştir.

 

Toplantı kapsamında Çocuk programları Akademik Destek Projesi kapsamında Arapça ve Farsça bölüm öğrencilerinden destek alınarak göçmen çocukların okul hayatına adaptasyonları ve uyumunu desteklemek maksadıyla ödev desteklerine yönelik ortak çalışma yapılabileceği görüşülmüştür.

Toplantıda bölüm öğrencilerinin dinleme, anlama ve konuşma yetilerinin ve kapasitelerinin arttırılmasına yönelik Toplum Merkezi bünyesinde kayıtlı olan Göçmen gönüllülerimizden destek alarak konuşma kulüpleri gerçekleştirebileceğimiz hususu görüşülmüştür.

Bu doğrultuda Farsça bölümünde toplamda 30 civarı öğrenci bulunduğunu belirtmişlerdir. Arap Dili ve Edebiyatı bölümünde 400 civarında bir öğrenci potansiyeli olduğunu öğrenmiş bulunmaktayız.

Bölüm kapsamında öğrencilerin hali hazırda bütünleme sınavları süreçlerini yürüttükleri ve ikinci dönemin başlaması ile ilgili konulara yönelik görüşme gerçekleştirileceği belirtilmiştir.

Belirtilen Toplantı gündem maddeleri doğrultusunda Bölüm hocalarının destekleri ve yönlendirmeleri ile önümüzde ki süreçte ortak çalışmalar yapılabileceği hakkında fikir birliği sağlanarak görüşme sonlandırılmıştır.

 

 

 

 

 

FARS DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ

06.02.2024 tarihinde saat 10:00 da Edebiyat Fakültesinde Kızılay Konya şubesi Sosyal Etkinlikler Birimi görevlisi Mustafa AYTEKİN ile görüşme sağlanmıştır. Biriminde yapılan hizmetler hakkında vermiş olduğu bilgiler çerçevesinde bizim ile ilgili olanları üzerinde durularak değerlendirmeler yapılmıştır.

İlk olarak öğrencilerimizi bilgilendirmek amacıyla öğrencilerimizle görüşme istekleri olduğunu bildirdiler.

İkinci olarak; gönüllü olmak isteyen öğrencilerimizle gönüllülük esasına dayalı olmak üzere çalışma taleplerinin olduğunu ilettiler.

Son olarak da ilkokul ve ortaokul düzeyinde yaptıkları ziyaretler kapsamına bizleri de dâhil etmek istediler.

Bölüm kurulumuzun yaptığı değerlendirme sonucunda; kendilerinin gelerek yaptıkları etkinlikler vb. hususlarda öğrencilerimize bilgi paylaşımında bulunabilmeleri için zemin hazırlama konusunda yardımcı olacağımız; ancak diğer hususların ilerleyen süreçte değerlendirileceği iletildi.

05.02.2024 tarihinde saat 10:00 da Edebiyat Fakültesinde Yazma eserler kurumu Konya  Bölge Müdürü Bekir ŞAHİN ile görüşme sağlanmıştır.

Yazma eserler kurumu Konya  Bölge Müdürü Bekir ŞAHİN, yazma ve nadir eserleri ile yerli ve yabancı araştırmacılara zengin bir koleksiyon sunulan kurumlarında, Fars Dili ve Edebiyatı Öğretim Elemanları ve bölüm öğrencilerine her zaman gereken yardım ve kolaylığın sağlanacağını söylemişlerdir.

 

FRANSIZ DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ

Bölümümüzün Paydaşlarla yaptığı telefon ve whatsapp görüşmeleri, online toplantılar sonucunda aşağıda belirtilen geri dönüşümler dikkate alınarak söz konusu Bölümümüzde iyileştirmeler yapılmıştır ve önümüzdeki süreçlerde yapılması planan etkinlikler belirtilmiştir.

Bölümümüzde paydaşlarımızın yaptığı geri dönüşümler sonucunda ileriki süreçlerde şiir çevirisi atölyeleri düzenlenmesi planlanmaktadır.

Çizgi yayınevinde Bölümümüz Öğretim Üyeleri tarafından yayımlanan eserler üzerine incelemeler yapılmıştır.

Bölümümüz Frankofoni Topluluğu kapsamında düzenlenen etkinliklerin içerikleri konusunda Paydaşlarımızla bilgi paylaşımları yapılmıştır.

Frankofoni topluluğu tarafından çıkarılan Frankofoni dergisi içerikleri Paydaşlarımız tarafından incelenerek dergimiz içerik bakımından zenginleştirilmiştir.

Paydaşlarımızın önerisi üzerine yazar ve şair tanıtım günleri Bölümümüz tarafından yapılması planlanmaktadır.

Yayınevlerinin işbirliği dahilinde eser çevirisi incelemeleri planlanmaktadır.

Bölüm müfredatı ve ders içeriklerinin güncel ve Avrupa standartlarına uygun olması açısından Paydaşlarımızdan görüşler alınmış ve içerikler bu çerçevede düzenlenmiştir.

 

İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ

Bölümümüzde paydaşlarımızla ilgili ilerde yapılması planlanan etkinlikler kararlaştırılmıştır.

Dış paydaş ağımızın genişletilmesi için bölüm Erasmus koordinatörümüz Arş. Gör. Göktuğ Börtlü çeşitli üniversitelerle görüşmeler gerçekleştirmiştir.

Dış paydaşlarımızla gerçekleştirilecek personel hareketliliği çalışmaları için planlamalar yapılmıştır.

 

KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT BÖLÜMÜ

Bölümümüz 10.05.2023 tarihinde Özbekistan Devlet Dünya Dilleri Üniversitesi Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü ile öğretim elemanı ve öğrenci değişimi, ortak proje, seminer, konferans düzenlenmesi gibi akademik ve bilimsel çalışmalara imkân sağlayan bir memorandum imzalamıştır. Söz konusu memorandum çerçevesinde Özbekistan Devlet Dünya Dilleri Üniversitesi Karşılaştırmalı Edebiyat bölümü öğretim üyeleri Prof. Dr. Gulnoz Xallieva Iskandarovna ve Doç. Dr. Turaeva Bahor Bahriddinovna fakültemizde 26 Ekim 2023 tarihinde “Nevai ve Shakespeare ile Özbek Edebiyatı” başlıklı bir konferans vermişlerdir.  Söz konusu toplantının bilgileri güncel web sayfamızda mevcuttur.

Ayrıca yapılan memorandum çerçevesinde 7-8 Mayıs 2024 tarihinde Özbekistan Dünya Dilleri Devlet Üniversitesi’nde “Karşılaştırmalı Edebiyat ve Dünya Edebiyatının Güncel Sorunları” başlıklı uluslararası bilimsel ve uygulamalı bir sempozyum planlanmaktadır.

 

RUS DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ

Bölümümüzde paydaşlarımızla ilgili ilerde yapılması planlanan etkinlikler kararlaştırılmıştır.

Paydaşlarımızla kurulacak olan öğrenci topluluğu ile koordineli çalışma kararı alınmıştır.

Dış paydaşlarımızla öğrencilerimizi kariyer alanında bir araya getirecek toplantılar yapma kararı alınmıştır. Öğrencilerimize kariyer planlamasında yol gösterme amaçlı paydaşlarımızın panelleri planlanmıştır.

 

 

 

SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ

  1. Sınıfta eğitim gören öğrencilerimizin pek çoğu formasyon eğitimi almaktadırlar. Bu eğitimin pratik kısmını tamamlayabilmeleri için üniversite içerisinde öğretim üyesi ve üniversite dışında T.C. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda felsefe grubu branşına sahip uygulama öğretmenliği adı altında ifade edilen danışmanlık hizmeti almaları gerekmektedir. Bu hususta öğrencilerimizin bahsi geçen eğitimlerini tamamlayabilmeleri için gerekli iletişim bölümümüzce kurulmuştur. Bundan sonraki süreçte uygulama öğretmenlerimizin danışmanlığı sürecinde edindikleri tecrübeler bölümümüzce dikkate alınacak ve böylece kurum içerisinde bu sürecin daha iyi yürütülmesi planlanacaktır. Ekteki dosyada öğrenci, öğretmen ve öğretim üyesi düzeyindeki paydaşların isimleri mevcut bulunmaktadır.

Farklı üniversitelerin sosyoloji bölümlerinde görev yapan öğretim üyeleri özellikle güncel akademik çalışmaları takip etmek, sosyolojinin genel ve güncel ilgilerini takip etmek açısından önemli görünmektedir. Dış paydaşlarımızla kurulan bu iletişimlerimiz üniversite ve bölüm içi faaliyetlerimizde konferans, sempozyum, kitap çalışması vs. çeşitli sosyal, kültürel ve akademik etkinlikler eklemek suretiyle olumlu etkileri olmaktadır. Nitekim bu etkinliklerin bir kısmı bölüm web sayfamızda ve sosyal medya hesaplarımızda paylaşılmıştır. 2023 yılı ve öncesinde olduğu gibi bundan sonraki yıllarda da gerek diğer üniversitelerin sosyoloji bölümlerinden gerekse de farklı bölümlerden dış paydaşlarla ilgimiz artarak devam edecektir.

2023 yılı içerisinde, öğrencilerimizi mezuniyet sonrasına hazırlamak açısından Kariyer Planlama dersi eklenmiştir. Bununla beraber bölüm içerisinde dış paydaşlarımızla kurduğumuz ilişkinin sonucu olarak çeşitli sosyal, kültürel, mesleki ve akademik etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Düzenlenmiş bu etkinliklere bölüm öğretim üyelerimiz başta olmak üzere öğrencilerimizin yoğun katılımları gözlemlenmiştir. İç paydaşlarımızın bahsi geçen etkinliklere ilişkin genel kanaatinin son derece olumlu olduğu yönünde geri bildirimler saptanmıştır. Dolayısıyla bu etkinlikler iç ve dış paydaşlarımız açısından toplumsal fayda esasına uygundur. Geçtiğimiz yıllarda icra edildiği üzere sonraki yıllarda da bu tarz etkinlikler yapılması planlanmaktadır.

 

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ

MEB (Formasyon öğretmenlik uygulamasında görev alan uygulama öğretmenleri)

2023-2024 bahar yarıyılından itibaren formasyon eğitimi alan son sınıf öğrencileri, öğretmenlik uygulamasında görev alan öğretim üyeleri ve uygulama öğretmenleriyle formasyon eğitiminin uygulanma sürecine ilişkin anket yöntemiyle görüş alışverişinde bulunularak geri dönüşler çerçevesinde bölüm bazlı iyileştirmeler yapılması planlanmaktadır.

 

 

Prof. Dr. Abdurrahman Özkan

Bölümümüzde okutulan lisans ders havuzundaki derslerden Türkiye Türkçesi Gramerine Giriş I dersinin Türkiye Türkçesi Şekil Bilgisi; Türkiye Türkçesi Gramerine Giriş II dersinin Türkiye Türkçesi Ses Bilgisi; Türkiye Türkçesi Grameri I-II derslerinin Türkiye Türkçesi Kelime Bilgisi I-I; Eski Türkçe I dersinin Köktürkçe, Eski Türkçe II dersinin Uygur Türkçesi; Orta Türkçe I dersinin Karahanlı Türkçesi, Orta Türkçe II dersinin Harezm Türkçesi olarak bölüm kurulu tarafından değiştirilmesine dönük kararla ilgili Prof. Dr. Abdurrahman Özkan’la görüş alışverişinde bulunulmuştur. Söz konusu derslerde yapılacak değişikliklerin lisans öğrencilerinin Türkçenin tarihî lehçeleri ve Türkiye Türkçesine hâkimiyetlerini artırma ve öğrenme becerilerini pekiştirme açısından önemli katkı sağlaması yanında yatay geçişlerde intibak işleminin sağlıklı şekilde yapılabilmesine de imkân sunacağı düşüncesi beyan edilmiştir. Bu çerçevede ilgili derslerde 2023-2024 eğitim öğretim yılı güz döneminden itibaren değişiklik yapılmıştır.

 

URDU DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ

TRT Urdu Bölüm Başkanı Dr. Furkan HAMİT’le gerçekleştirdiğimiz dış paydaş toplantısında Türkiye’de Urdu dili ve Pakistan kültürünün tanıtımı üzerine görüşmelerde bulunulmuştur. Bunun yanı sıra Urdu Dili ve Edebiyatı Bölümümüze öğrenci alımı tekrar gerçekleştirildiğinde TRT Urdu Bölümü’nde son sınıf öğrencilerine staj yaptırılması; yine Pakistan’ın en önde gelen şahsiyetlerinden Muhammed İkbal ile ilgili anma töreni ve “Pakistan Kuruluş Günü Etkinlikleri” yapılması görüşülmüştür.

            Government College Öğretim Üyesi ve yazar Khalid SANJARANI ile yapılan görüşmede Pakistan-Türkiye ilişkileri hakkında karşılıklı olarak senede bir kez olmak üzere sempozyum/panel veya kongrenin düzenlenebileceği görüşülmüştür.    


68093
Öğrenci
381005
Mezun
3130
Akademik Personel
4317
İdari Personel
24
Fakülte
8
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu