HIZLI ERİŞİM

Konukevine Misafir Kabulü ve Uygulama Esasları

Selçuk Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı Konuk evlerinin yönetimi, yararlanma usul ve esaslar ile uygulamaya ilişkin hususları, "KONUKEVİ YÖNERGESİ" ile düzenlenmiştir. Konaklamaya esas İlgili bölüm ve maddeler aşağıda belirtilmiştir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Konukevinden Yararlanacak Kişiler, Başvurular, Yararlanma Süreleri, İbraz Edilecek Belgeler

 

MADDE 25

Konukevinde misafir olabilecek kişiler şunlardır:

1) Üniversite bünyesinde çalışan veya emekli olan personel ile eşleri, çocukları,

2) Üniversitenin eğitim-araştırma faaliyetlerine katılmak veya resmi temaslarda bulunmak üzere kısa süreli olarak gelen araştırmacılar, yabancı uyruklu öğretim elemanları, öğrenciler, misafirler ve ziyaretçiler,

3) Tüm kamu personeli ile eşleri ve çocukları,

4) Üniversitede eğitim gören öğrencilerin Konya dışında ikamet eden velileri ve yakınları,

5) Rektörlük tarafından uygun görülen diğer ziyaretçiler,

6)Üniversitenin Öğrenci Yurtları Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda Yurtlar ve Burslar Koordinatörlüğünün uygun bulduğu veya burslu olarak konaklamaları kabul edilen ihtiyaç sahibi öğrenciler,

7) Yönetim Kurulunca yararlanması uygun görünenler, yararlandırılır.

 

 

Başvurular

MADDE 26

(1) Konukevinde kalmak isteyen misafirler e-posta yoluyla ya da bizzat konukevine gelerek başvuruda bulunabilirler. Başvuruları Kabul edilen misafirler kendilerine bilgi verildikten sonra konukevinde kalmaya başlayabilirler.

 

 

İbraz Edilecek Belgeler

MADDE 27

Konukevinden yararlanabilmek için aşağıda listelenen kimlik belgelerinden en az bir tanesi ve konaklama ücretinin yatırıldığına dair banka makbuzu veya dekont ibraz edilmelidir.

a) Türkiye Cumhuriyeti nüfus cüzdanı,

b) Türkiye Cumhuriyeti çipli kimlik kartı.

c) Süresi geçerli pasaport,

d) TC kimlik numarası yazılı olan sürücü belgesi,

e) Kamu Personeli ise kurum kimlik kartı,

f) Görevlendirme belgesi (varsa),

g) Beraberinde eşi olanların, eşlerine ait a, b, c, d, e ve f maddelerindeki geçerli kimliklerden bir tanesini veya evlenme cüzdanını; bakmakla yükümlü oldukları çocuklarına ait a, b, c, d, e ve f maddelerindeki geçerli kimliklerden bir tanesi,

h) Konaklama ücretini yatırdıklarına dair banka makbuzu veya dekont.

 

 

Yararlanma Süreleri

MADDE 28

Doğal afetler ve konukevinde kalmakta olan ihtiyaç sahibi öğrenciler dışında, konukevinden kısa süreli, geçici görev, seminer, kongre, sportif faaliyetler vb. sebepler ile en fazla 15 gün yararlanılabilir. Bu süreden fazla kalışlar Yönetim Kurulunun iznine tabidir.

 

 

 

 

Konukevi Ücreti

MADDE 32

1) Konukevi ücretleri, her yıl Maliye Bakanlığınca yayınlanan genelgeler ve uygulama talimatları uyarınca Üniversitenin Konukevi Koordinatörünün önerisi doğrultusunda Sosyal Tesisler Yürütme Kurulunda görüşülerek Rektörün onayı ile belirlenir.

2) Her yıl itibariyle belirlenen konaklama ve diğer hizmet bedelleri Daire Başkanlığının web sitesinde yer alması sağlanır.

3) Konukevi sorumlularınca her bir konuk için "Konuk Hesap Kartı" tutulur. Tahsilatlar bu hesap kartlarına göre yapılır. "Konuk Hesap Kartı" Daire Başkanlığınca seri ve sıra numaralı bastırılarak Konukevi sorumlularına zimmetle teslim edilir.

4) Konaklama bedelleri konukevine giriş tarihinden itibaren gün hesabına göre hesaplanır. Kısa süreli konaklama ücretleri giriş sırasında, uzun süreli konaklama ücretleri ise 15 (onbeş) günlük olarak peşin tahsil edilir.

5) Uzun süreli olarak Konukevinde kalmak isteyenlerden konukevi ve eşyalarına verilebilecekleri zararları karşılamak üzere Yürütme Kurulunca oda tiplerine göre her yıl belirlenecek miktarda depozito alınır. Alınan depozito, konukların konukevi ile ilişiği kesildikten sonra iade edilir.

6) Konukevi idaresince saptanan zarar depozitodan karşılanır. Zarar miktarının depozitoyu aşması halinde aradaki fark konuktan tahsil edilir. Konuklar tarafından ödenmeyen hizmet bedelleri ile zarar miktarları Üniversite Hukuk Müşavirliğine intikal ettirilerek takip ve tahsili sağlanır.

7) Konaklama ve diğer hizmet bedelleri, Daire Başkanlığının belirleyeceği bir görevli tarafından makbuz karşılığında, POS cihazı kullanılarak veya konukların konukevinin banka hesabına yatırması suretiyle tahsil edilir.

8) Depozito iadeleri ve tahsilât tutarlarından yapılacak iadeler, iade gerekçeleri belirtilmek suretiyle Daire Başkanlığınca yapılır.

9) Tahsilat için kullanılan makbuzlar Daire Başkanlığınca seri ve sıra numaralı olarak bastırılır ve tahsilat için yetkilendirilen personele zimmetle teslim edilir. Makbuz ciltleri, kullanıldıkça, kullanılmış olanlar geri alınmak suretiyle personele verilir. Makbuzlar, birisi dip koçan olmak üzere üç nüshalı olur, bir nüshası parayı teslim edene, diğer nüshası ise muhasebe sorumlusuna verilir.

 

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Konukevine Kabul ve Ayrılma,

Konukevinde Kalan Misafirlerin Yükümlülükleri, Hizmetler

 

Konukevine Kabul

MADDE 34

1) Konukevlerinden uzun süre yararlanmak isteyenler, kalış süresinin ve birlikte kalacağı kişi sayısının belirtildiği ön rezervasyon formu ile Daire Başkanlığına başvuruda bulunur. Daire Başkanlığınca yapılan değerlendirme sonucunda konukevine kabulü uygun görülen konuklar, konukevine kabul edilirler. Sonuç Daire Başkanlığınca ilgiliye duyurulur.

2) Konukevlerinden kısa süre yararlanmak isteyenler, kalış süresinin ve birlikte kalacağı kişi sayısının belirtildiği ön rezervasyon formu ile Sosyal Tesisler Müdürlüğüne veya Konukevi sorumlusuna başvuruda bulunur. Kısa süreli konaklayacak misafirler, konukevinin boş ve dolu oda sayıları dikkate alınarak Sosyal Tesisler Müdürü veya Konukevi Sorumlusu tarafından değerlendirilerek konukevine kabul edilir.

3) Konukevlerine giriş veya rezervasyon sırasında, konuklar görevli personele kimlik belgesi, kurum kimlik belgesi, gerekli olduğu durumlarda görev belgesi, yüksek lisans ve doktora öğrencisi konuklar öğrenci belgesi vermek zorundadırlar.

4) Konukevinde uzun süre konaklayacak misafirlere odalarında bulunan demirbaş malzemeler konaklama belgesinde belirtilmek suretiyle sağlam ve eksiksiz olarak teslim edilir.

Konukevinden Ayrılış

MADDE 35

Misafirlerin konukevinden ayrılırken uymakla yükümlü olduğu hususlar şunlardır:

1) Misafirler, konukevinden çıkış günü en geç saat 12:00'de resepsiyon görevlisine başvurarak çıkış işlemlerini tamamlamak zorundadırlar,

2) Misafirler hesap kesimi yaparken oda kartını teslim edip, odalarını boşaltmak zorundadırlar. Çıkış işlemi yapan, ancak kartını teslim etmeyip odasını boşaltmayan misafirlerin odaları, görevli personel tarafından eşya tutanağı düzenlenerek boşaltılır, tutanağa bağlanmış eşyalar on beş gün süre ile üniversitenin deposunda tutulur, bu süre sonunda teslim alınmayan eşyalar üzerindeki mülkiyet hakkından vazgeçilmiş sayılır.

3) Konukevinden çıkış işlemlerini yapmadan ve oda ücretini ödemeksizin konukevinden ayrılarak 2 gün içerisinde konukevine dönmeyenlere tahsis edilen odalar görevli personel tarafından güvenlik görevlisi nezaretinde eşya tutanağı düzenlenerek boşaltılır, tutanağa bağlanmış eşyalar on beş gün süre ile üniversitenin deposunda tutulur, bu süre sonunda teslim alınmayan eşyalar üzerindeki mülkiyet hakkından vazgeçilmiş sayılır.

4) Konukevlerinde uzun süreli konaklayan konukların tesislerden ayrılışları sırasında, oda anahtarları ve giriş sırasında teslim edilen demirbaş ve mefruşatın teslim edildiği durumda olup olmadığı konukevi sorumlu yardımcısı, kat görevlisi personel tarafından kontrol edilerek matbu konukevi sorumlusu tarafından kontrol edilerek "Geri Alma Tutanağı" düzenlemek suretiyle teslim alınır.

5) Konaklama süresinin son günü saat 12 itibariyle çıkış işlemi yapmayan misafirlerden ayrıca bir günlük ücret tahsil edilir.

6) Herhangi bir zarar tespiti durumunda, zarar bedeli konuktan tahsil edilir veya yatırdığı depozitodan kesilir.

7) Konukevi ile ilgili şikayetler sözlü ve yazılı olarak. Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı' na bildirilir.

8) Bu Yönergede yer almayan hususlarda yapılacak uygulamaya ilişkin esaslar, yürüklükteki mevzuata ve bu Yönergeye aykırı olmamak kaydı ile Rektörlük tarafından tespit edilir.

 

Konukevlerinde Uyulması Gereken Kurallar

MADDE 36

1) Konukevinde kalan konuklar aşağıda belirtilen kurallara uymak zorundadırlar:

a) Konukevlerinde kalanlar kendilerine tahsis edilen odalarda veya ortak kullanım alanlarındaki demirbaş, mefruşat ve diğer malzemeleri özenle kullanmak zorunda olup, konukevinde her ne sebeple olursa olsun neden olduğu zararları tazmin etmekle yükümlüdür.

b) Konukevine dışarıdan demirbaş eşya ve mefruşat getirilemez, odalardaki ve ortak kullanım yerlerindeki eşyaların yerleri görevli personelin izni olmadan değiştirilemez.

c) Odalarda ve ortak kullanım alanlarında, duvarlara, kapılara ve dolaplara yazı ve poster yapıştırmak, çivi çakmak gibi hasar verici fiillerde bulunmak, odalarda tadilat yapmak yasaktır.

d) Odalara yatılı ziyaretçi kabul edilemez, Odalar devir ve temlik edilemez, başkalarına kullandırılamaz, oda anahtarı başka birine verilemez.

e) Konuklar odalarda bozulabilen ve koku yapan yiyecekleri açıkta bulunduramazlar; konuklar konukevi idaresi tarafından belirlenen yerlerde yiyeceklerini muhafaza etmek, yemeklerini yapmak ve yemek zorundadırlar,

f) Konukevinde kalanlar, konukevinin işleyiş, genel temizlik ve düzenini korumakla ve odaları, banyoları, tuvaletleri ve ortak kullanım alanlarını temiz bırakmakla ve odaları belirtilen günlerde temizliğe uygun halde bulundurmakla sorumludurlar.

g) Odalarda tütün mamulleri ve alkollü içkiler içilemez, kanunen yasak olan keyif verici maddeler kullanılamaz ve bulundurulamaz, kumar oynanamaz,

h) Odalarda yasadışı, genel ahlak ve adaba aykırı resim, afiş, yazı, pankart bulunduramazlar,

i) Konuklar, çamaşır yıkama, kurutma, ütü kullanma gibi işlemlerini çamaşırhanede kurallara uyarak yapmak zorundadır. Ütü, elektrik ve gazla çalışan araç ve gereçler odalarda bulundurulamazlar. Yıkaması, kurutması ve ütülemesi hassasiyet isteyen ve özel kumaşa sahip, yüksek maddi değere sahip çamaşırlar Konukevi makinelerinde yıkanmaz, kurutulmaz ve ütülenemez. Misafir yıkanacak çamaşırlarının ceplerinde değerli yada zarar görecek herhangi bir eşyası olmadığını görevliye teslim etmeden önce kontrol eder. Doğacak zarar ve kayıp kendisine aittir.

j) Oda ve ortak kullanım alanlarında evcil dahi olsa hayvan barındırılamazlar.

k) Konuklar ve beraberindekiler güvenliği tehlikeye düşürecek, başkalarının huzurunu bozacak ve rahatsız edecek tavır ve davranışlarda bulunamazlar.

l) Para, mücevherat ve değerli eşyaların muhafaza sorumluluğu konuklara ait olup, bunların kaybından Konukevi sorumlu tutulamaz.

m) Konukevine girişlerde istenildiği takdirde kimlik belgesi ibraz edilmek, konukevi yönetimince konukevi giriş ve çıkış saatleri belirlenmiş ise giriş ve çıkış saatlerine uymak zorunludur.

n) Konuklar, konukevi ilke ve kurallarına uyulup uyulmadığının belirlenmesi amacıyla veya bakım onarım ve gerekli görüldüğü her durumda odalara girilebilmesine ve kontrol edilmesine izin vermek zorundadırlar,

o) Konuklar hizmetli personele hizmetin gereklerini yerine getirme sırasında müdahalede bulunamazlar, kişisel işlerini yaptıramazlar.

    ö) Konukevinde konaklama süresinin her ne sebeple olursa olsun sona ermesi halinde konuklar bulunduğu odayı aynı gün boşaltmak zorundadır. Konukevinde bırakılan eşyalardan konukevi sorumlu tutulamaz.

p) Kaybedilen Konukevi oda manyetik kapı kartları ve anahtarlarının ücretleri konaklayan misafirden tahsil edilir. Herhangi bir zarar tespiti durumunda, zarar bedeli konuktan tahsil edilir veya yatırdığı depozitodan kesilir.

r) Türkiye Cumhuriyeti yasaları gereğince; Konukevlerinin kapalı alanlarında ve konaklanan odalarda sigara kullanımı yasaktır. Selçuk Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Sosyal Tesisler İşletmesi kuralları uyarınca odalarda duman tespit edilmesi durumunda konaklayanın faturasına Yürütme Kurulunca belirlenen tutarda genel temizlik ücreti yansıtılır.

s) Misafirler bu yönetmelik esaslarınca hizmet almayı ve fiyat listesinde belirlenen ücreti ödemeyi kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar.

ş) Araçları resepsiyon tarafından teslim alınmaz, Konuk aracını başka araçlara ve konukevi giriş çıkışına engel olmayacak şekilde park etmek zorundadır.

t) Erken rezervasyon işlemleri en yakın atmış (60) gün sonrası için yapılabilir. Bu esnada geçerli fiyat listesi üzerinden ücreti tehsil edilmeyen rezervasyonlar geçersizdir. Konaklama başladığında konaklayanın konaklama süresini uzatma talebi, Başkanlığın ve konukevi sorumlusunun uygun görmesi halinde yapılmaktadır. Planlanan konaklamalar, tadilatlar ve temizlik faaliyetleri göz önüne alınarak talep olumlu yada olumsuz karşılanabilir. Misafirin uzatma talebi kendisine sebep göstermeksizin olumlu yada olumsuz olarak bildirilir.

u) Ücretini ödeyerek hiç konaklamayan yada erken ayrılmak isteyen misafirlerin ücretleri, düzenlenen faturaları ile ilgili iptal ve iade işlemleri Daire Başkanlığınca alınan karar çerçevesinde yapılır.

2) Konukevlerinde uyulması gereken kurallar, Konukevi Sorumlusu tarafından gerekli yerlere asılır. Yukarıdaki kurallara uymayanlar hakkında konukevi sorumlusu tarafından düzenlenen tutanak, Daire Başkanına intikal ettirilir. Daire Başkanlığınca ilgili konu konukevinde kalması uygun görülmediği taktirde konukevinden derhal çıkarılır.

3) Yukarıda belirtilen misafirlerin konukevinde uymakla yükümlü olduğu hususlar ve her ne sebeple olursa olsun konukevinden ayrılırken bıraktığı şahsi eşyalarını on beş gün içerisinde teslim almamaları halinde teslim alınmayan eşyalar üzerindeki mülkiyet hakkından vazgeçilmiş sayılacakları hususu konukevi sorumlusu tarafından konukevinde bulunan her odaya asılarak ilan edilir.

4) Birinci fıkrada belirtilen hususlara uymayan misafirler, sorumlu personel tarafından uyarılır, uyarıları dikkate almayan misafirler hakkında tutanak düzenlenir ve konu Genel Sekretere intikal ettirilir. Genel Sekreterce ilgili şahsın konukevinde kalması sakıncalı görüldüğü takdirde ilişiği kesilerek güvenlik görevlisi nezaretinde konukevinden derhal çıkartılır, gerekirse hakkında yasal işlem başlatılır.

 

Hizmetler

-Temizlik Hizmetleri

MADDE 37

Konukevlerinin temizlik işleri Daire Başkanlığının görevlendirdiği personel tarafından yapılır. Oda ve ortak kullanım alanlarının bakım, düzen ve temizliğinin belli bir plan ve program dahilinde sistemli ve sürekli bir şekilde yerine getirilir. Temizliğinin hangi sıklıkta yapılacağı Sosyal Tesisler Müdürünün hazırladığı "Temizlik Hizmetleri İş Planı" ile belirlenir ve hazırlanan plan ve programlara göre temizlik görevlilerince temizlik yapılarak, konuklara tahsis edilen çarşaf ve yastık kılıfları değiştirilir. Odalar terk edildiğinde çarşaf, havlu vb. değiştirilir ve yeni misafirin kalacağı şekle getirilir. Odaların dolu olduğu durumlarda odada kalanın talebi ve izni olmadan temizlik yapılamaz, acil durumlarda odaya girilerek, girilme sebebi, yapılan işlemler ve meydana gelen olay vb. hakkında tutanak tanzim edilir. Gerekli oda temizlik bakımını yapar, boş odalar dahil odaları havalandırır. Yapılan temizlik hizmetlerinin takibi "Günlük Temizlik Takip Çizelgeleri" düzenlenmek suretiyle konukevi sorumlularınca yapılır. Konukevleri belirli periyotlarla haşere ile mücadele için ilaçlanır, ilaçlanan alan ve odaları gösteren, ilaçlama firması ile konukevi sorumlusunun imzasını taşıyan belge düzenlenir.

-Çamaşır ve Ütü Hizmetleri

MADDE 38

Konuklar, çamaşır yıkama, kurutma, ütü kullanma gibi işlemlerini konukevi idaresince belirlenen alanlarda yapar.

1) Çamaşırhane hizmetinden yaralanmak istemeyen konuklar çamaşırhaneyi ve ütüyü Yürütme Kurulunca belirlenen ücreti karşılığı kullanabilirler. Konukların isteği üzerine, konukevi görevlilerine teslim edilen çamaşırlar ücret karşılığında yıkanır ve teslim edilir. Yıkaması, kurutması ve ütülemesi hassasiyet isteyen ve özel kumaşa sahip, yüksek maddi değere sahip çamaşırlar yıkama için teslim alınmaz. Kuru temizleme hizmeti verilmez.

2) Görüntü kirliliği oluşturacak şekilde balkona, ortak kullanım alanlarına veya konukevlerinin diğer bölümlerine çamaşır asılamaz.

 

-Yemek Hizmetleri

MADDE 39

1) Konukların kahvaltı ve yemek ihtiyaçları Yürütme Kurulunca belirlenen ücret karşılığında karşılanabilir, kahvaltı restoran bölümünde verilir, saat: 07.00 da başlayıp, 10.00 da sona erer. Daire Başkanlığınca uygun görülen şartlarda, belirlenen ücret karşılığında konaklayanlar dışında bireysel yada gurup olarak kahvaltı hizmeti verilebilir.

2) Yemek çıkartılması halinde, Fix menu olarak restoran bölümünde verilir, saat: 19.00 da başlayıp, 21.00 da sona erer. Daire Başkanlığınca uygun görülen şartlarda, belirlenen ücret karşılığında konaklayanlar dışında bireysel yada gurup olarak yemek hizmeti verilebilir, kapalı alanda bu faaliyet 22:30, açık alanda 23:00 saatini geçmeyecek şekilde planlanır.

3) Yemek hizmeti verilmesi durumunda; Konaklayan misafirler yemek taleplerini rezervasyonları esnasında bildirirler ve talebe ilişkin yemek hazırlanacağından dolayı misafir yemek saatinde gelmese de ücreti tahsil edilir.

4) Konukevine ait toplantı, konferans salonu ve bahçe bulunması halinde bu alanlar, yapılacak düğün, sünnet, nişan, mezuniyet, etkinlikleri için yemek, içecek ve kiralama hizmeti için Başkanlık tarafından uygun görülen şahıs, kurum, kuruluşlara belirlenen fiyat listesi üzerinden sözleşme ile tahsis edilebilecektir. Selçuk Üniversitesi öğrencilerine yönelik yapılan eğitim, konferans, panel, sempozyum vb. faaliyetlerinde yiyecek içecek ve diğer giderler ilgililerince karşılanmak kaydıyla, salon, bahçe kullanımı için ücret alınmayacaktır. Ancak öncesinden üst yazı ile müsaitlik durumuna

göre Daire Başkanlığından onay alınacaktır. Açık alandaki faaliyetler. Saat: 23.00’ı , bina içerisindeki faaliyetler 22.30’u geçmeyecek şekilde planlanacaktır. Yürütülen bu faaliyetler esnasında adli bir olay vukuu bulması, sözleşme şartlarının dışına çıkılması, konukevi malzeme ve binasına zarar verilmesi, alkol, uyuşturucu madde kullanılması vb. halinde faaliyetler sonlandırılır. 5) Ramazan aylarında oruç tutan misafirlere yönelik özel tedbirler alınarak sahur hazırlanabilir, çeşit, sunum vb. olarak kahvaltıdan farklılık gösterebilir. Sahur standartları Başkanlıkça belirlenir.

6) Buzdolabı bulunmayan odalarda yiyecekler odalarda muhafaza edilemez, odalarda bozulabilen ve koku yapan yiyecekler açıkta bulundurulamaz.

7) Mini mutfak bulunmayan konukevlerinde, konukların yemek yapabilecekleri ortak mutfak ve yemek yiyecekleri yemek salonu yapılır. Konukların, bu alanlar dışında yemek yapmalarına ve yemek yemelerine izin verilmez.

8) Daire Başkanlığı, konukevlerinde konukların kaliteli ve uygun fiyatlarla yemek ihtiyaçlarını ve diğer gıda maddelerini karşılamak üzere kafeterya, kantin gibi yerler açabilir, soğuk, sıcak içecek ile içerisinde ambalajlı bisküvi kraker, çikolata gibi yiyecekler bulunduran otomat makineler bulundurulabilir.

 

-Güvenlik Hizmetleri

MADDE 40

Konuk evlerinin güvenlikleri Rektörlükçe alınacak uygun önlemlerle sağlanır. Konukevleri kamera sistemi ile izlenir.

 

ALTINCI BÖLÜM

Hüküm Bulunmayan Haller, Yürürlük, Yürütme

 

Hüküm Bulunmayan Haller

MADDE 41: Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri ve üniversite yönetim kurulu kararları uygulanır.

 

Yürürlük

MADDE 42: Bu Yönerge Selçuk Üniversitesi Senatosunun kararı ile kabul edilerek yürürlüğe girer.

 

Yürütme

MADDE 43: Bu Yönerge hükümlerini Rektör yürütür.


68040
Öğrenci
381030
Mezun
3133
Akademik Personel
4317
İdari Personel
24
Fakülte
8
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu