2022-2023 YAZ STAJI UYGULAMASI
ÖĞRENCİLERİMİZİN DİKKATİNE: Öğrencilerin kurum ya da işyerlerinde yapacakları staj işlemleri takvimi (staj başvuru tarihleri ve evrak teslim tarihleri vb.) aşağıda belirtilmiştir. Staj işlemlerinde aşağıdaki staj takvimine uyulması konusunda öğrencilerimizin hassasiyet göstermeleri gerekmektedir. Aksi takdirde staj işlemleri başlatılamayacaktır.
Öğrenciler Staj ile ilgili tüm evrakları internet sitemizden indirip doldurabileceği gibi öğrenci işleri personelinden de temin edebilir.
1. AŞAMA
Staj yapabileceğiniz yerler bölümlere göre farklılık göstermektedir. Bölümünüzün staj koordinatöründen veya bölüm web sayfalarından bu bilgilere erişebilirsiniz.
İşyeri tarafından Staj Başvuru Formunuz onaylandı ise staj için son müracaat tarihiden önce STAJ EĞİTİMİNDEN SORUMLU TÜM ÖĞRENCİLERİMİZİN STAJ DANIŞMAN ÖĞRETİM ELEMANLARI İLE İLETİŞİME GEÇMELERİ GEREKMEKTEDİR.
Staj Başvuru Formunun işyeri tarafından onaylanması aslında ilgili tarihler arasında sizin staj yapmanızın kabul edilmesi anlamına gelir. Staj yapacak öğrencilerimizin staj son müracaat tarihinden önce staj başvuru formunu işyerine onaylatmaları gerekmektedir. İlgili kabul yazısında işyerini ad, adres ve iletişim bilgileri tam olmak zorundadır.
Bazı işyerlerinin öğrencilerimizin staj müracaatlarına ilgili staj son müracaat tarihten sonra kabul onayı veya ret onayı vermelerinden dolayı öğrencilerimizin mağduriyeti söz konusu olmaktadır. Öğrencilerimizin bu durumu dikkate alarak bir başka iş yeri kabul yazısını ellerinde bulundurmaları mağduriyetlerini önleyecektir. Staj yapmayı planlayan öğrencilerimizin mağdur olmamaları için Bahar dönemi başından itibaren staj yeri belirlemeleri önemle tavsiye edilir.
Staj Takvimi Dışında Özel Durumlar:
Kurum veya Kuruluşların kendi belirlediği staj takvimi durumunda, staj protokolü-sözleşmesi ile yapılacak stajlarda, Teknoloji Transfer Ofisi (Selçuk TTO) Konya Teknokent kapsamında gerçekleşecek stajlarda veya staj çalışmalarında vb. durumlarda; Genel Staj Takvimi dışında kararlaştırılan staj süresine ve sürecine göre Bölüm, Staj Birimi ile iletişime geçerek kısmi zamanlı çalışma ve staj boyunca genel sağlık sigorta kapsamına uygunluğunu sağlanmak koşulu ile Özel Staj Takvimini Oluşturur. Özel Staj Takvimini, EBYS üzerinden Staj Birimine ve ilgili danışmana iletir. Özel Staj Takvimine tabi öğrencilerinin staj belgelerinin Staj Birimine teslimini İlgili Danışman; özel durum, öğrenci planlaması, staj başlama-bitiş tarihlerini içeren ıslak imzalı bir üst yazı gerçekleştirir. (Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği, Staj Madde 13)
2. AŞAMA
Staja başlamadan önce stajınız ile ilgili belgelerin doldurulup öğrenci işlerine teslim edilmesi gerekmektedir. Bu belgeler Staj İşlemleri / Formlar menüsü altında yer almaktadır.
3. AŞAMA
Staj süreci staj dosyasındaki belgeler üzerinden yürütülür. İlgili staj dosyasındaki Öğrencinin işyeri devam çizelgesi ve Staj yapan öğrenci hakkında işveren raporu üzerinden devam ve değerlendirme yapılarak işyeri tarafından evrak onayları ıslak imzalı olarak yapılır. Sizin hazırladığınız el yazması olarak hazırlanan rapor sayfaları işyerinde sizden sorumlu yetkili tarafından kaşelenir imzalanır.
Staj bitimine 1 hafta kala dosyanızdaki imza, onay kısımları gözden geçirerek eksiklerin giderilmesi için önlemler alınız. Staj bitiminden sonra ilk hafta staj takviminde belirtilen tarih ve saat de Meslek Yüksekokulunuzda dosya teslimi ve mülakat için hazır bulunmanız gerekir.
Staj dosyanızda onay, imza eksiklikleri teslim ve mülakat sürecinde stajınızı geçersiz kılar. Mezuniyetinizin uzaması söz konusu olabilir. Staj değerlendirme sonucu staj takviminde belirtilen tarihte Meslek Yüksekokulu öğrenci otomasyon sisteminde ilan edilir.
Not: Staj dosyasını aşağıdaki linkten veya öğrenci işlerinden temin edebilirsiniz.
STAJ İÇİN” İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ”
Sigortalı işe giriş bildirgenizi e-devlet üzerinden de edinebilirsiniz (Sosyal Güvenlik Kurumu, 4A İşe Giriş Çıkış Bildirgesi)...
NOT: Bu tarihler devlet kurumlarının Covid-19 tedbirleri kapsamında alacakları kararlar doğrultusunda güncellenebilir.
İletişim
Öğrenci İşleri Telefon: 0 332 617 28 00 Dahili: 120
E-posta: sarayonumyo@selcuk.edu.tr
Fax: 0 332 617 31 58