HIZLI ERİŞİM
Sıra Bizde ( Boş Zamanları Değerlendirme) Topluluğu

T.C.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
SIRA BİZDE (Boş Zamanları Değerlendirme) TOPLULUĞU
İÇ YÖNERGESİ

Madde 1- Topluluğun Kuruluşu:
Topluluk Selçuk Üniversitesi bünyesinde faaliyet göstermek üzere "Selçuk Üniversitesi Sıra
Bizde Topluluğu" adı altında kurulmuştur. Sıra Bizde Topluluğu Selçuk Üniversitesi
Rektörlüğüne bağlıdır ve Öğrenci Toplulukları Koordinatörlüğü gözetiminde faaliyette bulunur.
Madde 2- Topluluğun Amacı:
Öğrencilerin Boş Zamanlarını en verimli şekilde Değerlendirmelerini sağlamak için araştırma
inceleme gezileri düzenlemek, kısa süreli ve hızlandırılmış sertifikalı kurslar düzenlemek,
bilimsel çalışmalar ve sosyal sorumluluk projeleri ve etkinlikler gerçekleştirmek
hedeflenmektedir.
Madde 3- Topluluğun Akademik Danışmanı:
Topluluklar, kuruluş aşamasında, kendilerine bir akademik danışman belirlemek zorundadırlar.
1) Akademik danışman, Selçuk Üniversitesi’nin kadrolu öğretim elemanları arasından belirlenir.
Akademik danışman, en fazla iki topluluğa danışmanlık yapabilir.

2) Topluluğun akademik danışmanlığından çeşitli nedenlerle ayrılan/ayrılmak isteyen öğretim
elemanının, yazılı olarak Öğrenci Toplulukları Koordinatörlüğüne başvurması gerekir.
Topluluk tarafından en geç 15 gün içinde yeni akademik danışman belirlenerek bilgileri
Öğrenci Toplulukları Koordinatörlüğüne bildirilir. Bir topluluk akademik danışmansız kalır ve
yeni danışman atanamazsa, etkinliklerini devam ettiremez.
3) Topluluklar, her türlü etkinlikleri için öncelikle akademik danışmanın onayını almak
zorundadırlar. Her türlü etkinlik, akademik danışmanın bilgisi, gözetimi ve sorumluluğu altında
yürütülür.
Madde 4- Topluluğa Üyelik:
1) Selçuk Üniversitesine kayıtlı her öğrenci, topluluklara üye olabilir. Topluluk yönergesini
kabul eden ve üye olma koşullarını sağlayan öğrencilerin üyeliğe kabulü, topluluk yönetim
kurulu kararıyla ve üye kayıt defterine işlenmesiyle kesinleşir.
2) Selçuk Üniversitesine kayıtlı bir öğrenci, birden fazla topluluğa üye olabilir ancak, birden
fazla topluluğun yönetim kurulunda yer alamaz.
3) Topluluk yönetim kurulunda görev alan öğrencinin mezun olması, öğrencilik hakkının
sona ermesi, kendi isteğiyle görevden ayrılması veya başka nedenlerle ayrılmak durumunda
kalması halinde, topluluk yönetim kurulu tarafından, yerine, ayrılan üyenin görev süresi ile
sınırlı kalmak üzere yedek üye görevlendirilir.
4) Topluluk üyesi öğrenci, istediği zaman, topluluk yönetim kuruluna vereceği bir dilekçe ile
üyelikten ayrılabilir. Üyelikten ayrılan bir öğrenci, üye olma koşulunu taşıması durumunda
yeniden topluluk üyesi olabilir.
5) Topluluğun amaçları dışında etkinlikte bulunan üyeler, akademik danışman ve topluluk
yönetim kurulu kararıyla üyelikten çıkarılabilir.

Madde 5- Topluluğun Organları:
Toplulukların Yönetim Organları;
a) Topluluk Genel Kurulu,
b) Topluluk Yönetim Kurulu’ndan, oluşur.
a-) Genel Kurul:
1) Topluluğun en yetkili karar organı olup, topluluğa kayıtlı üyelerden oluşur.
2) Yılda en az iki kez toplanır. Genel kurul, varsa yönetim kurulu başkanı tarafından açılır ve
toplantıyı yönetmek üzere bir divan başkanı ve iki yazmanın seçilmesiyle çalışmalarına başlar.
3) Toplantılar, üyelerin salt çoğunluğu ile yapılır. Salt çoğunluğun sağlanamadığı durumlarda,
ikinci toplantıda bu koşul aranmaz; kararlar, katılan üyelerin salt çoğunluğuyla alınır.
4) Genel Kurul, Yönetim Kurulu’nun önerisiyle veya üyelerin en az 1/3’ünün isteğiyle olağanüstü
toplanır. Toplantı, en geç bir hafta öncesinden üyelere duyurulur.
5) Genel Kurulun görev ve yetkileri;
 Her öğretim yılının başlamasından itibaren en geç dört hafta içerisinde toplanarak
Yönetim
Kurulunu ve yedek üyeleri seçmek,
 Topluluk yönergesini ve değişiklikleri görüşerek karara bağlamak,
 Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan etkinlik programını ve etkinlik raporunu görüşerek
karara bağlamak.
b-) Yönetim Kurulu:
1) Yönetim Kurulu, Genel Kurulda gizli oyla seçilen en az beş, en fazla yedi asıl ve üç yedek
üyeden oluşur.
2) Yönetim Kurulu, ilk toplantısında başkan, başkan yardımcısı/yardımcılarını ve yazmanı seçer.
Başkan, topluluğun her türlü karar ve yürütme işinden sorumludur. Başkanın ve Yönetim Kurulu
üyelerinin görev süresi iki yıldır. Bu süre sona erdiğinde yeniden Yönetim Kurulu üyesi olarak
seçilebilirler. Mezun olmuş ya da herhangi bir nedenle Yönetim Kurulundan ayrılmak durumunda
kalan bir öğrencinin yerine Yönetim Kurulu yedek üyeyi göreve çağırır. Yeni oluşan Yönetim
Kurulu, ilk toplantısında görev dağılımı yapar.
3) Yönetim Kurulu, ayda en az bir kez toplanmak zorundadır. Yönetim Kurulu salt çoğunlukla
toplanır ve kararlar salt çoğunlukla alınır.
4) Yönetim Kurulunun görev ve yetkileri;
a) Yönetim Kurulu, başkanın sorumluluğunda ve akademik danışmanın gözetiminde etkinliklerini
yürütür.
b) Yasal düzenlemelerde ve topluluk yönergesinde belirtilen görevleri yerine getirir ve yetkilerini
kullanır.
c) Genel Kurul toplantılarının duyurulması ve düzenlenmesinde görev alır.
d) Üye olma, üyelikten çıkma ve çıkarma işlemlerini yürütür ve güncellenmiş üye listelerini
Öğrenci Toplulukları Koordinatörlüğüne bildirir.
e) Akademik danışmanın onayı ile topluluk etkinliklerinin düzenlenmesinde gerekli izinleri alır.
Gerekli izinleri almadığı halde, etkinlik düzenleyen ve/veya etkinlik duyurusu yapan
topluluğun etkinlikleri sona erdirilir.
f) Yönetim Kurulu, kararları karar defterine kaydedilir. Karar defterine işlenmeyen kararların
geçerliliği yoktur.
Madde 6- Topluluk Disiplin İşleri
Topluluklar etkinlikler kapsamında, çalışma ilke ve esaslarına aykırı davranışta bulunan yönetim
kurulu ve üyeler hakkında akademik danışman veya Öğrenci Toplulukları Koordinatörünün
önerisi ile öğrenci disiplin yönetmeliği uygulanır.
Madde 7- Topluluk Faaliyet Raporu:
Topluluk geçici kurulması onaylandıktan sonra bir(1) ay içerisinde Genel Kurul toplantısı yapılıp,
Yönetim Kurulu yıllık faaliyet raporu hazırlamalı, Kuruluş olurunun alınmasından itibaren 1 yıl
İçerisinde en az 2 faaliyet gerçekleştirerek asli kuruluş olurunu ve Öğrenci Toplulukları
Koordinatörlüğüne sunmalıdır.
Madde 8- Topluluğun Yönerge Değişikliği:
Genel Kurul, Yönetim Kurulu ile Yönerge değişikliği yapılabilir. İdari birimlere bildirilir.
Yönerge, olağan veya olağanüstü toplantı gündemine konulmak ve makul bir süre önce değişiklik
önerileri yazılı biçimde bildirilmek şartıyla değiştirilebilir. Yönergete yeteri kadar açıklık
bulunmayan konularda Yönetim Kurulu Yönetmelikler hazırlayabilir. Yönetmeliklere karşı
yapılacak itirazları Denetleme Kurulu yedi(7) gün içerisinde karara bağlar. Yönerge değişikliği
Akademik Danışmanın ve Selçuk Üniversitesi Öğrenci Toplulukları Koordinatörlüğünden alınan
onay ile gerçekleşir.
Madde 9- Topluluğun Feshi:
a) Topluluk Genel Kurulun üye tam sayısının 2/3 çoğunluğunun kararı ile feshedilebilir.
b) Yönergeye uygun olarak bir yıl içerisinde en az iki etkinlik gerçekleştirmek zorundadır.
Bir Eğitim-Öğretim yılında kuruluş amacına uygun en az iki etkinlik yapmayan, Topluluk
Tüzüğünde belirtilen sürede Yönetim Kurulunu seçmeyen Öğrenci Toplulukları Yürütme
Kurulu tarafından uyarılır. Bir sonraki dönem içinde de etkinlik yapmazsa ya da Yönetim
Kurulunu seçmezse topluluk feshedilir.
c) Topluluk münfesih olması durumunda bütün malvarlığı Selçuk Üniversitesi Öğrenci
Toplulukları Koordinatörlüğüne devredilir.
d) Yıl içerisinde iki etkinlik yapmayan topluluklar Öğrenci Toplulukları Yürütme Kurulu
tarafından değerlendirilir.
Madde 10- Topluluğun Yürürlüğü:
Topluluk Selçuk Üniversitesi Rektörlüğü izni ve onayı ile kurulmuştur.
BAŞKAN: Şeyma Koç
AKADEMİK DANIŞMAN: Dr. Öğretim Üyesi Engin Güneş 


68093
Öğrenci
381005
Mezun
3130
Akademik Personel
4317
İdari Personel
24
Fakülte
8
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu