DERS PROGRAMI
|
Pazartesi |
Salı |
Çarşamba |
Perşembe |
Cuma |
Cumartesi |
07:35-08:20 |
|
|
|
|
|
|
08:30-09:15 |
|
|
|
|
|
|
09:25-10:10 |
|
|
|
|
|
|
10:20-11:05 |
|
|
Motif Analizi ve Uygulamaları Prof. Dr. H. Melek HİDAYETOĞLU 251 |
|
|
|
11:15-12:00 |
|
|
|
|
|
|
12:10-12:55 |
|
|
|
|
|
|
13:25-14:10 |
|
|
|
Prof. Dr. Meral AKAN 251 |
|
|
14:20-15:05 |
|
|
|
|
|
|
15:15-16:00 |
Plastik Sanatların Yapısal İncelemesi II Prof. Dr. İlham ENVEROĞLU 251 |
|
|
|
|
|
16:10-16:55 |
|
|
|
|
|
|
17:00-17:45 |
|
|
|
|
|
DERSLER HAKKINDA BİLGİ
Yüksek Lisans |
Dersin Adı |
Kaynaklar |
Diğer Bilgiler |
Türk Sanatının Temelleri Üzerine Kaynak Okumaları |
Nejat DİYARBEKİRLİ, Hun sanatı, İstanbul 1972 Gönül ÖNEY, Anadolu Selçuklu Mimari Süslemesi ve El Sanatları, 1992. Metin AND, Osmanlı-İslam Mitologyası, Akbank Kültür Yayınları, İstanbul 1998 Tuncer BAYKARA, Türk Kültür Tarihine Bakışlar, AKM Yayınları, İstanbul 2001 Ergun CANDAN, Türklerin Kültür Kükenleri, Sınırötesi Yayınları, İstanbul 2002 Yaşar ÇORUHLU, Hayvan Sembolizmi, Yaşar ÇORUHLU, Türk Sanatının ABC si, Kabalcı Kitabevi, İstanbul 1998 Yaşar ÇORUHLU, İslamiyetten Önceki Türk Sanatında Hayvan Mücadele Sahneleri Güner İnala Armağan, Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Ankara 1993 7. Bahattin ÖGEL, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, M.E.B., C.I,C.II, İstanbul 2001. Bahattin ÖGEL, Türk Mitolojisi, Türk Tarih Kurumu, Ankara 2002 Ayşegül DEMİRBULAK, Erken Devir Türk Sanatının Kaynakları Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi The Journal of Marmara Social Research Sayı 3, Aralık 2012. |
Bu ders ile Türk Sanatında temel olabilecek kaynakların tanıtılarak öğrenciler tarafından okunmasını sağlamak amaçlanmaktadır. Yüksek lisans eğitimi sırasında okutulan bu kaynakların, yapılan yönlendirme ile analizlerinin yapılması, bilgilerin karşılaştırılarak kalıcı hale getirilmesi hedeflenmektedir. Kaynak okuma alışkanlığının geliştirilmesi ve rapor yazma kurallarının öğretilmesi diğer amaçlardır. |
|
Motif Analizi ve Uygulamaları
|
Öztürk, İsmail, Dokumaya Giriş, Ankara, 2007. Acar, Belkıs, Kilim ve Düz Dokuma Yaygılar, İstanbul, 1975. Acar, Belkıs Balpınar, Kilim, Cicim, Zili, Sumak- Türk Düz Dokuma Yaygıları, İstanbul, 1982. Türk Halı Kataloğu I-II-III-IV-V, Kültür Bakanlığı, Ankara, 1987 Deniz, Bekir, Türk Dünyasında Halı ve Düz Dokuma Yaygıları, Ankara, 2000. Aslanapa, Oktay, Türk Halı Sanatının Bin Yılı, İstanbul, 1987. Yetkin Şerare, Türk Halı Sanatı, 1991. Diyarbekirli N., Hun Sanatı, İstanbul, 1972. Tekçe, E.F., Pazırık, Ankara, 1993. |
Anadolu el dokumalarında kullanılan motifler, sınıflandırılmaları ve anlamları, bu motiflerin kullanıldığı yöreler, yörelere göre adlandırılmaları ve bu motiflerle oluşturulan desenlerin açıklanması amaçlanmıştır. Ayrıca motif tasarımlarında teknik özellikler üzerinde durulacaktır. Geleneksel motifler ışığında özgün tasarımlar yapılacaktır. |
|
Plastik Sanatların Yapısal İncelemesi II
|
Boydaş, N. (2004). Sanat Eleştirisine Giriş. Gündüz Yayınları. Feldman, E. B. (1994). Practical Art Criticism. Prentice Hall. ŞENTÜRK, Leyla Varlık, Analitik Resim Çömzümlemeleri,Sanat ve Kuram Dizisi, Ayrıntı Yayınları, İstanbul,2007 TUNALI İsmail, Felsefenin Işığında Modern Resim,Erzurum 1960 TUNALI İsmail,Sanat Ontolojisi,İstanbul 1971 DUBEN, İpek, Türk Resmi ve Eleştirisi,Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2007 ERİNÇ M. Sıtkı,Resim Eleştirisi Üzerine,Hil Yay.İstanbul 1995 |
|