HIZLI ERİŞİM

Yüksek Lisans (Tezli)

Yüksek Lisans

Dersin Adı

Dersin İçeriği (Amaç ve Kapsam)

ZORUNLU / SEÇMELİ

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Bu dersin amacı bilimsel araştırma yöntemleri konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve onlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanma becerisi kazandırmaktır.

ZORUNLU

Mesaj Tasarımı ve Uygulamaları

Dersin içeriği;  mesaj ve özellikleri, mesaj kaynağı, mesaj dili, hedef kitlenin özellikleri, mesajın tek yanlı ve çift yanlı sunumu, mesaj ortamı, mesaja direnme yolları, mesaj tasarlarken dikkat edilecek hususlar vb. konuları kapsamaktadır. Dersin temel amacı, halkla ilişkiler açısından önem taşıyan mesajın hazırlanması ve sunulmasına ilişkin bilgileri ayrıntılı bir şekilde aktarmaktır.

 

 SEÇMELİ

Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar

Dersin içeriği; halk ve ilişki kavramları, halkla ilişkiler paradigmaları, proaktif ve reaktif halkla ilişkiler, kurum imajı/kurum kimliği, sponsorluk, lobicilik, kurumsal sosyal sorumluluk, itibar yönetimi, kriz yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, pazarlama iletişimi, reklamcılık, propaganda, spin yönetimi vb. konuları kapsamaktadır. Dersin amacı, halkla ilişkilerle ilgili temel kavramları öğrencilerin ayrıntılarıyla ve literatürdeki temel kaynakları bilerek öğrenmelerini sağlamaktır.

SEÇMELİ

Sosyal Araştırma Metodolojisi

Bu dersin temel amacı araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi, tarihi yöntem vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini, araştırma etiği ile ele almaktır

SEÇMELİ

Sosyal Araştırmalarda Yorumlama ve Raporlama

Sosyal Bilim araştırmalarında elde edilen nicel ve nitel verilerin analiz edildikten sonra yorumlanma ve değerlendirilmesinin nasıl yapılacağı, bulguların raporlaştırılması sırasında nelere dikkat edileceği bu dersin temel içeriğini oluşturmaktadır.

SEÇMELİ

Türkiye de Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Analizi

Dersin genel amacı, halkla ilişkiler uygulamaları hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimi sağlamaktır. Halkla ilişkiler kuram ve uygulamalarına ilişkin teorik tartışmalarla sağlanan temel üzerine oturtulmaya çalışılan derste, mevcut durum araştırmalarla irdelenecektir.

SEÇMELİ

Türkiye de Halkla İlişkilerin Gelişim Tarihçesi

Dersin genel amacı, halkla ilişkiler uygulamaları hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimi sağlamaktır. Halkla ilişkiler kuram ve uygulamalarına ilişkin teorik tartışmalarla sağlanan temel üzerine oturtulmaya çalışılan derste, mevcut durum araştırmalarla irdelenecektir.

SEÇMELİ

İletişim Bilimi Araştırmaları

İletişim Bilimi alanında yapılmış temel çalışmaları öğretmek ve iletişim bilimi alanında akademik çalışma yapabilme becerisi kazandırmak

SEÇMELİ

Tanıtma ve Lobicilik Stratejileri

Tanıtma ve Lobiciliğin temel stratejilerini öğretmek, Tanıtma ile Lobicilik alanlarında akademik çalışma yapabilme becerisi kazandırmak.

SEÇMELİ

Halkla İlişkiler ve İnteraktif Medya

Dersin amacı, Tarım Toplumundan Bilgi Toplumuna geçiş süreci ve bilgi toplumunun toplumsal yapıda ortaya çıkardığı dönüşüm teorik çerçevede tartışmalarla ele almaktır. Ayrıca yeni iletişim teknolojilerinin birer yansıması olan internet, web sayfaları ve sosyal medya araçlarının kurumların hedef kitleleriyle olan etkileşimini ve iletişim biçimlerini nasıl dönüştürdüğü hem teorik tartışmalarla hem de uygulama örnekleriyle öğrencilere kavratılması amaçlanmaktadır.

 

 

SEÇMELİ

Halkla İlişkiler ve e-Devlet Uygulamaları

Dersin genel amacı öğrencilerin kamu kurumlarının vatandaşlara hizmet sunumunda yaşadığı sorunları, bu sorunları çözmede e-devlet uygulamalarının nasıl bir işlev gördüğünü örnek e-devlet projeleri üzerinden öğrenmelerini sağlamaktır.

 

SEÇMELİ

Kentleşme ve Kent Tanıtımı

Kentleşme ve kent tanıtımı süreci hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.

SEÇMELİ

Marka İletişimi ve Yönetimi

Bu ders kapsamında marka yönetimi süreci hakkında öğrencilere bilgiler verilecek, öğrencilerin konuyla ilgili araştırma yürütmeleri sağlanacaktır.

SEÇMELİ

Kurumsal İletişimde Stratejik Planlama

Kurumsal İletişim ve kurum kimliği oluşturma, kurumsal dizayn, kurum kültürü konularında bilgi vermek, reklamın itibara ve imaja desteğinden faydalanmak, kurumsal kültürü, kurumsal imajın temel öğeleri slogan, logo ve renkleri yönetebilme, marka oluşturma ve yönetme süreçlerini belirlemek, itibar ve algılama yönetimini oluşturmak, krizi yönetebilmek amacıyla bilgi vermek ve örnekleri incelemek

SEÇMELİ

Görsel İmaj Yönetimi

Bu ders, kişisel imajı oluşturan etmenler bağlamında etkili iletişim, beden dili, özgüven, ikna, giyim-kuşam, renkler, statü göstergeleri, uzam dili konuları irdelenerek kurum imajı çerçevesinde kurum kimliği, kurum imajının türleri ve kurum imajının işlevleri örneklerle irdelemeyi amaçlamaktadır. Görsel İmaj Yönetimi dersi, öğrencilere, imaj oluşumu, imaj gerçeklik ilişkisi ve bu ilişkilerin yönetimi konusunda bir perspektif kazanımı sağlamayı amaçlamaktadır.

SEÇMELİ

Reklamda Hedef Kitle Analizi

Hedef kitle kavramı hakkında akademik düzeyde bilgi sahibi olmak ve bu konuda akademik çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşmak.

SEÇMELİ

Kurumsal İmaj ve Reklam

Kurumsal İmaj ve Reklam ile ilişkisi hakkında akademik düzeyde bilgi sahibi olmak ve bu konuda akademik çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşmak.

SEÇMELİ

Kitle İletişimde Temel Kavramlar

Dersin genel amacı; öğrencilere alanla ilgili akademik yazını tanıtmak, bu yönde yapılacak okuma ve tartışmalarla kavramsal olarak konu hakkında detaylı bilgi sahibi olarak kitle iletişimine dair akademik bir üst çerçeve edinmeleridir.

SEÇMELİ

İletişim Kuramları

İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımların ve tartışmaların aktarılması, ana-akım ve eleştirel teori başlığı altına giren çalışmalar hakkında bilgilendirme dersin temel amacıdır.

SEÇMELİ

Sponsorluk ve Halkla İlişkiler

Dersin amacı öğrencileri sponsorluk ve halkla ilişkiler konularında bilgilendirmektir. Ders kapsamında sponsorluk ve halkla ilişkilerin nitelikleri, sponsorluğun tarihsel gelişimi, mesenlik, sponsorluğun halkla ilişkiler amaçları, sponsorluğun diğer amaçları, sponsorluk türleri, sponsorluk planlaması konuları ele alınmaktadır.

SEÇMELİ

İletişim ve Halkla İlişkiler

Dersin içeriği; iletişim ve halkla ilişkilere kavramsal bakış, iletişim ve halkla ilişkilerin özellikleri, halkla ilişkiler ve iletişimin yönetimi, halkla ilişkilerde iletişim türleri, iletişim yönetimi ile halkla ilişkiler yönetiminin kuruma faydaları ve katkıları,  halkla ilişkilerin fonksiyonları ve benzeri konuları kapsamaktadır. Amaç ise, Halkla İlişkilerin bir iletişim sanatı aracı olarak kuruma kattıkları ve dolaysıyla gerek iletişimin gerekse halkla ilişkilerin önemine ilişkin bilgileri ayrıntılı bir şekilde aktarmaktır.

 

 SEÇMELİ

Türk Siyaset Hayatında Halkla İlişkiler ve Tanıtım Sorunları

Dersin içeriği; Siyasal halkla ilişkiler, siyasal iletişim, siyaset kavramları, siyasal halkla ilişkiler faaliyetleri, siyasal halkla ilişkiler kampanya süreçleri, siyasal iletişim ve teknolojik bakış, ikna ve propagandanın siyasal iletişim boyutu, siyasal reklam, siyasal katılım ve aktivizm, siyasal iletişimde diplomasi ile siyasal kültür anlayışları gibi başlıklar işlenmektedir. Dersin amacı, halkla ilişkiler ve siyasal iletişim ile ilgili temel kavramları öğrencilerin ayrıntılarıyla ve literatürdeki temel kaynakları bilerek öğrenmelerini sağlamaktır.

SEÇMELİ

Sosyal Medyanın Toplumsal Etkileri

Dersin genel amacı; Teknolojinin gelişmesi ile hayatımıza giren internet ve sosyal medya platformları halkla ilişkilerden reklama, siyasal iletişimden toplumsal tepkilerin yansıtılış şekline kadar birçok alanda değişmelere neden olmuştur. Sosyal medya kullanımı farklı eleştirileri beraberinde getirmekle birlikte aslında medyanın yenilikçi yüzünü de oluşturmaktadır. Bu ders ile birlikte sosyal medyanın toplumu nasıl ve ne şekilde etkilediği ve etkilemeye devam ettiği örnekler üzerinden ele alınacaktır.   

SEÇMELİ

Sosyal Medya Araştırmaları

Dersin genel amacı;   günümüzde gerek kurumların gerekse de insanların iletişim süreçlerinde önemli araçlardan birisi olan sosyal medyanın hem kurumların çeşitli iş süreçlerinde hem de itibarlarının yönetiminde önemli etkisi bulunmaktadır. Önemli medya araçlarından birisi olan sosyal medya üzerinden ihtiyaç duyulan bilgilerin nasıl toplanacağı, araştırma sürecinin nasıl planlanacağı ve çevrimiçi ortamlarda nasıl süreçlerin izleneceği tartışılacaktır.

SEÇMELİ

İkna Kuram ve Teknikleri

Dersin genel amacı, ikna edici iletişim sürecini teorik ve pratik yönleriyle ele alarak, öğrencilerin etkili ikna stratejileri geliştirme ve uygulama becerilerini kazanmasını sağlamaktır. Bu ders kapsamında, ikna sürecinin temel kavramları, tarihsel gelişimi, mesajın yapısı, dili ve stilinin etkileri, kitle toplumu bağlamında iknanın rolü ve temel ikna teknikleri ele alınacaktır. Ayrıca, ikna kuramları ve çekicilik sınıflamaları üzerinden rasyonel ve duygusal ikna yöntemleri incelenerek, bu tekniklerin farklı iletişim alanlarındaki uygulamaları tartışılacaktır.

SEÇMELİ

Dijital Halkla İlişkiler Uygulamaları

Dersin genel amacı, dijitalleşmenin halkla ilişkiler alanındaki etkilerini anlamak, geleneksel halkla ilişkiler uygulamalarının dijital ortama nasıl evrildiğini kavramak ve dijital halkla ilişkiler stratejilerini etkili bir şekilde kullanmayı öğretmektir. Bu ders kapsamında, dijital platformlar, sosyal medya araçları, büyük veri ve yapay zeka gibi teknolojik gelişmelerin halkla ilişkiler üzerindeki rolü incelenecek; kriz yönetimi, siyasal iletişim, sosyal sorumluluk ve itibar yönetimi gibi farklı alanlarda dijital halkla ilişkilerin önemi tartışılacaktır.

SEÇMELİ

Kent Kültürü ve İletişim

Kentlerin kültürel, ticari, turistik pazarlamasına katkı saylayacak bilgiyi vermek.

SEÇMELİ


66598
Öğrenci
392244
Mezun
3147
Akademik Personel
4274
İdari Personel
24
Fakülte
7
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu