TURİZM İŞLETMECİLİĞİ TEZLİ İKİNCİ ÖĞRETİM YÜKSEK LİSANS
|
Dersin Adı |
Dersin İçeriği (Amaç ve Kapsam) |
Zorunlu / Seçmeli |
Araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirmektir. Herhangi bir konu hakkında araştırma sorusu bulma, denence (hipotez) kurma, kavramsallaştırma, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme/yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenmek |
Zorunlu |
||
Tutundurma kavramı, turistik ürünler, destinasyon çekicilikleri, alt yağı, hizmetler, trend analizi, hedef pazar belirleme, turistik ürün geliştirme, destinasyon yönetimi, taşıma kapasitesi, destinasyon yönetim stratejileri konuları incelenecektir. |
Seçmeli |
||
Kongre ve toplantı yönetimine ilişkin temel kavramların ayrımına dikkat ederek, toplantı türleri hakkında farkındalığı artırmak, toplantı sektörünün ulusal ve uluslararası boyutta önemini, güncel durumunu incelemek ve bu doğrultuda öğrencilere teorik altyapıyı sağlarken bu alanda çalışmayı tercih edecek bireylerin bir toplantı organizasyonu yapma aşamasında pratikte ne gibi unsurlara dikkat etmeleri gerektiğine dikkat çekmektedir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin teorik bilgilerinden faydalanarak uygulamaya yönelik olarak bir organizasyonu tasarlama, planlama, yönetme, uygulama ve değerlendirme beceri ve yetkinlik elde etmeleri beklenmektedir |
Seçmeli |
||
Destinasyon kavramı, turistik ürünler, destinasyon çekicilikleri, alt yağı, hizmetler, trend analizi, hedef pazar belirleme, turistik ürün geliştirme, destinasyon yönetimi, taşıma kapasitesi, destinasyon yönetim stratejileri konuları incelenecektir. |
Zorunlu |
||
Turizmde dijital dönüşümün içeriği ve gün geçtikçe artan öneminin yanı sıra internet hizmetlerindeki, mobil iletişim sistemlerindeki gelişimin irdelenmesi ve tüm bu konularda ulusal ve uluslararası örnekler eşliğinde detaylı bilgi verilmesi amaçlanmıştır. |
Seçmeli |
||
Turizmde Kişisel Gelişim beden dili, cv hazırlama Kariyer Yönetimi |
Seçmeli |
||
Turizm İşletmelerinde Maliyet ve Yönetim analizlerini öğretmek
|
Seçmeli |
||
Turizm girişimciliği, turizmde yenilikçilik kavramları |
Seçmeli |
||
Turizm sektörü ile ilgili mevzuat hükümlerini ortaya koymak |
Seçmeli |
||
Bu derste marka ile ilgili temel kavramlar, marka yönetimi, marka kimliği, marka kimliği planlama modelleri, marka konumlandırma, marka konumlandırmaya etki eden faktörler, turistik tüketici ve marka ilişkisi, turizmde marka kimliği, turizmde marka imajı ve marka konumlandırma konuları incelenecektir. |
Seçmeli |
||
Mevcut turizm ürünlerinin nicelik ve niteliklerinin öğrenilmesinin yanı sıra sunulabilir alternatif turizm ürünlerinin oluşturulmasında dikkate alınması gerekli olan kriterleri önermek, belirlemek dersin temel amacını taşımaktadır. |
Seçmeli |
||
Gönüllü Turizm |
Gönüllülük ve gönüllü turizm kavramları, mevcut durumun ortaya konulması ve turizm ile ilişkilendirilmesi, ulusal ve uluslararası örnekler üzerinden konunun vurgulanması amaçlanmıştır. |
Seçmeli |