HIZLI ERİŞİM

Tezli Yüksek Lisans 2. Öğretim

TURİZM İŞLETMECİLİĞİ TEZLİ İKİNCİ ÖĞRETİM YÜKSEK LİSANS

 

Dersin Adı

Dersin İçeriği (Amaç ve Kapsam)

Zorunlu / Seçmeli

Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ve Yayın Etiği

Araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirmektir. Herhangi bir konu hakkında araştırma sorusu bulma, denence (hipotez) kurma, kavramsallaştırma, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme/yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenmek

Zorunlu

Turizm İşletmelerinde Tutundurma

Tutundurma kavramı, turistik ürünler, destinasyon çekicilikleri, alt yağı, hizmetler, trend analizi, hedef pazar belirleme, turistik ürün geliştirme, destinasyon yönetimi, taşıma kapasitesi, destinasyon yönetim stratejileri konuları incelenecektir.

Seçmeli

Kongre Turizmi Ve Toplantı Yönetimi

Kongre ve toplantı yönetimine ilişkin temel kavramların ayrımına dikkat ederek, toplantı türleri hakkında farkındalığı artırmak, toplantı sektörünün ulusal ve uluslararası boyutta önemini, güncel durumunu incelemek ve bu doğrultuda öğrencilere teorik altyapıyı sağlarken bu alanda çalışmayı tercih edecek bireylerin bir toplantı organizasyonu yapma aşamasında pratikte ne gibi unsurlara dikkat etmeleri gerektiğine dikkat çekmektedir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin teorik bilgilerinden faydalanarak uygulamaya yönelik olarak bir organizasyonu tasarlama, planlama, yönetme, uygulama ve değerlendirme beceri ve yetkinlik elde etmeleri beklenmektedir

Seçmeli

Turizmde Destinasyon Yönetimi Ve Pazarlaması

Destinasyon kavramı, turistik ürünler, destinasyon çekicilikleri, alt yağı, hizmetler, trend analizi, hedef pazar belirleme, turistik ürün geliştirme, destinasyon yönetimi, taşıma kapasitesi, destinasyon yönetim stratejileri konuları incelenecektir.

Zorunlu

Dijital Turizm

Turizmde dijital dönüşümün içeriği ve gün geçtikçe artan öneminin yanı sıra internet hizmetlerindeki, mobil iletişim sistemlerindeki gelişimin irdelenmesi ve tüm bu konularda ulusal ve uluslararası örnekler eşliğinde detaylı bilgi verilmesi amaçlanmıştır.

Seçmeli

Turizmde Kişisel Gelişim Ve Kariyer Yönetimi

Turizmde Kişisel Gelişim beden dili, cv hazırlama Kariyer Yönetimi

Seçmeli

Turizm İşletmelerinde Maliyet Ve Yönetim Muhasebesi

Turizm İşletmelerinde Maliyet ve Yönetim analizlerini öğretmek

 

 

Seçmeli

Turizmde Girişimcilik Ve Yenilikçilik

Turizm girişimciliği, turizmde yenilikçilik kavramları

Seçmeli

Turizm Mevzuatı Uygulamaları

Turizm sektörü ile ilgili mevzuat hükümlerini ortaya koymak

Seçmeli

Turizm Sektöründe Marka Yönetimi

Bu derste marka ile ilgili temel kavramlar, marka yönetimi, marka kimliği, marka kimliği planlama modelleri, marka konumlandırma, marka konumlandırmaya etki eden faktörler, turistik tüketici ve marka ilişkisi, turizmde marka kimliği, turizmde marka imajı ve marka konumlandırma konuları incelenecektir.

Seçmeli

Turistik Ürün Çeşitlendirmesi

Mevcut turizm ürünlerinin nicelik ve niteliklerinin öğrenilmesinin yanı sıra sunulabilir alternatif turizm ürünlerinin oluşturulmasında dikkate alınması gerekli olan kriterleri önermek, belirlemek dersin temel amacını taşımaktadır.

Seçmeli

Gönüllü Turizm

Gönüllülük ve gönüllü turizm kavramları, mevcut durumun ortaya konulması ve turizm ile ilişkilendirilmesi, ulusal ve uluslararası örnekler üzerinden konunun vurgulanması amaçlanmıştır.

Seçmeli


66844
Öğrenci
392133
Mezun
3145
Akademik Personel
4272
İdari Personel
24
Fakülte
7
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu