HIZLI ERİŞİM

Yüksek Lisans

TURİZM İŞLETMECİLİĞİ YÜKSEK LİSANS

 

Dersin Adı

Dersin İçeriği (Amaç ve Kapsam)

Zorunlu / Seçmeli

Dijital Turizm

Turizmde dijital dönüşümün içeriği ve gün geçtikçe artan öneminin yanı sıra internet hizmetlerindeki, mobil iletişim sistemlerindeki gelişimin irdelenmesi ve tüm bu konularda ulusal ve uluslararası örnekler eşliğinde detaylı bilgi verilmesi amaçlanmıştır.

Seçmeli

Avrupa Birliği’nde Sorumlu Turizm Uygulamaları ve Türkiye

Avrupa Birliği’nde Sorumlu Turizm Uygulamaları ve Türkiye

Seçmeli

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği

Araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirmektir. Herhangi bir konu hakkında araştırma sorusu bulma, denence (hipotez) kurma, kavramsallaştırma, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme/yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenmek

Zorunlu

Turizmde Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması

Destinasyon kavramı, turistik ürünler, destinasyon çekicilikleri, alt yağı, hizmetler, trend analizi, hedef pazar belirleme, turistik ürün geliştirme, destinasyon yönetimi, taşıma kapasitesi, destinasyon yönetim stratejileri konuları incelenecektir.

Seçmeli

Turizm İşletmelerinde Finansal Muhasebe /S

Dışa dönük olan muhasebe sistemini öğretmek

Seçmeli

Yiyecek ve İçecek Servisinde Gıda Güvenliği

Yiyecek ve içecek işletmelerinde gıda güvenliğini sağlama ve dışarıda yenilen yiyeceklerle insan sağlığını riske sokan etmenleri ortadan kaldırma

Seçmeli

Uluslararası Turizm ve Güncel Gelişmeler

Sorumlu turizm kavramına yönelik ulusal ve uluslararası örnekler eşliğinde detaylı bilgi verilmesi amaçlanmıştır.

Seçmeli

Gönüllü Turizm

Gönüllülük ve gönüllü turizm kavramları, mevcut durumun ortaya konulması ve turizm ile ilişkilendirilmesi, ulusal ve uluslararası örnekler üzerinden konunun vurgulanması amaçlanmıştır.

Seçmeli

Kongre Turizmi ve Toplantı Yönetimi

Dersin amacı kongre ve toplantı yönetimine ilişkin temel kavramların ayrımına dikkat ederek, toplantı türleri hakkında farkındalığı artırmak, toplantı sektörünün ulusal ve uluslararası boyutta önemini, güncel durumunu incelemek ve bu doğrultuda öğrencilere teorik altyapıyı sağlarken bu alanda çalışmayı tercih edecek bireylerin bir toplantı organizasyonu yapma aşamasında pratikte ne gibi unsurlara dikkat etmeleri gerektiğine dikkat çekmektedir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin teorik bilgilerinden faydalanarak uygulamaya yönelik olarak bir organizasyonu tasarlama, planlama, yönetme, uygulama ve değerlendirme beceri ve yetkinlik elde etmeleri beklenmektedir.

Seçmeli

Mutfak kültürü

Mutfağın tanımı, yeme-içme, yeme içmenin kültürel boyutu ve işlevleri, Mutfak kültürü, yeme-içmenin tarihini bilme, Yiyecek coğrafyası ve etiketleme, Mutfak kültürü: Anadolu mutfak kültürleri, Mutfak kültürü: Osmanlı mutfağı, Mutfak kültürü: Günümüz Türk mutfağı, Mutfak kültürü: Arap, Hint, İran mutfaklarını tanıma, dünya mutfaklarını bilme, Mutfakta yeni eğilimler: Füzyon mutfağı, Moleküler mutfak, Endüstriyel mutfak: Bölüm, işlev ve uygulamalarını kavrama

Seçmeli

Turistik Ürün Olarak Gastronomi

Turistik ürün kavramı, turizm ile gastronomi arasındaki ilişki, gastronominin turistik motivasyon aracı olarak kullanılması, uluslararası gelişmelerin gastronomiye etkisi, gastronominin sürdürülebilir turizme etkisi

Seçmeli

Rekreasyon Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar

Boş zaman ve boş zamanın değerlendirilmesi kavramı bilgi vermek, Rekreasyonun tanımlanması ve çeşitlerini açıklamak, rekreasyonun toplumsal önemini açıklamak, turizm-rekreasyon ilişkisi, konaklama işletmelerinde sunulan rekreatif faaliyetleri bilgi vermek, rekreasyonel faaliyetlerin turistik alandaki etkileri ve sorunları hakkında bilgi vermek ve rekreasyon alanında güncel gelişmeleri açıklamak.

Seçmeli

Ekoturizm Girişimciliği

Ders kapsamında, çevreye zarar vermeden gerçekleştirilen, doğal ortamın sürdürülebilirliğini sağlayan ve yerel halkın sosyo-ekonomik gelişimine katkı sağlayan turizm türü olarak ekoturizm konusunda öğrencilerin temel işletmecilik ve girişimcilik bilgilerine sahip olmasını sağlamak amaçlanmaktadır.

 

Seçmeli

Turizm Mevzuatı Uygulamaları

Turizm sektörü ile ilgili mevzuat hükümlerini ortaya koymak

Seçmeli

Turizm İşletmelerinde Maliyet ve Yönetim Muhasebesi

Turizm İşletmelerinde Maliyet ve Yönetim analizlerini öğretmek

Seçmeli

Turistik Ürün Çeşitlendirmesi

Mevcut turizm ürünlerinin nicelik ve niteliklerinin öğrenilmesinin yanı sıra sunulabilir alternatif turizm ürünlerinin oluşturulmasında dikkate alınması gerekli olan kriterleri önermek, belirlemek dersin temel amacını taşımaktadır.

Seçmeli

Gıda ve Tarım Turizmi

Yerel gıda üreticileri ve turizm endüstrisi arasında bir bağ kurulmasını sağlayarak gıda ve tarım turizmini canlandırmaktır.

Seçmeli

Gastronomi Eğitimi

Turizmde gastronominin önemi ve yeri, gurme ve gurmelik sanatı, gastronominin tanımı ve özelliklerini bilme, Gastronomi eğitiminin amaç ve önemini kavrama, Yiyecek Tarihi -Tarih Öncesi çağlar yiyeceklerin neler olduğunu söyleyebilme, Uygarlıklarda yiyecek, tarım -İlk Uygarlıklar ve yiyecek tarihi, Yiyecek Tarihi -Eski Yunan ve Roma Mutfakları -Orta Çağ Dönemini bilme, Yiyecek Tarihi -Türk Yemek Tarihi, Anadolu Mutfak geleneklerini ve Osmanlı mutfağının genel özelliklerini bilme, Modern Türk mutfağı ile ilgili bilgi sahibi olma, Avrupa mutfağını tanıma, Gastronomide yeni eğilimler, Gastronomide pazarlama tekniklerini bilme

 

Seçmeli

Küreselleşme Sürecinde Yerel Mutfak Ürünleri

Küreselleşme ve yerelleşme, küreselleşmenin turizme yansımaları, küreselleşmeye neden olan unsurlar, küreselleşmenin turizme etkileri, turizm sektöründe yerel mutfak ürünlerinin kullanılması

Seçmeli

Nitel Araştırma Yöntemleri

Nitel araştırma yöntemleri dersi, turizm alanında giderek yaygınlaşan bir araştırma yöntemi olan nitel araştırma tekniklerini katılımcılara tanıtmayı ve temel yetkinliklere sahip olmayı amaçlamaktadır.

Seçmeli

Rekreasyonel Tüketim Davranışı

Tüketim kişilere, gruplara ve toplumlara göre farklılık gösterdiği gibi tüketime konu olan unsurların niteliğine göre de farklılık göstermektedir. Bu dersin amacı, tüketici davranışlarının rekreasyon faaliyetleri doğrultusunda incelenmesi, ticari ve ticari olmayan rekreasyon etkinliklerinde katılım farklılıklarının pazar bölümleri ve etkinliğin özelliği açısından tespit edilmesidir

Seçmeli

Küresel Turizm Ekonomisi

Ekonominin genel kabul gören yasalarını turizm sektörü ile ilişkilendirerek, çoklu bir bakış açısı kazandırmak.

Seçmeli

Turizm Sektöründe Marka Yönetimi

Bu derste marka ile ilgili temel kavramlar, marka yönetimi, marka kimliği, marka kimliği planlama modelleri, marka konumlandırma, marka konumlandırmaya etki eden faktörler, turistik tüketici ve marka ilişkisi, turizmde marka kimliği, turizmde marka imajı ve marka konumlandırma konuları incelenecektir.

Zorunlu


66844
Öğrenci
392133
Mezun
3145
Akademik Personel
4272
İdari Personel
24
Fakülte
7
Enstitü
5
Yüksekokul
22
Meslek Yüksekokul
53
Araştırma Merkezi
187
Öğrenci Topluluğu