TURİZM İŞLETMECİLİĞİ YÜKSEK LİSANS
|
Dersin Adı |
Dersin İçeriği (Amaç ve Kapsam) |
Zorunlu / Seçmeli |
Dijital Turizm |
Turizmde dijital dönüşümün içeriği ve gün geçtikçe artan öneminin yanı sıra internet hizmetlerindeki, mobil iletişim sistemlerindeki gelişimin irdelenmesi ve tüm bu konularda ulusal ve uluslararası örnekler eşliğinde detaylı bilgi verilmesi amaçlanmıştır. |
Seçmeli |
|
Avrupa Birliği’nde Sorumlu Turizm Uygulamaları ve Türkiye |
Avrupa Birliği’nde Sorumlu Turizm Uygulamaları ve Türkiye |
Seçmeli |
|
Araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirmektir. Herhangi bir konu hakkında araştırma sorusu bulma, denence (hipotez) kurma, kavramsallaştırma, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme/yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenmek |
Zorunlu |
||
Destinasyon kavramı, turistik ürünler, destinasyon çekicilikleri, alt yağı, hizmetler, trend analizi, hedef pazar belirleme, turistik ürün geliştirme, destinasyon yönetimi, taşıma kapasitesi, destinasyon yönetim stratejileri konuları incelenecektir. |
Seçmeli |
||
Dışa dönük olan muhasebe sistemini öğretmek |
Seçmeli |
||
Yiyecek ve içecek işletmelerinde gıda güvenliğini sağlama ve dışarıda yenilen yiyeceklerle insan sağlığını riske sokan etmenleri ortadan kaldırma |
Seçmeli |
||
Sorumlu turizm kavramına yönelik ulusal ve uluslararası örnekler eşliğinde detaylı bilgi verilmesi amaçlanmıştır. |
Seçmeli |
||
Gönüllü Turizm |
Gönüllülük ve gönüllü turizm kavramları, mevcut durumun ortaya konulması ve turizm ile ilişkilendirilmesi, ulusal ve uluslararası örnekler üzerinden konunun vurgulanması amaçlanmıştır. |
Seçmeli |
|
Kongre Turizmi ve Toplantı Yönetimi |
Dersin amacı kongre ve toplantı yönetimine ilişkin temel kavramların ayrımına dikkat ederek, toplantı türleri hakkında farkındalığı artırmak, toplantı sektörünün ulusal ve uluslararası boyutta önemini, güncel durumunu incelemek ve bu doğrultuda öğrencilere teorik altyapıyı sağlarken bu alanda çalışmayı tercih edecek bireylerin bir toplantı organizasyonu yapma aşamasında pratikte ne gibi unsurlara dikkat etmeleri gerektiğine dikkat çekmektedir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin teorik bilgilerinden faydalanarak uygulamaya yönelik olarak bir organizasyonu tasarlama, planlama, yönetme, uygulama ve değerlendirme beceri ve yetkinlik elde etmeleri beklenmektedir. |
Seçmeli |
|
Mutfak kültürü |
Mutfağın tanımı, yeme-içme, yeme içmenin kültürel boyutu ve işlevleri, Mutfak kültürü, yeme-içmenin tarihini bilme, Yiyecek coğrafyası ve etiketleme, Mutfak kültürü: Anadolu mutfak kültürleri, Mutfak kültürü: Osmanlı mutfağı, Mutfak kültürü: Günümüz Türk mutfağı, Mutfak kültürü: Arap, Hint, İran mutfaklarını tanıma, dünya mutfaklarını bilme, Mutfakta yeni eğilimler: Füzyon mutfağı, Moleküler mutfak, Endüstriyel mutfak: Bölüm, işlev ve uygulamalarını kavrama |
Seçmeli |
|
Turistik Ürün Olarak Gastronomi |
Turistik ürün kavramı, turizm ile gastronomi arasındaki ilişki, gastronominin turistik motivasyon aracı olarak kullanılması, uluslararası gelişmelerin gastronomiye etkisi, gastronominin sürdürülebilir turizme etkisi |
Seçmeli |
|
Rekreasyon Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar |
Boş zaman ve boş zamanın değerlendirilmesi kavramı bilgi vermek, Rekreasyonun tanımlanması ve çeşitlerini açıklamak, rekreasyonun toplumsal önemini açıklamak, turizm-rekreasyon ilişkisi, konaklama işletmelerinde sunulan rekreatif faaliyetleri bilgi vermek, rekreasyonel faaliyetlerin turistik alandaki etkileri ve sorunları hakkında bilgi vermek ve rekreasyon alanında güncel gelişmeleri açıklamak. |
Seçmeli |
|
Ekoturizm Girişimciliği |
Ders kapsamında, çevreye zarar vermeden gerçekleştirilen, doğal ortamın sürdürülebilirliğini sağlayan ve yerel halkın sosyo-ekonomik gelişimine katkı sağlayan turizm türü olarak ekoturizm konusunda öğrencilerin temel işletmecilik ve girişimcilik bilgilerine sahip olmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
|
Seçmeli |
|
Turizm Mevzuatı Uygulamaları |
Turizm sektörü ile ilgili mevzuat hükümlerini ortaya koymak |
Seçmeli |
|
Turizm İşletmelerinde Maliyet ve Yönetim Muhasebesi |
Turizm İşletmelerinde Maliyet ve Yönetim analizlerini öğretmek |
Seçmeli |
|
Turistik Ürün Çeşitlendirmesi |
Mevcut turizm ürünlerinin nicelik ve niteliklerinin öğrenilmesinin yanı sıra sunulabilir alternatif turizm ürünlerinin oluşturulmasında dikkate alınması gerekli olan kriterleri önermek, belirlemek dersin temel amacını taşımaktadır. |
Seçmeli |
|
Gıda ve Tarım Turizmi |
Yerel gıda üreticileri ve turizm endüstrisi arasında bir bağ kurulmasını sağlayarak gıda ve tarım turizmini canlandırmaktır. |
Seçmeli |
|
Gastronomi Eğitimi |
Turizmde gastronominin önemi ve yeri, gurme ve gurmelik sanatı, gastronominin tanımı ve özelliklerini bilme, Gastronomi eğitiminin amaç ve önemini kavrama, Yiyecek Tarihi -Tarih Öncesi çağlar yiyeceklerin neler olduğunu söyleyebilme, Uygarlıklarda yiyecek, tarım -İlk Uygarlıklar ve yiyecek tarihi, Yiyecek Tarihi -Eski Yunan ve Roma Mutfakları -Orta Çağ Dönemini bilme, Yiyecek Tarihi -Türk Yemek Tarihi, Anadolu Mutfak geleneklerini ve Osmanlı mutfağının genel özelliklerini bilme, Modern Türk mutfağı ile ilgili bilgi sahibi olma, Avrupa mutfağını tanıma, Gastronomide yeni eğilimler, Gastronomide pazarlama tekniklerini bilme
|
Seçmeli |
|
Küreselleşme Sürecinde Yerel Mutfak Ürünleri |
Küreselleşme ve yerelleşme, küreselleşmenin turizme yansımaları, küreselleşmeye neden olan unsurlar, küreselleşmenin turizme etkileri, turizm sektöründe yerel mutfak ürünlerinin kullanılması |
Seçmeli |
|
Nitel Araştırma Yöntemleri |
Nitel araştırma yöntemleri dersi, turizm alanında giderek yaygınlaşan bir araştırma yöntemi olan nitel araştırma tekniklerini katılımcılara tanıtmayı ve temel yetkinliklere sahip olmayı amaçlamaktadır. |
Seçmeli |
|
Rekreasyonel Tüketim Davranışı |
Tüketim kişilere, gruplara ve toplumlara göre farklılık gösterdiği gibi tüketime konu olan unsurların niteliğine göre de farklılık göstermektedir. Bu dersin amacı, tüketici davranışlarının rekreasyon faaliyetleri doğrultusunda incelenmesi, ticari ve ticari olmayan rekreasyon etkinliklerinde katılım farklılıklarının pazar bölümleri ve etkinliğin özelliği açısından tespit edilmesidir |
Seçmeli |
|
Küresel Turizm Ekonomisi |
Ekonominin genel kabul gören yasalarını turizm sektörü ile ilişkilendirerek, çoklu bir bakış açısı kazandırmak. |
Seçmeli |
|
Turizm Sektöründe Marka Yönetimi |
Bu derste marka ile ilgili temel kavramlar, marka yönetimi, marka kimliği, marka kimliği planlama modelleri, marka konumlandırma, marka konumlandırmaya etki eden faktörler, turistik tüketici ve marka ilişkisi, turizmde marka kimliği, turizmde marka imajı ve marka konumlandırma konuları incelenecektir. |
Zorunlu |