Danışma hizmeti, kullanıcıların bilgi kaynaklarını etkin olarak kullanmalarını sağlamak amacıyla gereksinim duydukları bilgiye en hızlı ve en doğru biçimde erişebilmeleri için verilen hizmettir. Danışma hizmetinin amacı, kullanıcılara basılı ve elektronik kaynakların kullanımı konusunda bilgi vermek, kütüphanenin hizmet verdiği her tür kullanıcı grubunun bilgi ihtiyacına yönelik kaynakları belirlemek, kullanıcıları ilgili kaynaklara yönlendirmek, gerektiğinde eğitim ve danışma desteği sunmaktır.
Selçuk Üniversitesi Kütüphanesi'nin hizmetlerini, kullanım kurallarını ve koleksiyonunu tanıtmak; bu koleksiyondan nasıl yararlanılacağını ve kaynakların etkin şekilde kullanımını öğretmek amacıyla, kullanıcı gruplarına göre ayrı kütüphane oryantasyonları yapılmaktadır. Bu hizmetten faydalanmak isteyenlerin “Kullanıcı Eğitim Formu” nu doldurması gerekmektedir. Kütüphane oryantasyonları, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri, dış kullanıcılar ve özel misafirler için farklı içeriklerle verilmektedir. Yeni öğrencilere genel kütüphane koleksiyonu, katalog taraması, koleksiyon kullanım ve kuralları tanıtılırken, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine, veri tabanlarının kullanımına yönelik eğitim verilmektedir.
Danışma biriminde;
. Araştırmacılara çalışmalarında yardımcı olma ve gerektiğinde birlikte kaynak taraması yaparak araştırmacının bilgiye erişiminin sağlanması,
· Çeşitli içerik ve düzeyde eğitim-tanıtım faaliyetleri ile kütüphane kaynaklarının tanıtımı ve etkin kullanımının sağlanması,
· Kütüphaneler arası ödünç alma (ILL) hizmetlerini yürütülmesi,
· Telefon, anlık ileti, e-posta yoluyla gelen ve yüz yüze sorulan danışma sorularını yanıtlanması,
· Bilgi okuryazarlığı ve araştırma teknikleri konusunda eğitim verilmesi,
· Kütüphane tanıtım turları düzenlenir.